مازیار: فوتبال ما نیاز به بازنگری دارد/ باید از اتفاقات درس بگیریم

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: فوتبال ایران نیاز به بازنگری در همه سطوح دارد، از باشگاهی گرفته تا ملی و باید این کار عملیاتی شود.

به گزارش مشرق، اصغر مازیار کارشناس فوتبال با اشاره به اتفاقات فوتبالی سال ۱۴۰۲ یادآور شد: این سال با همه شرایطی که داشت تمام شد اما اعتقاد دارم می‌توانست سال به مراتب‌ بهتری برای ما باشد. در این سال تیم فوتبال نوجوانان ایران به جام‌جهانی صعود کرد که اتفاق خوبی بود اما تیم جوانان ما در این راه ناکام ماند و نتوانست به این مهم دست یابد.

وی ادامه داد: تیم ملی بزرگسالان ایران که خود را برای حضور در جام‌ملت‌های آسیا آماده می‌کرد با تیمی متشکل از بازیکنان با تجربه و ۱۴ لژیونر در شرایطی راهی قطر شد که میانگین سنی ما حکایت از آن داشت که به دنبال جام و کسب عنوان قهرمانی هستیم چرا که در غیر این صورت می‌توانستیم با بازیکنانی جوان و آینده‌دار در این تورنمنت به میدان برویم.

در چنین شرایطی مشخص است هدف کادر فنی و مسوولان فوتبال ما آینده‌نگری نبوده و به دنبال آن بودند تا انتظارات موجود را برآورده کرده و با کسب جام، به هدف‌هایی که ترسیم شده، دست یابند اما در این راه موفق نبودیم و برابر قطر نتیجه را واگذار و از دور مسابقات کنار رفتیم.

کارشناس فوتبال کشورمان تصریح کرد:‌ در مورد فوتبال باشگاهی‌ هم باید بگویم در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا، نتایج مشخص است و همه دیدیم در این دو بخش چه اتفاقاتی رقم خورد. در لیگ قهرمانان آسیا عملکرد خوبی نداشتیم و مسائل فوتبالی و غیرفوتبالی در نتایجی که رقم خورد،‌ دخیل بود. در بعد داخلی و در لیگ برتر فوتبال ایران هم شاهد ۲ فضای متفاوت بودیم و به نظرم بعد از جام ملت‌ها، لیگ به مراتب بهتری را شاهد بودیم.

مازیار گفت: فوتبال ایران نیاز به بازنگری در همه سطوح دارد، از باشگاهی گرفته تا ملی و باید این کار عملیاتی شود. روندی که در باشگاه‌های ما رخ می‌دهد را در فوتبال روز دنیا نمی‌بینیم و عملکرد باشگاه‌های ما نشان می‌دهد این مسیر چگونه است.

به عملکرد تیم فوتبال سپاهان در این لیگ نگاه کنید، آنها در ابتدای فصل شروع بسیار خوبی داشتند اما در ادامه لیگ با افت مواجه شدند.

تیم فوتبال تراکتور هم به عنوان یکی از تیم‌های پرطرفدار عملکرد یکنواختی ندارد و با فراز و نشیب‌های بسیار مواجه است. البته این موضوع فقط به سپاهان و تراکتور باز نمی‌گردد و حتی استقلال و پرسپولیس هم عملکردهایی پر فراز و نشیبی را از خود به نمایش می‌گذارند.

وی خاطر نشان کرد: از آنچه در فوتبال ما رخ می‌دهد باید درس بگیریم. با توجه به عدم تغییرات در مدیریت فوتبال نمی‌توان گفت نسبت به سال گذشته شاهد تغییرات بوده‌ایم و تنها حرکت رو به جلویی که در این روزها شاهد هستیم به انتخاب مجید جلالی به عنوان رئیس کمیته فنی فدراسیون فوتبال باز می‌گردد که امیدوارم با نتایج خوبی همراه باشد.

کارشناس فوتبال کشورمان با انتقاد از بهبود زیرساخت‌ها در فوتبال ایران تاکید کرد: کشوری فقیر نیستیم که نتوانیم رشد و توسعه پیدا کنیم. متاسفانه یکی از مشکلات ما به نبود زیرساخت‌های مناسب باز می‌گردد که باید در این خصوص چاره‌اندیشی کرد. یکی از مباحثی که فوتبال ما را با مشکلات بسیار مواجه کرد به نبود VAR باز می‌گردد که باید فدراسیون در این خصوص وارد عمل می‌شد و منابع آن را از داخل یا بیرون فدراسیون تامین می‌کرد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس