کد خبر 1589388
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۵
‌

کارشناس مسائل منطقه گفت: مهمترین اقدام صورت گرفته در راستای سیاست همسایگی حل اختلاف میان ایران و عربستان بود و با حل این اختلاف بسیاری از چالش‌های ما در منطقه نیز حل و فصل شد.

به گزارش مشرق، سیدرضا صدرالحسینی کارشناس مسائل منطقه در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص رویکرد همسایه‌محور دستگاه دیپلماسی دولت سیزدهم، اظهارداشت: سیاست همسایگی دولت سیزدهم برگرفته از قانون اساسی است و جزو تاکیدات آن به حساب می‌آید که در این دولت مورد توجه ویژه قرار گرفت و اقدامات خوبی در این رابطه انجام شده است.

وی با بیان اینکه در زمان تحویل دولت سیزدهم روابط خوب و حسنه‌ای با برخی از کشورهای همسایه نداشتیم، گفت: مسئله حل اختلافات و تبدیل اختلافات به چالش و تبدیل چالش به همگرایی و همکاری کار ساده‌ای هم نبود، اما در این راستا دولت سیزدهم فعالیت‌های خوبی را انجام داده و مقامات سفرهای قابل توجهی را به کشورهای همسایه داشتند.

این کارشناس مسائل منطقه تصریح کرد: مهمترین اقدام صورت گرفته در این راستا بحث حل اختلافات میان ایران و عربستان بود، در واقع با حل این اختلاف بسیاری از چالش‌های ما در منطقه حل و فصل شد و شرایط به سمتی رفت که ما بتوانیم تعامل و همکاری داشته باشیم.

صدرالحسینی افزود: در این رابطه نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران وظیفه بزرگ و مهمی را بر عهده دارند و به خصوص در حوزه توسعه تعاملات تجاری و اقتصادی، اما نکته دیگری که باید به آن توجه کرد پشتیبانی‌هایی است که سایر وزرا و هیئت دولت از نمایندگان ایران در خارج از کشور به عمل آوردند.

وی بیان کرد: در واقع اگر نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور شرایط را جهت صادرات کالاهای ایرانی به بازارهای خارجی و توسعه تعاملات تجاری فراهم‌ می‌کنند باید در داخل هم پشتیبانی‌های از سوی سایر دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مختلف و البته بانک مرکزی صورت بگیرد.

این کارشناس مسائل منطقه در پایان خاطرنشان کرد: منظور از این صحبت‌ها دولتی شدن صادرات و واردات نیست بلکه تسهیل آن از سوی دولت و انجام امور از طرف تجار و بخش خصوصی است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۳
    0 0
    شما فقط تنش زایی می کنید اهمیتی به اقتصاد و وضعیت مردم نمی دید
  • شهروند IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۳
    0 0
    این دولت در زمینه ی فرهنگ به حق که به شدت گند زده .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس