کد خبر 1590743
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۴
درخواست مسکو از ایروان: فریب غرب را نخورید

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای از جمهوری ارمنستان خواست تا فریب غرب را نخورده و به بیراهه نرود.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای ضمن اشاره به نشست سه‌جانبه بلندپایه بین اتحادیه اروپا، آمریکا و ارمنستان، از ایروان خواست تا فریب غرب را نخورد.

در این بیانیه آمده است: مسکو نشست بلندپایه اتحادیه اروپا-آمریکا-ارمنستان که ۵ آوریل ۲۰۲۴ در بروکسل برگزار شد را تلاشی دیگر از سوی غرب برای کشاندن قفقاز جنوبی به رویارویی ژئوپولیتیکی می‌داند. مداخله مخرب و غیرمسئولانه نیروهای فرامنطقه‌ای در قفقاز جنوبی و تمایل به ایجاد تفرقه بین کشورهای منطقه و همسایگان‌شان پیامدهای منفی بر ثبات، امنیت و رشد اقتصادی این منطقه خواهد داشت و به ایجاد مناقشات جدید و همچنین تشدید غیرقابل کنترل تنش منجر خواهد شد.

در ادامه این بیانیه می‌خوانیم: بدیهی است که غرب سعی دارد تا ارمنستان را به ابزاری برای اجرای طرح‌های به شدت خطرناکش در قفقاز جنوبی بدل کند. می‌دانیم که واشنگتن و بروکسل با وعده‌های بی‌دوام به‌دنبال خروج ارمنستان از سازمان پیمان امنیت جمعی و اتحادیه اقتصادی اوراسیا و ترک پایگاه‌های نظامی روسیه و مرزبانی‌ها هستند. از رهبریت ایروان می‌خواهیم تا فریب غرب را نخورده و ارمنستان را به مسیر اشتباه نکشاند؛ مسیری اشتباه که مملو از خلاء‌های امنیتی، مشکلات جدی اقتصادی و کوچ جمعیتی است.

همچنین در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: کمک‌هایی که بروکسل اعلام کرده است، در مقایسه با منافع چندین میلیارد دلاری که ارمنستان همچنان از قبل همکاری با مسکو و اتحادیه اقتصادی اوراسیا و کشورهای مستقل مشترک‌المنافع به دست می‌آورد، هیچ است و رنگ می‌بازد. مشکلات منطقه‌ای و دوجانبه در قفقاز جنوبی باید منطبق با اصل مسئولیت‌پذیری منطقه‌ای حل و فصل شود؛ اصلی که در جریان دومین نشست ۳+۳ در ۲۳ اکتبر ۲۰۲۳ در تهران که ارمنستان نیز در آن حضور داشت، اتخاذ شد. از بازیگران خارجی می‌خواهیم که به این توافقات احترام بگذارند و از ایروان نیز می‌خواهیم تا به هنگام تعیین سیاست خارجی، نگرانی‌های کشورهای همسایه را مدنظر قرار دهد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
    3 4
    گمشو بابا تو خودت از همه پست تر هستی
    • رضا خ IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
      2 0
      آقای وزیر عین واقعیت راگفتم مگراوکراین رانمی بینی غرب ازانقلاب مخملی شروع کرد تاتبدیل شدن به ویرانه چرا چون می خوان به بهای نابودی دیگرکشورها روسیه را ذلیل کنن بدون اینکه یک موشک به کشورشان برسد
  • GB ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
    7 3
    مرگ بر غده سرطانی باکو
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
    5 1
    عقب نشینی ارمنستان از قره باغ می توانست بدون جنگ رخ بدهد متاسفانه زلنسکی ارمنستان بیشتر ترجیح داد تا ارمنستان را مطابق امیال امریکا واسرایئل تحویل اذربایجان دهد یک جنگ بی هوده و بدون سانجام و در نهایت قول دادن کریدور به ترکها
    • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
      2 2
      بیسواد یه کم دیکته تمرین کن
  • NL ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
    6 0
    ارمنستان سیاستمداران ضعیفی دارد
  • حاجی اذری IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
    2 0
    اهداف غرب درارمنستان:انزوا وبه چالش کشیدن روسیه....نزدیکی هرچه بیشتر غرب به مرزهای ایران....قطع راههای تجاری ایران با دنیا....ایجاد پایگاه‌های نظامی در مرزهای ایران وروسیه وکنترل فعالیتهای انها....نزدیکی هرچه بیشتر به چین....حضورگسترده درمنطقه قفقاز.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس