تحقق وعده قلعه‌‎نویی برای جوان‌گیرایی؛ چه کسانی جای خود را به جوان‌ترها دادند؟

لیست تیم ملی فوتبال برای حضور در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ از طرف امیر قلعه‌نویی اعلام و مشخص شد که پروژه جوان‌گرایی در تیم ملی شروع شده است.

به گزارش مشرق، بعد از اتمام جام ملت‌های آسیا، امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران وعده داده بود که قصد دارد در لیست تیم ملی جوان‌گرایی انجام دهد. این تصمیم سرمربی تیم ملی با واکنش‌های مثبت و حمایت مسئولین و اصحاب رسانه همراه شد و همه منتظر اولین لیست تیم ملی فوتبال بعد از جام ملت‌ها و حضور در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ بودند.

سرانجام شب گذشته این لیست اعلام و مشخص شد که قلعه‌نویی به وعده خود برای جوان‌گرایی در تیم ملی عمل کرده و بازیکنان پا به سن گذاشته‌ای که در لیست جام ملت‌ها بودند به این اردو دعوت نشده‌اند.

اسامی بازیکنان به شرح زیر است:

دروازه‌بانان: علیرضا بیرانوند، پیام نیازمند، سیدحسین حسینی و آریا شکوری.

مدافعان: شجاع خلیل‌زاده، حسین کنعانی‌زادگان، امین حزباوی، سامان فلاح، رامین رضاییان، صالح حردانی، میلاد محمدی، ابوالفضل جلالی و حسین گودرزی.

بازیکنان میانی: امید نورافکن، سامان قدوس، سعید عزت‌اللهی، محمد قربانی، علی قلی‌زاده، الهیار صیادمنش، مهدی لیموچی، محمد محبی، مهدی قائدی، مهدی ترابی، علیرضا جهانبخش.

مهاجمان: مهدی طارمی، جواد آقایی‌پور، سردار آزمون، محمدرضا آزادی و سعید سحرخیزان.

آریا یوسفی و محمدجواد حسین‌نژاد بدلیل مصدومیت در این اردو از همراهی تیم ملی جا ماندند که در صورت بهبود تا اردوی بعدی در لیست اردوی خرداد ماه قرار می‌گیرند.

کدام بازیکنان از لیست کنار رفتند؟

احسان حاج صفی

کاپیتان ۳۴ ساله تیم ملی فوتبال در جام ملت‌ها در این لیست حضور ندارد و جای خود را به ابوالفضل جلالی ۲۵ ساله و حسین گودرزی ۲۲ ساله دو مدافع چپ پای جوان داده است.

سیدمجید حسینی

مدافع ۲۷ ساله تیم ملی که در جام ملت‌ها دچار مصدومیت شده بود نیز در این لیست حضور ندارد و جای خود را به امین حزباوی ۲۰ ساله داده است.

مدافع راست ۲۸ ساله تیم ملی فوتبال که در جام ملت‌ها دچار مصدومیت و پارگی رباط صلیبی زانو شده بود نیز جای خود را به صالح حردانی ۲۵ ساله و جوان داد.

روزبه چشمی

کاپیتان ۳۰ ساله تیم فوتبال استقلال نیز جای خود را به محمد قربانی ۲۲ ساله جوان و لژیونر جدید فوتبال کشورمان داد.

امید ابراهیمی

هافبک ۳۶ ساله تیم ملی فوتبال بعد از اتمام جام ملت‌ها از فوتبال ملی خداحافظی کرد و به جای او امید نورافکن ۲۶ ساله، دعوت شده است.

رضا اسدی و شهریار مغانلو

اسدی ۲۸ ساله و مغانلو ۲۹ ساله مهاجمین تیم فوتبال سپاهان که تا به اینجای فصل با ۱۰ گل زده به صورت مشترک عنوان آقای گلی لیگ برتر را یدک می‌کشند، در لیست امیر قلعه‌نویی حضور ندارند و جای خود را به جواد آقایی‌پور ۲۴ ساله و سعید سحرخیزان ۲۰ ساله دو مهاجم جوان این فصل لیگ برتر فوتبال ایران دادند.

کریم انصاری‌فرد

دیگر کاپیتان ۳۳ ساله تیم ملی فوتبال در جام ملت‌های آسیا نیز در این لیست حضور ندارد و جای خود را به محمدرضا آزادی ۲۵ ساله داد. الهیار صیادمنش ۲۲ ساله و جوان نیز به تیم ملی فوتبال دعوت شده است.

با یک نگاه کلی به این تغییرات و شرایط سنی بازیکنان کاملا مشخص می‌شود که پروژه جوانگرایی در تیم ملی فوتبال استارت خورده و این تغییرات را باید به فال نیک بگیریم و بتوانیم از استعدادها و بازیکنان جوان فوتبال کشورمان در عرصه ملی استفاده کنیم.

حضور آرشا شکوری ۱۷ ساله دروازه‌بان تیم فوتبال نوجوانان ایران که عملکرد درخشانی در جام جهانی زیر ۱۷ سال داشت نیز جالب توجه است. الهیار صیادمنش ۲۲ ساله و مهدی لیموچی ۲۴ ساله نیز به تیم ملی فوتبال دعوت شده‌اند که حضور آن‌ها نیز میانگین سنی را کمتر کرده است.

تیم ملی فوتبال ایران دوم فروردین ماه در دیدار رفت مقابل ترکمنستان را برگزار می‌کند و سپس چهارم فروردین راهی این کشور خواهد شد تا بازی برگشت را انجام دهد. تیم ملی ایران با ازبکستان، هنگ‌کنگ و ترکمنستان در گروه E مقدماتی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ قرار گرفته است که در نخستین بازی مقابل هنگ کنگ به برتری چهار بر صفر رسید و سپس مقابل ازبکستان به تساوی ۲ بر ۲ در شهر تاشکند تن داد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
    2 0
    روزبه چشمی 29 ساله رو دعوت نکرده ولی اون 36 ساله بازم دعوت شده؟چرا باز باید حسین اتوبوس و دعوت بشن تیم ملی؟7تا گل تو 6تا بازی جام ملتها خوردیم کم بود؟3تا از قطر خوردیم به خاطر عملکرد درخشانشون باز این دو تا دعوت شدن؟
  • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
    2 0
    بهانه خوبیه اگر نتیجه نگرفتند میگن که داریم جوانگرایی میکنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس