کد خبر 1589774
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۸
فایننشال‌تایمز: اسپانیا می‌خواهد تا ماه ژوئیه کشور مستقل فلسطین را به رسمیت بشناسد

روزنامه فایننشال تایمز امروز (سه‌شنبه) به نقل از «پدرو سانچز» نخست‌وزیر اسپانیا گزارش داد که مادرید قصد دارد تا ماه ژوئیه (تیر/مرداد) کشور مستقل فلسطین را به رسمیت بشناسد.

به گزارش مشرق، نخست‌وزیر اسپانیا در جریان سفر خود به خاورمیانه تصریح کرد: باید در مورد انجام آن در نیمه اول سال جاری [میلادی] به طور جدی فکر کنیم.

به نوشته این روزنامه انگلیسی، پدرو سانچز که یکی از سرسخت‌ترین منتقدان حمله اسرائیل به غزه است، امروز هنگام آغاز سفرش به اردن، قطر و عربستان سعودی، این هدف را آشکار کرد.

وی درحالیکه اعلام کرد «اسپانیا می‌خواهد فلسطین را به رسمیت بشناسد»، با اشاره به سازمان ملل متحد افزود: «باید مراقب تصمیم‌هایی که در بروکسل و نیویورک گرفته می‌شود، باشیم».

سانچز پیشتر از قصد اسپانیا برای به رسمیت شناختن یک کشور فلسطینی خبر داده بود، اما برنامه زمانی برای آن مشخص نکرده بود.

چند کشور عضو اتحادیه اروپا از جمله اسپانیا، ایرلند و جمهوری مالت حامی به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین هستند.

نخست‌وزیر اسپانیا در ماه مارس (فروردین) بیانیه مشترکی را با نخست وزیران ایرلند، اسلوونی و مالت امضا کرد که در آن «آمادگی خود برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین» را اعلام کرد. آنها در این بیانیه افزودند که آماده انجام این کار «زمانی که شرایط مناسب باشد» هستند.

بر اساس این گزارش، در حالی که سیاست دیرینه اتحادیه اروپا حمایت از «راه حل دو دولتی» برای مناقشه اسرائیل و فلسطین است، این بلوک موضع رسمی و واحدی در مورد تشکیل کشور مستقل فلسطینی ندارد.

اگرچه اتحادیه اروپا به اتفاق آرا از به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطینی حمایت نکرده است، اما از زمان شروع جنگ در غزه، ایرلند و اسپانیا بارها آمادگی خود را برای به رسمیت شناختن فلسطین ابراز کرده‌اند و تلاش هایی را برای تشدید موضع اتحادیه اروپا در قبال رژیم صهیونیستی در واکنش به جنایات هولناک این رژیم آغاز کرده‌اند.

نوامبر گذشته، سانچز متعهد شد که دولت تازه تأسیس او، به رسمیت شناختن کشور فلسطین را اولویت اصلی فعالیت‌های خود در زمینه سیاست خارجی قرار خواهد داد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
    0 0
    حمله حزب الله لبنان به ۲ پایگاه نظامی اشغالگران صهیونیست حمله حزب الله لبنان به ۲ پایگاه نظامی اشغالگران صهیونیست رزمندگان حزب الله لبنان دو پایگاه نظامیان صهیونیست در منطقه اشغالی کفر شوبا هدف قرار دادند. به گزارش مشرق، رزمندگان حزب الله با شلیک چهار موشک، پایگاه نظامی رویسات العلم در منطقه اشغالی کفر شوبا را هدف قرار دادند. رزمندگان حزب الله همچنین پایگاه نظامی السماقه در همان منطقه را با سلاح مناسب هدف قرار دادند. از سوی دیگر، رسانه های لبنان اعلام کردند بر اثر بمباران روستای یارین در جنوب لبنان توسط رژیم صهیونیستی، یک زن به شهادت رسید و شمار دیگری زخمی شدند. دوشنبه شب نیز حزب الله لبنان اعلام کرد که مقر فرماندهی گردان لیمان ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه الجلیل غربی را هدف حمله توپخانه قرار داده است. با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است. در این باره رسانه‌های صهیونیستی نیز بارها اعتراف کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش اسرائیل در این منطقه به دام افتاده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس