کد خبر 1528811
تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۰
‌

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: لایحه برنامه هفتم توسعه افزایش ۱۲۰ هزار مگاوات ظرفیت منصوبه نیروگاهی را مدنظر قرار داده که امیدواریم مجلس لایحه دولت را تغییر ندهد و آن را تصویب کند.

به گزارش مشرق، «مصطفی رجبی مشهدی» در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: آنچه که مسلم است در لایحه برنامه هفتم توسعه نیازهای صنعت برق دیده شده است.

وی ادامه داد: امید می‌رود که نمایندگان مجلس اعتماد کرده و رای به درخواست‌هایی که صنعت برق در این لایحه داشته است، بدهند.

سخنگوی صنعت برق بخشی از نیازها را در بخش گواهی صرفه‌جویی و توسعه تجدیدپذیرها برشمرد و گفت: به این‌ ترتیب و با تصویب همان لایحه داده شد، بتوانیم از ظرفیت‌های داخلی کشور برای این مسائل استفاده کنیم.

رجبی مشهدی خاطرنشان کرد: این امور به‌خوبی در لایحه دولت پیش‌بینی شده ولی باید منتظر ماند و دید کمیسیون تلفیق آن چیزی که بیرون می‌دهد و در اختیار مجلس قرار می‌دهد، چه خواهد شد و بعد باید مورد مداقه قرارداد.

وی بیان کرد: فکر می‌کنیم اگر آن چیزی که در لایحه بود پیش برود، نتیجه‌اش به نفع همه خواهد بود؛ زیرا باید تا پایان برنامه هفتم به حدود بیش از ۱۲۰ هزار مگاوات ظرفیت منصوبه نیروگاهی کشور برسیم.

سخنگوی صنعت برق ادامه داد: بخشی از این ظرفیت از توسعه تجدیدپذیرها است که حدود ۷ هزار تا ۱۰ هزار مگاوات خواهد بود.

رجبی مشهدی گفت: همچنین بخشی از طریق افزایش بازدهی نیروگاه‌های موجود به‌واسطه از مدار خارج‌شدن نیروگاه‌های فرسوده و جایگزینی آنها با نیروگاه‌های بازده بالا محقق خواهد شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۱
    0 0
    120 هزار مگاوات برق یعنی تولید برق بیشتر از فرانسه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس