کد خبر 1588846
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۱
افزایش ۱۷۰۰مگاواتی ظرفیت تولیدبرق تا تابستان

مدیر عامل توانیر گفت: پیش بینی ما این است که تا تابستان ۱۷۰۰ مگاوات و تا پایان سال ۲ هزار مگاوات از این ظرفیت در مدار تولید قرار گیرد.

به گزارش مشرق، مصطفی رجبی مشهدی مدیر عامل توانیر و سخنگوی صنعت برق با اشاره به اینکه، برای سال ۱۴۰۳ وزارت نیرو ۱۸۰ اقدام در ۶ محور قرار دارد که بخشی از آن توسعه ظرفیت نیروگاهی است، گفت: در همین بخش بخشی نیروگاه‌های تجدید پذیر، حرارتی و نیرو گاه‌های مقیاس کوچک هستند.

وی ادامه داد: در حوزه شبکه انتقال و فوق توزیع برنامه مفصلی برای مناطقی که برای تأمین برق، افزایش پایداری، بهبود ولتاژ داشته باشیم طراحی شده و در این ۱۸ اقدام قرار دارد.

رجبی مشهدی خاطر نشان کرد: بخشی مربوط به مدیریت تقاضا و مدیریت مصرف است و سه محور دیگر مدیریت هماهنگی، پایش و کنترل پذیری است.

وی ادامه داد: برای صنایع بر اساس ماده ۴ قانون مانع زدایی صنایع انرژی بر کشور باید ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه احداث کنند که ۹ هزار مگاوات حرارتی و هزار مگاوات نیروگاه تجدید پذیر است.

مدیر عامل توانیر اضافه کرد: خوشبختانه کار آغاز شده و تا کنون بیش از ۸۷۰ مگاوات ظرفیت نیروگاهی به شبکه سراسری متصل شده است و تولیدشان به شبکه سراسری اضافه شده است.

سخنگوی صنعت برق در خاتمه اضافه کرد: پیش بینی ما این است که تا تابستان ۱۷۰۰ مگاوات و تا پایان سال ۲ هزار مگاوات از این ظرفیت در مدار تولید قرار گیرد. همچنین ۵ هزار مگاوات عملیات اجرایی آن آغاز شده و مابقی به دنبال مجوزهای خاص خود از جمله مجوزهای زیست محیطی، تأمین گاز و … باشند. در صورتیکه این اقدامات به درستی انجام شود صنایع از برق پایدار برخوردار باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۱
    1 0
    برق باید خورشیدی شود
  • هادی IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۱
    0 0
    وقتی جرئت نداری قیمت حامل های انرژی رو اصلاح کنی و مجبوری ثروت مملکت رو با ساخت نیروگاه آتیش بزنی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس