کد خبر 1586876
تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۱
گفت‌وگوی وزرای کشورهای عربی و بلینکن پیرامون غزه

وزرای خارجه ۵ کشور عربی با یک مقام فلسطینی و همچنین وزیر خارجه آمریکا در خصوص آتش‌بس غزه گفت‌وگو کردند.

به گزارش مشرق، سخنگوی وزارت خارجه مصر می‌گوید که وزرای کشورهای عربی پیرامون موضوع آتش‌بس غزه و تسهیل ورود کمک‌ها به این منطقه با دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین گفت‌وگو کردند.

به گزارش رویترز، این وزرا با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا نیز نشست برگزار کرده‌اند. گفته می‌شود وزرای خارجه مصر، عربستان، قطر، اردن و امارات در این نشست حضور داشته‌اند.

بلینکن که به مصر سفر کرده، پیش از این با عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر دیدار کرده تا درباره مذاکرات آتش‌بس گفت‌وگو کند. وزیر خارجه آمریکا همچنین با محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی و شاهزاده فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان نیز دیدار کرد.

آمریکا به تازگی پیش‌نویسی از یک قطعنامه را تهیه کرده که در آن خواستار آتش‌بس فوری و پایدار در نوار غزه شده است. آمریکا که حامی کلیدی رژیم صهیونیستی است، پیش از این بارها قطعنامه‌های آتش‌بس در شورای امنیت را وتو کرده بود.

گفته می‌شود این قطعنامه خواستار عدم حمله زمینی به شهر رفح در جنوب نوار غزه شده است. با این حال، برخی تحلیلگران گفته‌اند که موارد ذکر شده در قطعنامه دقیق نیست و زبان آن مبهم است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
    0 0
    باید اماده وارد بازسازی شدن عزه و حمایت از جایگاه حماس باشید حتما
  • IR ۰۱:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
    0 0
    اباما بعنوان مهره نفوذی ایران در قدرت اجرائی امریکا، این ابرقدرت را به ابزار نیرومند و بسیار مخرب تحقق اهداف منطقه ای و جهانی حکومت ایران تبدیل کرد بدون تلاش اباما، برجام بنتیجه نمیرسید. از انزمان تمام ارکان سیاسی و نظامی و امنیتی و اجتماعی و فرهنگی و رسانه ای امریکا بطور نامحسوس توسط ایران کنترل میشوند و پیروزی ترامپ که با اشتباه محاسباتی ایران پیش امد، جز مخالفت رسانه ها و کارشکنی و اطلاعات نادرست ارگانهای تحت فرمان، حاصلی برای ترامپ نداشت و خبر کذب ترور سلیمانی به ترامپ از همین مقوله است. بهار عربی که با اقدام نظامی دولت اباما منجر به سقوط حکومتهای تونس و لیبی و مصر و یمن شد، از برنامه های منطقه ای ایران بود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس