کد خبر 1585538
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۳

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی اندیشکده راهبردی تبیین در مطلبی با عنوان آغوش باز اروپا به روی راستگرایان افراطی در سال ۱۴۰۲ نوشت:

موج محبوبیت و قدرت‌یابی جریان راست افراطی به عنوان حزب‌هایی ضدمهاجر، نژادپرست و ستیزه‌جو که طی سال ۱۴۰۱ در فرانسه، ایتالیا، سوئد و اسپانیا به راه افتاده‌بود در سال ۱۴۰۲ به آلمان و هلند رسید.

طی یکسال گذشته، در برخی کشورهای اروپایی انتخابات مختلف برگزار شد که در جریان آن، حزب‌ها یا نهادهای راست‌افراطی به پیروزی دست یافتند؛ پیروزی‌هایی که عمدتاً به عواملی مانند نگرانی‌های مردم در مورد مهاجرت، اقتصاد و امنیت برمی‌گشت.

در اسپانیا هم از زمان مرگ ژانرال «فرانسیسکو فرانکو» برای نخستین بار در سال ۱۳۹۷، یک حزب کوچک به نام «وُکس» از جناح راست افراطی در صحنه سیاسی و انتخابات محلی استان اندلس به پیروزی دست یافت و ۱۲ نماینده از این حزب توانستند کرسی‌های مجلس را تصاحب کنند و به این ترتیب به اقتدار مطلق سوسیالیست‌ها پایان دهند؛ حزبی که به شدت مخالف مهاجران غیرقانونی است.

خطر قدرت‌گیری و محبوبیت راست افراطی در جامعه اروپا به حدی جدی است که برخی دولت‌ها دست به تصویب قوانین برای به انزوا کشاندن و محدودیت فعالیت‌های آنها زده‌اند که نمونه آن در سال ۱۴۰۲، کشور آلمان است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
    0 0
    ببخشيد همه دنيا مخالف مهاجر غيرقانوني هستن، اونها به فكر كشورشون هستن، مثل ما مملكت بي در و پيكر نيست! ١٥ ميليون فقط افغاني ريخته تو كشور
  • ساس IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
    0 0
    از آنجا که جهانی سازی و طرفداران آن و مجریان و نمایندگان آن در سراسر جهان فقط از ملی گرایان و مذهب‌گرایان لطمه یا ضربه میخورند شناسایی و بیدارسازی هسته های تند ملی گرایی یا رادیکالیسم مذهبی به منظور برنامه ریزی برای حذف و تخلیه اینگونه موجودات موذی در همه ی کشورها از خواسته های امرای گلوبالیستی شده است.حجاب در ایران هم یک پروژه چند منظوره تخفیف دین و تقدیس تجارت است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس