کد خبر 1587893
تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷

به گزارش مشرق، کانال ابوقاسم در ایتا مطلبی با عنوان ناتو و روسیه منتشر کرد و نوشت:

تکاپوی ناتو در کشورهای حوزه قفقاز نشانه ای بر ترسیم چشم انداز تنش مشابه آنچه در اوکراین در حال وقوع هست تا روس ها را با چالش روبه رو کند ارزیابی می شود.

روند شکست ناتو در اوکراین یکی از مهم ترین متغیرهای کنشگری فعالانه آن ها در قفقاز است که باید به آن پرداخته شود.

ناتو به این اطمینان رسیده است که روسیه در اوکراین بازنده نخواه دبود و رویکرد جنگ فرسایشی در اوکراین انتخاب روس ها است،نه نشانه ضعف.

البته روس ها در واکنش به اقدامات مالی و نظامی اروپا در اوکراین، در ادبیات تهدید خود هشدارها را به سطح هسته ای رسانده اند و هم اینکه پیشروی های میدانی و عملیات های نسبتا بی سابقه ای بر علیه زیرساخت‌های اوکراین عملیاتی کردند موضوعی که نشان می دهد روس ها ابتکار مدیریت سطح تنش را در اختیار دارند.

برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در مناطق تصرف شده از خاک اوکراین و مشارکت بی سابقه مردم دونتسک، لوهانسک،خرسون و کریمه یکی دیگر از پیروزی های سیاسی روسیه دربرابر ناتو ارزیابی می شود.

کمک ده ها میلیارد دلاری اروپا و ژاپن و همچنین تلاش آمریکا برای کمک قابل توجهی به اوکراین دقیقا بر اساس تحلیل پیروزی روسیه در اوکراین انجام می شود.

حوادث تروریستی خنثی شده در آذربایجان و قرقیزستان در کنار عملیات تروریستی داعش در روسیه با انگیزه خلق چالش های امنیتی جدید بر علیه روسیه و ایران و فعال کردن گسل های امنیتی آن هم با استفاده از وضعیت آشفته افغانستان و تجمع تروریست ها در این کشور است.

در بحث افغانستان این نکته مطرح است که که ما نمی دانیم حرکت بعدی طالبان چیست و اشراف خاصی بر روند تصمیم گیری آن ها در معادلات میدانی این کشور نداریم.موضوعی که آمریکایی ها دارند و همچنان محرک اول طالبان محسوب می شوند.

صرف نظر از اینکه کارفرمایان عملیات تروریستی داعش در روسیه چه کسانی بودند و با چه اهدافی انجام داده اند اما روس ها پیروز حادثه تروریستی بودند.

از زمان آغاز جنگ اوکراین برای اولین بار جهان با روسیه ابراز همدردی کرد و کشورها عملیات تروریستی در روسیه را که قربانی تروریسم قرار گرفت و طرف مظلوم داستان شد محکوم کردند.

این مساله دقیقا همان چیزی است که روس ها انتظار آن را داشتند تا از آن برای وحدت داخلی و مجوزی برای تصعید تنش بر علیه اوکراین استفاده کنند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
    10 2
    با آرزوی موفقیت برای جناب آقای پرزیدنت ولادیمیر پوتین و ارتش آزادی بخش روسیه و شکست مفتضحانه اوکراینی های صهیونیست همجنس باز نازی کوکائینی و اربابهای یانکی گاوچرون تروريست همجنس باز آدمکششون!!
    • مصر60 IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
      11 1
      باز خوبه تو روسیه یه مشت شل مغز نیستن که بگن " کار خودشونه!"
  • IR ۰۲:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
    5 11
    مشرق درسته یه خط فکری سیاسی داری ولی مثل رادیو پیام اینقدر روس و غرب نکن چهارتا مشکل مردم توئیت کن چهارتا راه حل بگو دوزار اینها تا وقتی اوضاع اقتصادی و مدیریتی چنین افتضاح است بدرد کشور نمیخوره همش غرب بده روس خوبه بدرک که اون بده این خوبه چه بدرد مردم ایران میخوره پیشرفت کشور میخوره ؟؟؟؟؟
    • IR ۰۷:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
      0 0
      شطرنج بازی میکنن
    • بتی IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
      8 2
      چه ربطی داره؟ چرا قیمه ها رو میریزی تو ماستا؟ حالا اگر مشکل اقتصادی هست دیگه نباید درباره مسائل بین المللی خبر گذاشت؟
  • IR ۰۵:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
    0 0
    اصلا روسیه مال خودتون دربست. اصلا پیروز همه چیز. اصلا ارباب. خوبه؟ بابا بسه دیگه چقدر تو دروغگویی.
  • من IR ۰۷:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
    0 4
    بعععله ما هم پیییروز شدیم بغداد رو گرفتیم
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
    3 2
    پیروزی روسیه بر اوکراین و لهستان شروع جنگ تو شرق اروپا رو محتمل می کنه. دنیابه سمت چند قطبی شدن داره پیش می ره.
  • IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
    0 10
    همين نشون ميده كه پوتين جنايتكار آمر پشت پرده عمليات تروريستي در مسكو هست.
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
    1 8
    چقدر تلاش کردید ضعف اربابتونو ماله کشی کنید😂
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
    3 0
    در جواب کاربر 2:38: بحث روسیه و جنگ ان ، شاید برای غربگرا ها سخت باشد که مثلا اینجا از روسیه نوشته می شود و غرب و غربیها را مثلا بقول این دوستمان بد تصورمیکنیم ، جنگ برای کشورمان یا هر کشور دیگری بد و مذموم است ولی اینکه توسط کشوری همچون روسیه ، غربی های جنایتکار بخصوص آلمان، فرانسه ، انگلیس و سایر شرکایشان در تحریم های ایران ، بسیار هم خوب است که تقاص آن ستمکاری هایشان در حق مردم ایران را پس بدهند، این نوسانات اقتصادی در کشورمان ، یکی از دلایلش همین تحریمها وکمک های کشورهای غربی به آمریکا و محور شرارت بود ، نکته بعد مشکل مردم ما در عدم تبادلات با کشورهای پیرامون مان بوده و هست و چون بسیاری از همین دولتیف مجلسی ها فرزندانشان در آمریکا و اروپا آویزان دلار و یورو هستند، نمیگذارند دلار از سکه بیفتد و مشکلات دلار و افزایش قیمت آن گریبانگیر مردمی است که هزینه هایشان به دلار و درآمدشان به ریال است ، مشکل ما اینست که باید دلار را از مراوداتمان حذف کنیم ، وزارت خانه هایی که به دلار درآمد دارند اینها کارمندانشان هم حقوقهایشان به دلار است یعنی حقوقهای بالای صد میلیون در ماه میگیرند ( پاداش و اضافه کار و ماموریت هایشان با مردم و کارمندان عادی تفاوت دارد)مثل کارمندان وزارت نفت و شرکت های وابسته، فولادی ها، پتروشیمی ها، و مشکلات این مملکت نیز از همین ناحیه برای مردم عارض شده متاسفانه ، این مشکلات با نوشتن و تو بمیری من بمیرم حل نمیشود بلکه انقلابی میخواهد در درون این شرکتهای پرمدعای کم کار و پر مصرف ، مشکل مسکن ، خودرو و سایر مایحتاج مردم یک طرفش این شرکت ها هستند ، نکته بعد اگر مراودات ما باهمین کشورهای غیر متخاصم نسبت به ایران انجام و تسهیل شود ، در آمد حاصله از همین کشورهای پیرامون بخصوص روس با جمعیت سیصد میلیونی و چین و هند با جمعیت بالای یک میلیارد ، میتواند اقتصاد ما را راه بیندازد منتها ما رایزنان اقتصادی درست و درمون زرنگ مث رایزنان اقتصادی ترک و چین میخواهیم ، متاسفانه وزارت خارجه و دستگاه های اقتصادی ما برای کشورهای غربی و انگلو ساکسون دلشان غنج می رود ولی آنها هم نه تمایلی به مبادله با ما دارند و نه جمعیت آن چنانی دارند که بتوان روی آنها سرمایه گذاری کرد ، موارد دیگری هم در داخل است که احتیاج به سیاست گذاری درست دارد
    • DE ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
      0 1
      شر و ور کمتر بباف
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
    0 3
    مشرق چرت و پرت؛ تَفت نده
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
    0 0
    حماقت ناتو در حمایت بدون تفکر از اوکراینی است که آمادگی نظامی اش در مقابل روسیه به مانند اسلحه کلاشینکف در مقابل تانک است. و با توجه به اینکه مسئولیت کشور اوکراین به دلقک سیرک زلنسکی سپرده شده است باید هم ناتو ناامید از پیروزی اوکراین باشد و اگر کار برهمین روال پیش رود باید انتظار پیشرویهای گسترده روسیه و نهایتاً ضمیمه شدن آن به خاک روسیه باشند که این خواسته مردم اوکراین است و باعث نجات آنان از سرسپردگی سران خیانتکارشان خواهد بود.
    • علی IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
      0 0
      شما نبودید دو سال پیش میگفتید روسیه يک هفته ای اوکراین را می‌گیرد همین دلقک وقتی که آمریکا هم مثل شما فکر می‌کرد روسیه را از کیف دور کرد
  • IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
    0 1
    از خواب بیدار شید . روسیه هم مثل ایران داره نابود میشه
  • علی IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
    0 0
    روسیه هم داره مثل خاورمیانه میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس