کد خبر 1586428
تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۲:۱۵

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی مطالعات ترکیه و قفقاز در مطلبی با عنوان تنها اردوغان می تواند مسئله کردی را حل کند به اظهارات سیاستمدار کُرد و نامزد شهرداری شهر ماردین پرداخت و نوشت:

احمد ترک، سیاستمدار کُرد و نامزد شهرداری شهر ماردین در مصاحبه با روداو گفته است که، حزب جمهوری خواه خلق (CHP)_ مهم ترین حزب اپوزیسیون_ قادر به حل مسئله کُردی در ترکیه نیست و تنها اردوغان چنین قدرتی را دارد.

این سیاستمدار کهنه کار کُرد، خاطرنشان کرد که CHP قادر به حل مسئله کردستان نخواهد بود زیرا نمی‌تواند دولت عمیق ترکیه را متقاعد کند. امروز همه نیروها، نهادها و سازمان‌ها در دست اردوغان است، اگر او بخواهد این قدرت را دارد که دولت عمیق ترکیه را در این زمینه متقاعد کند. با این حال این را نیز می بینیم، امروز این اردوغان است که بیشترین فشار را بر کردها وارد می کند.

به گفته این سیاستمدار، آنها با حزب عدالت و توسعه دیدار رسمی ندارند، اما با نمایندگان پارلمانی حزب عدالت و توسعه دیدار می کنند و این نمایندگان نارضایتی خود را از سیاست هایی که امروز حزب آنها (AKP) دنبال می کند، ابراز می کنند و تا زمانی که حزب عدالت و توسعه در ائتلاف با حزب حرکت ملی(MHP) است، نمی توانند با اردوغان متحد باشند.

اظهارات احمد ترک پس از آن بیان شد که صلاح الدین دمیرتاش، سیاستمدار کرد زندانی در نامه‌ای اعلام کرد که اردوغان و اوجالان(رهبر PKK) شخصیت‌های اصلی در حل مسئله کردها هستند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۴:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
    2 0
    اوجلان تروریست خخخخ
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
    0 1
    مسئله کردها فقط با اتحاد با ایران حل می شود
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
    1 4
    از نظر سمبولیک اردوغان حتی یک اسم کردی انتخاب کرده. اردوغان در واقع اردوان اشکانی است. در حالی که جمهوری خلق به آتاترک افتخار می کند شخصیتی که گفته ترک به جز ترک دوستی ندارد.
    • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
      3 0
      خخخخخخ
    • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
      4 0
      اشکانیها هم کرد شدند عجب
  • مجتبی IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
    0 2
    اردوغان قضیه کردها را با کشتار و اخراج و اسیمولاسیون ترکی سازی حل خواهد کرد همانطور که اجدادش بعد از پایه گذاری ترکیه بر پایه قومیت و نژاد ( ترکیه)و مذهب ( سنی حنفی و خلیفه گری) قصد انجام آنرا داشتن استعاره از دولت عمیق ترکیه عقبه اکثریت مردم ترکیه سکولار ( پانترک قومیتی و نژادی ) و مسلمان ( پانترک اسلامی حامی خلافت عثمانی ) است که بعید است که حل بشود ،نگاهی به فضای جامعه ترکیه تعارضات و گرایشات قومیتی نژادی و پانترکی در میدان‌هایی چون فوتبال و...،
  • US ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
    4 1
    یاشاسین اردوغان .یاشاسین ترکيه..
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
    0 0
    که یعنی خودمختاری و البته یعنی ترکیه بخشهای ترک جهان را بگیرد و کردها را ول کند این یعنی دیگه با ما اتحاد ندارد در مسیله کردها و ترکها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس