کد خبر 1590323
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۰

به گزارش مشرق، داود مهدوی زادگان در مطلبی با عنوان اسرائیل رفتنی است و آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند، در کانال خود در ایتا نوشت:

حمله تروریستی صهیونیست های جنایتکار به کنسولگری ایران در سوریه که منجر به شهادت هفت نفر از دلاورمردان مستشاری بلند پایه میهن عزیزمان شد؛ موجی از خشم و نفرت مردمی علیه این حرکت مذبوحانه را به دنبال داشت و افکار عمومی را بر اصل لزوم انتقام سخت بسیج کرد.

صهیونیست های غاصب با این خبط بزرگ شان نه فقط درماندگی و استیصال خود را نشان دادند بلکه نا توانی شان در مهندسی و مدیریت میدان را آشکار کردند. بدین ترتیب، خود نیز در تسریع پایان عمر منحوس شان سهیم شده اند.

البته این درماندگی و بیچارگی را در جمع اپوزیسیون داخلی نظام خصوصاً بعد نتیجه انتخابات ۱۱ اسفند سال گذشته کاملا مشهود است. هر دو جریان مخالف نظام اسلامی ( محور آمریکایی - صهیونیستی و جریان ضد انقلاب ) روی نتایج متوقع شان از انتخابات امید زیادی داشتند. ولی انتخابات بر خلاف انتظار آنان موجب افزایش یکپارچگی ملت شد.

اکنون شاهد آن هستیم که از یک سو، رژیم صهیونیستی از روی خشم و عصبانیت دیوانه وار در آتش اعمال جنایتکارانه بر مردم مظلوم غزه و رفتار تروریستی خود دمیده است. از سوی دیگر، رفتار و ادبیات اپوزیسیون داخلی خشونت بارتر و غیرعقلانی تر شده است. چون هر دو دنبال راهی برای نجات از مخمصه و تله ای که گرفتارش شده اند، می گردند. به همین خاطر، تشدید رفتار و گفتار خشونت آمیز آنان قابل پیش بینی است.

اما ضد انقلاب درمانده در شرایط کنونی همسو با پروژه شکست خورده صهیونیست ها دو هدف مهم را تعقیب می کنند. نخست، منصرف کردن ایران از انتقام سخت علیه رژیم صهیونیستی و دیگری برهم زدن انسجام و یکپارچگی ملی از طریق تزریق افکار سازشکارانه و ترس از دشمن.

همین ها که اگر خبطی از کارگزار حکومت سر بزند با بی رحمانه ترین ادبیات در پی دریدن و حذف فیزیکی او هستند، اما نسبت به جنایات صهیونیست ها یا ساکت اند و یا از ادبیات به شدت محافظه‌کارانه بهره می گیرند. بنابراین، باید مراقب تاثیر گذاری منفی و حقیرانه این جریان بود.

امروز باید ملت و حاکمیت بیش از گذشته در راستای مصالح ملی و امت اسلامی و نفی دشمن صهیونیستی، یکپارچه و متحد عمل کند. مردم با پیروی قاطع تر از فرامین و هدایت گری های ولی فقیه امکان مناسبی را برای مسئولین امر فراهم می سازند تا در اجرای انتقام سخت تصمیم معقول و حکیمانه ای را اتخاذ کنند.

بی تردید، برخی ها از روی عمد یا نا آگاهی سعی دارند میان مساله انتقام سخت و جنگ رابطه مثبتی برقرار کنند تا بدین ترتیب، دلاورمردان ایران را از گزینه انتقام منصرف سازند. لکن انتقام سخت لزوماً منجر به جنگ نمی شود. چنانکه ایران پایگاه عین الاسد را موشک باران کرد ولی آمریکایی ها دست به هیچ اقدامی نزدند. بلکه انتقام سخت می تواند از جهت وقوع جنگ بازدارنده باشد و دشمن را وادار به عقب نشینی و ترس کند.

یکی از اشتباهات محاسباتی که همواره ولی فقیه ملت و دولت مردان را از ابتلای به آن حذر داده است، همین مترادف گرفتن انتقام سخت و جنگ است. ایشان بارها تاکید داشته اند که دوره بزن و در رفتن گذشته است. اگر دشمن ملت بزند سیل پشیمان کننده ای خواهد خورد. اما این سخن هیچگاه به معنای آغاز گری جنگ نبوده است.

نباید فراموش کرد که قرآن کریم در چهار آیه شریفه باری تعالی را به " ذو الانتقام " توصیف کرده است ( آل عمران: ۴؛ مائده: ۹۵؛ ابراهیم: ۴۷؛ زمر: ۳۷ ). علاوه بر این که قرآن کریم مساله مقابله به مثل را برای کسی که ظلمی بر او شده جایز شمرده است تا چه رسد به ظلمی که بر یک ملت وارد آمده است:

"فَمَنِ اعْتَدَی عَلَیْکُمْ فَاعْتَدُوا عَلَیْهِ بِمِثْلِ مَا اعْتَدَی عَلَیْکُمْ ۚ وَاتَّقُوا اللَّهَ وَاعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ مَعَ الْمُتَّقِینَ "( البقرة : ۱۹۴ )؛ " أُذِنَ لِلَّذِینَ یُقَاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا ۚ وَإِنَّ اللَّهَ عَلَی نَصْرِهِمْ لَقَدِیرٌ " ( الحج : ۳۹ ).

مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس با فریاد مرگ بر اسرائیل و حمایت از مردم مظلوم غزه گوشه ای از خشم و خواست انتقام سخت از صهیونیست های جنایتکار را ابراز می دارند. اما آن انتقام سخت در وقت حساب شده در میدان اتفاق خواهد افتاد انشالله

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • CA ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
    2 1
    یک ساعت شمار نابودی این رژیم نیاز هست در سطح ملی تعیین کنیم.
  • TR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
    1 0
    ای جان ای جان !!
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
    4 1
    ۴۵ ساله میگیم آمریکا هیچ غلطی نمیتونه بکنه اما همه ی مسئولین از رئیس جمهور تا پائین ترین ریشه ی همه ی مشکلات کشور رو ب آمریکا و اسرائیل و تحریم ربط میدن بلاخره کی غلط میکنه آمریکا یا .... ؟
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
    1 0
    خیلی هیجانی و شتابزده نظراتی میدهند بیشترش در فضای خشم است ولی مصلحت کشور و آینده کشور و اسلام و نیروهای مقاومت و تمامی زحمتهایی که تا الان کشیده شد از همه مهمتر است و این در تضاد با حرکات هیجانی است وضعیت اقتصادی کشور درصد بسیار کمی در نوع پاسخ تاثیر دارد حتی اگه الان دلار ۲۰ تومن هم بود باز باید بسیار حساب شده عمل میشد تا آینده کشور و منطقه و زحمات به باد نرود زمان همه چیو حل میکند
    • IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
      1 0
      این نظرات در فضای خشم نیست بلکه از روی عقل و منطق جنگه که اگه دشمن حمله کند باید با قدرت بیشتر جوابش رو داد تا همین زحماتی که برای تعیین معادله بازدارندگی کشیده شده بر باد میره . کلمه مصلحت در این شرایط هیچ معنی ای نداره ترس از دشمن در اسلام جایی نداره و نفعی هم نداره اتفاقا این سکوت ما باعث شده که قیمت دلار دوباره به پرواز در بیاد . ان شاءالله ایران انتقامش رو بعد از تدفین شهدا می گیره مثل انتقام های قبل که گرفتیم
  • IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
    2 0
    آمریکا خیلی غلطا تونسته بکنه تا حالا، ارزش ریال روز به روز پایینتر اومده و گرانی شدید بر کشور حاکم شده، سردار مارو ترور کرده و جنایتکارانش هم قسر در رفتن، دیگه چی کار باید میکرده؟
  • حسن حسینی IR ۰۲:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    0 0
    امریکا نمی تواند بایستد و شاهد نابودی اربابش باشد باید خودش را قبل از ارباب قربانی کند. شاید جریانات فلسطین نابودی اسراییل و نابودی ناتو را باهم همزمان رقم بزند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس