کد خبر 1589132
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۰
نذر خون با هدف رفع نیاز بیماران در لیالی قدر

نذر اهدای خون با هدف رفع نیاز بیماران به ویژه در شب های قدر امری مبارک و نیکو محسوب می شود.

به گزارش مشرق، متخصصان بر این باورند که آقایان سالی ۴ بار و بانوان نیز ۳ بار امکان اهدای خون در یک سال را دارند و بر اساس اعلام سازمان انتقال خون کشور نیاز به تمام گروه‌های خونی همیشگی است.

ماه مبارک رمضان و به خصوص شب‌های عزیز قدر فرصت خوبی جهت اهدای خون توسط مردم خیر و نوع دوست به بیماران نیازمند و با هدف رفع نیاز آنها است و بسیاری از افراد به خصوص جوانان مشارکت خوبی در این امر زیبا خواهند کرد.

در حال حاضر میزان ذخیره خون و فرآورده‌های خونی کشور مناسب است و دچار هیچ مشکلی نیستیم؛ اما مسئله مهم این است که نیاز به خون و فرآورده‌های خونی دائمی و همیشگی است. بسیاری از عمل‌های جراحی سنگین در تهران انجام می‌شوند. مصدومان حادثه‌های ترافیکی، بیماران تالاسمی و سرطانی‌ها نیاز همیشگی به خون و فرآورده‌های خونی مانند پلاکت و پلاسما دارند. از مردم نوع دوست تقاضا دارم مشارکت بیشتری در اهدای خون داشته باشند.

در کشور بیش از هزار بیمارستان و مرکز درمانی فعال است که از این تعداد در تهران بیش از ۱۶۷ مرکز درمانی و بیش از هشت هزار تخت بیمارستانی وجود دارند و روزانه به طور متوسط بین ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ واحد خون و فرآورده‌های خونی در بین مراکز درمانی در سطح تهران توزیع می‌شوند.

مصطفی جمالی مدیر عامل سازمان انتقال خون کشور گفت: کار اهدای خون یک امر پسندیده و زیبا است و خوشبختانه طی بازدید های مختلفی که از مراکز انتقال خون تهران داشته ام مردم همکاری خوبی در این زمینه داشته اند.

وی افزود: در این ایام تعداد تخت های ویژه اهدای خون و همچنین پرسنل مراکز انتقال خون برای پذیرایی هرچه بهتر از اهدا کنندگان افزایش پیدا کرده است و معتقدم که سازمان انتقال خون حداکثر توان خود را در این خصوص بکار گرفته است. تمام نیروها در شیفت بوده و هیچ پرسنلی مرخصی نرفته است.

مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران اعلام کرد که مردم بهتر از ما نیاز بیماران به خون و فرآورده های خونی را می داننند و مشارکت خوبی در زمینه امر خدا پسندانه اهدای خون دارند. مشارکت جوانان در امر اهدای خون افزایش داشته است و طی بازدیدهایم افرادی را دیدم که در حدود ۳٠ سال است که اقدام به اهدای خون داشته اند.

علی اصغر یک جوان ۲۱ ساله در خصوص اهدای خون گفت: من سالی چهار بار اقدام به اهدای خون می‌کنم و توصیه ام به مردم و به خصوص هم سن و سالان خودم این است که اگر امکان اهدای خون دارند حتما با نیت خالص و با هدف کمک به بیماران و نیازمندان به مراکز انتقال خون مراجعه و خون خود را اهدا کنند.

وی ادامه داد: فرد اهدا کننده باعث نجات جان سه نفر می شود و با توجه به نیاز به خون همیشگی است از مردم در خواست داشته تا مشارکت بالایی در این زمینه داشته باشند.

اکبر یک جوان ۳۰ ساله در این خصوص گفت: من سالی دوبار اقدام به اهدای خون کرده ام که یکبار آن در ماه مبارک رمضان است و شخصا به اهدای خون علاقه دارم، زیرا تصادفی‌ها و بیماران نیاز شدیدی به خون‌های اهدایی دارند و ما نباید در این زمینه نیازمندان را تنها بگذاریم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس