کد خبر 1590576
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۵
فریاد مرگ بر اسرائیل بار دیگر خیابان‌های لندن را به لرزه درآورد

هزاران تن از مسلمانان روزه‌دار، فعالان مدنی و گروه‌های مدافع حقوق بشر و ضد جنگ و نیز فعالان یهودی و مسیحی مخالف رژیم صهیونیستی در خیابان‌های لندن راهپیمایی و فریاد مرگ بر اسرائیل سر دادند.

به گزارش مشرق، شرکت‌کنندگان که از اقصی نقاط انگلیس در این حرکت اعتراضی حضور داشتند، ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های فلسطین، خشم و نهایت انزجار خود را از جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین به نمایش گذاشتند.

آن‌ها ابتدا مقابل ساختمان وزارت کشور انگلیس تجمع کرده و پس از سردادن شعارهای ضد اسرائیلی، به سمت دفتر نخست وزیر انگلیس راهپیمایی کردند. معترضان هنگامی که از مقابل ساختمان پارلمان انگلیس عبور کردند، پرچم فلسطین را به اهتزاز درآورده و شعار آزادی این سرزمین را سردادند.

در این حرکت اعتراضی، حضور فعال و پر رنگ خاخام‌های یهودی ارتودوکس، از جنبش ضد اسرائیلی «ناتوری کارتا» کنار روحانیون مسلمان در صف اول راهپیمایی مشهود بود. آن‌ها مانند سال‌های گذشته آمده بودند تا ضمن اعلام برائت از جنایات رژیم صهیونیستی، با معترضان هم صدا شده و خواستار نابودی «اسرائیل» شوند.

خاخام‌های یهودی پرچم اسرائیل را به آتش کشیده و به نشانه اعتراض روی آن پا کوبیدند. آن‌ها همچنین شعار نوشته‌های ضد اسرائیلی را حمل کرده و فریاد می‌زدند که دین یهود از صهیونیسم جداست و مخالف جنایت در فلسطین است.

الهنان بک یکی از خاخام‌های یهودی شرکت کننده پیش از آغاز تظاهرات گفت: حضور در راهپیمایی روز قدس مهم است و ما امیدواریم که سرزمین فلسطین در نهایت به صاحبان اصلی آن بازگردد. ما در خصوص مساله فلسطین سکوت نخواهیم کرد و به خیابان‌ها می‌آییم تا نشان دهیم که در کنار مردم این سرزمین ایستاده‌ایم.

وی ادامه داد: ما به لحاظ دینی معتقدیم که اسرائیل یک جریان شورشی علیه خداست. خداوند قوم یهود را تبعید کرد و خروج زوری از تبعید، سرپیچی از فرمان خداست. ما از درگاه الهی می‌خواهیم که هرچه زودتر اسرائیل نابود شود و فلسطین به دست صاحبان اصلی آن بازگردد تا مسلمانان یهودیان در کنار یکدیگر زندگی کنند.

اهمیت تکریم روز جهانی قدس

حجت الاسلام و المسلمین سید هاشم موسوی نماینده ولی فقیه در انگلیس نیز گفت: امروز روزی است که مؤمنان خداجوی باید با همدلی مضاعف و مشارکت فعال، مجری تدبیر الهی در دفع شر برخی توسط گروهی دیگر باشند و با حضور در همه اجتماعات و اعتراضات از جمله روزی که به‌نام روز جهانی قدس اعتبار یافته است به این ظلم فراگیر واکنش نشان و خود را در اختیار خداوند متعال قرار دهند تا خدای بزرگ از وجود آنان برای دفع ظلم استفاده کند.

وی بیان داشت: خداوند کسانی را که یاری او کنند و از آیینش دفاع نمایند یاری می‌کند و خداوند قوی و شکست ناپذیر است.

امام مرکز اسلامی انگلیس با بیان اینکه «تکریم و اهمیت دادن به روز قدس، که بخشی از شعائر الهی است قطعا نشان از تقوای قلوب آن انسان‌های والائی دارد که قربة الی الله در این روز به قصد یاری مظلوم می شتابند» گفت: امید است که خداوند متعال نیز یاری خودش را به این بندگان مخلص اهداء کند که وَلَیَنصُرَنَّ اللَّهُ مَن یَنصُرُهُ.

به گزارش ایرنا، راهپیمایی روز جهانی قدس هر سال از سوی کمیسیون اسلامی حقوق بشر انگلیس برگزار می‌شود. مراسم امسال نیز به رغم فشارهای شدید لابی رژیم صهیونیستی و محدودیت‌های دولت انگلیس برای برگزاری تظاهرات ضد اسرائیلی، با حضور جمع گسترده‌ای از حامیان فلسطین برگزار شد.

مسعود شجره رئیس کمیسیون اسلامی حقوق بشر انگلیس درباره تفاوت گرامیداشت روز جهانی قدس با تظاهرات ضد اسرائیلی که طی ماه‌های اخیر در انگلیس برگزار شده است گفت: زمانی که امام خمینی (ره) این روز را نام‌گذاری کرد، قضیه فلسطین در جهان اسلام چندان مطرح نبود و همه به دنبال راه‌حل‌های غربی برای پایان درگیری‌ها بودند. اما ابتکاری که حضرت امام با نام‌گذاری یک روز خاص برای قضیه فلسطین به‌خرج دادند صورت مساله را تغییر داد.

وی با بیان اینکه ابتکار حضرت امام چند پیام را به جهان مخابره کرد افزود: قضیه فلسطین فقط مربوط به مردم این سرزمین و کشورهای عربی نیست، بلکه یک موضوع مرتبط به جهان اسلام است و موجودیت رژیم آپارتاید و غیرمشروع اسرائیل همه را متاثر کرده است.

رئیس کمیسیون اسلامی حقوق بشر انگلیس ادامه داد: همانطور که شاهد هستیم اقدامات اسرائیل محدود به کشتار زنان، کودکان و مردان بی‌گناه غزه نیست، بلکه این رژیم شرایطی را ایجاد کرده که عواطف انسانی را جریحه دار کرده است.

وی همچنین با اشاره به سکوت مرگبار غرب در برابر جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه تصریح کرد که آینده فلسطین به اراده و تصمیم مردم این منطقه بستگی دارد و اقلیت صهیونیست با پشتوانه کشورهای غربی حق تعیین سرنوشت برای این منطقه را ندارد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
    2 0
    احسنت
  • IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
    2 0
    به امید نابودی اسرائیل
  • IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
    0 0
    مواطب تهییج باشید بعصا نخواهند حتما جنگ بشه این هم نگران کننده هست ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس