کد خبر 1585436
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۴
پشت پرده یک ادعا!

گروه هفت به تازگی در بیانیه‌ای تهدید کرده که در صورت ارسال موشک‌های بالستیک از سوی ایران برای روسیه، تهران باید آماده اقدامات تقابلی و گسترده اعضای این گروه علیه خود باشد! 

به گزارش مشرق، به تازگی اعضای گروه هفت(متشکل از هفت کشور صنعتی جهان) در بیانیه‌ای، از ایران خواسته‌اند که موشک‌های بالستیک و دیگر فناوری‌های مرتبط در این رابطه را به روسیه ارائه نکند. این دسته از کشورها، نسبت به این موضوع به شدت ابراز نگرانی کرده‌اند و تاکید نموده‌اند که در صورت تحقق این موضوع، اقدامات تقابلی و مهمی را علیه کشورمان به مرحله اجرا می‌گذارند.

چند روز قبل خبرگزاری رویترز در گزارش مدعی شده بوده بود که ایران اقدام به ارسال ده‌ها موشک بالستیک برای روسیه کرده است. این در حالی است که دولت آمریکا اعلام کرده که هنوز شواهدی دال بر درستی گزارش‌هایی از این قبیل پیدا نکرده است. با این حال، بیانیه اخیر گروه هفت علیه کشورمان، حامل ۲ نکته مهم و محوری است.

اولا، اینطور به نظر می‌رسد که این بیانیه بار دیگر با طرح اتهامات ضدایرانی، به نوعی سعی دارد آنچه تهدیدِ ایران در عرصه بین‌المللی خوانده و ادعا می‌شود را برجسته‌سازی کند. نباید فراموش کنیم که قدرت‌های غربی اکنون در قالب جنگ‌های غزه و اوکراین و همچنین تنش‌ها با چین در شرق آسیا، با چالش‌های جدی دست و پنجه نرم می‌کنند و اغلب شواهد میدانی حاکی از این هستند که شرایط به هیچ عنوان به نفع آن‌ها پیش نمی‌رود. حال در این فضا، جهان غرب بر آن است تا تقابل خود با طیفِ قدرت‌های نوظهور را در قالب معادله جنگ و نبرد میان دموکراسی ها(که غرب مدعی است نماینده آن‌ها است) و نظام‌های اقتدارگرایی و استبدادی، تصویرسازی کند.

تصویرسازی که به هیچ عنوان صحیح نیست و حتی در خودِ غرب نیز تحلیل و تفسیرها و افشاگری‌های مختلفی علیه این رویکرد و راهبرد مطرح و منتشر شده است. از این رو، شاهدیم که هر از چندگاهی، ادعاهای تازه‌ای از سوی قدرت‌های غربی و دیگر جریان‌های نزدیک به آن‌ها علیه کشورمان مطرح می‌شود که هدف غایی و نهایی تمامی آن‌ها، ارائه تصویری خطرناک از ایران در محیط بین‌المللی و تلاش برای محدودکردن همکاریهای بین‌المللی این کشور و در عین حال، مشروعیت بخشی به اقدامات و سسیاست‌های ضدایرانی است.

از این منظر، بیانیه اخیر گروه هفت علیه کشورمان را نیز بایستی در همین چهارچوب، تحلیل و تفسیر کرد.

دوم اینکه نکته مهم در مورد بیانیه اخیر گروه هفت علیه کشورمان این است که این بیانیه در شرایطی به جوسازی علیه کشورمان می‌پردازد که حتی خودِ دولت آمریکا هم اعلام کرده که هیچ شواهد دل بر انتقال موشک‌های بالستیک از سوی ایران به روسیه مشاهده نکرده است. به بیان ساده‌تر، قدرت‌های غربی و متحدان بین‌المللی‌شان وقتی ایران هنوز کاری انجام نداده، سیلی از جنجال را علیه کشورمان به راه می‌اندازند و رسانه‌های آن‌ها نیز مانورهای گسترده‌ای را علیه ایران مدیریت و راهبری می‌کنند.

با این حال، همین دولت‌ها و جریان‌های رسانه‌ای متحدشان، با گذشت بیش از ۵ ماه از آغاز جنگ غزه و کشته، مجروح و مفقود شدن بیش از ۱۰۰ هزار فلسطینی، هنوز به این جمع بندی نرسیده‌اند که بایستی اقدامات قاطعانه‌تری را جهت متوقف کردن ماشین جنگی و نسل کشی صهیونیست‌ها علیه مردم غزه انجام دهند و متاسفانه حتی کمک‌های تسلیحاتی بیشتری را نیز به این رژیم جهت به خاک و خون کشیدن مردم بیگناه غزه ارئه می‌کنند. معادله‌ای که خود نشان می‌دهد تا چه اندزاه غرب در حوزه سیاست بین‌المللی خود دچار ریا و نفاق است و البته که در تحلیلِ معادلات بین‌المللی نیز نگاهی گزینشی و منفعت طلبانه دارد.

منبع: الف

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس