کد خبر 1587282
تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۹

به گزارش مشرق، عبدالرحیم انصاری، فعال رسانه در کانال تلگرامی خود نوشت:

حادثه روسیه نشانه چیست؟!

من فکر میکنم اهل فن از آنچه در کشمکش روسیه با غرب و بطور کلی روند تحولات جهانی میگذشت آگاهی کامل داشتند، اما حادثه تروریستی شب گذشته در جریان کنسرتی در حومه مسکو، این مهم را برای عموم نیز به اثبات رساند که سیاست های ایالات متحده آمریکا در قبال روسیه و مشخصا در جبهه اوکراین به بن بست رسیده است.

البته اگر گمان این باشد که حادثه تروریستی مسکو صرفا مربوط به هزیمت جبهه غربی در اوکراین است، قطعا درست نیست، زیرا شکست بلوک غرب درست به گستردگی و پراکندگی دست اندازی های آمریکا از شرق تا غرب عالم در جریان است، و تقریبا در تمام جبهات و مناطقی که روزی آمریکا در آنها اعمال نفوذ میکرد، امروز با چالش جدی مواجه شده است.

اینکه حادثه مسکو را به اوکراین، اسرائیل یا داعش نسبت بدهند هیچ تفاوتی را ایجاد نمیکند، زیرا تجربه در غالب موارد ثابت کرده ترور در هر کجا و بدست هر کسی که اتفاق افتاده، یک سناریوی آمریکایی و یا یک پشتیبان آمریکایی داشته است.

دلیل حادثه روسیه اما چه میتواند باشد، و آیا فقط شکست در جبهه اوکراین علت آن است؟ مجموعه ای از تحولات منطقه ای و جهانی وجود دارد که میتواند به این حادثه ارتباط داشته باشد، و هر کدام از ذینفعان ممکن است که در پی گرفتن ماهی خود باشند.

شکست جبهه غرب در اوکراین و تلاش برای تغییر سرنوشت جنگ، تلاش برای برداشتن تمرکز و کاهش نفرت جهانی از صهیونیستها در جنگ غزه، مشغول سازی روسیه به امنیت داخلی خود و کاستن از نقش این کشور در خنثی سازی تحرکات خزنده آمریکا، اسرائیل و ناتو در قفقاز با اخلال در سیاست های مشترک ایرانی-روسی در این منطقه، قطعا و یقینا از علل مهم این حادثه [که احتمالا اولین یا آخرین هم نخواهد بود] میباشد که با همکاری و هماهنگی مستقیم و غیر مستقیم طرف هایی چون آمریکا، ناتو، اسرائیل، داعش، ترکیه، و جمهوری باکو صورت گرفته است.

و صد البته که در این ماجرا فقط روسیه نیز هدف نیست، بلکه بطور کلی بر هم زدن سیاست های جبهه شرقی با محوریت ایران، روسیه و چین مد نظر است که روند تحولات نشان میدهد علیرغم تلاش های جبهه غربی، تغییر در نظم آمریکایی جهان اجتناب ناپذیر است؛ اگرچه احتمالا دردسرها و برنامه های بیشتری را نیز، خصوصا در قفقاز ممکن است به اجرا در آورند که کشور ما را نیز متاثر از خود خواهد ساخت، لیکن در نهایت جبهه غرب بازنده خواهد بود!

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
    0 0
    نه
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
    0 0
    نشانهٔ کم آوردن یانکی‌های گاوچرون تروریست همجنس باز آدمکش و اروپایی‌های نوکرشون در مقابل جناب آقای پرزیدنت ولادیمیر پوتین و ارتش آزادی بخش روسیه هست!!
    • امیر IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
      0 0
      😂😂 خخهخ
  • DE ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
    0 0
    بله، قطعاً در نهایت جبهه غرب بازنده خواهد بود. اما این به چه قیمتی رخ خواهد داد؟ چند بیگناه دیگر در سه کشور ایران، روسیه و چین باید قربانی چنین تروریسمی شوند؟
  • نادر IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
    3 0
    این تروریست ها همه شان تاجیک هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس