کد خبر 1584770
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۳

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی مطالعات راهبردی آمریکا در مطلبی به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پرداخت و نوشت:

بایدن و ترامپ آرای کافی برای کسب نامزدی احزاب خود را کسب کردند. جو بایدن و دونالد ترامپ، رؤسای جمهوری کنونی و پیشین آمریکا، با پیروزی در انتخابات مقدماتی چندین ایالت دیگر صاحب آرای کافی برای کسب نامزدی احزاب خود برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده شدند.

با احتساب آرای به‌دست آمده در انتخابات مقدماتی روز سه‌شنبه ۲۲ اسفند، دو رقیب مانند سال ۱۳۹۹ بار دیگر برای رسیدن به مرسی ریاست جمهوری به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

جو بایدن و دونالد ترامپ با پیروزی در انتخابات مقدماتی در ایالت‌های جورجیا، می‌سی‌سی‌پی، و واشنگتن، صاحب نمایندگان انتخابی کافی برای کسب نامزدی احزاب دموکرات و جمهوری‌خواه شدند.

جو بایدن برای کسب نامزدی دموکرات‌ها، تنها با مخالفت‌های داخلی دموکرات‌ها مواجه بود.

این در حالی است که دونالد ترامپ با رقبایی مانند نیکی هیلی، ران دسانتیس، و حتی مایک پنس، مواجه شد. اما در نهایت آرای رأی‌دهندگان حزب جمهوری‌خواه به ترامپ، رقبای او را از صحنه رقابت خارج کرد.

هرچند جو بایدن و دونالد ترامپ هنوز به طور رسمی نامزدی احزاب خود را کسب نکرده‌اند، ولی در فاصله هشت ماه به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، کارزارهای انتخاباتی خود را آغاز و در حال ضربه زدن‌ به یکدیگر هستند.

بایدن در سخنرانی هفته گذشته خود در کنگره ایالات متحده درباره وضعیت کشور، بدون ذکر نام ترامپ، ۱۳ بار سلف خود را به باد انتقاد گرفت و به ترسیم آینده «نگران‌کننده» دوره دوم ریاست جمهوری او پرداخت.

ترامپ نیز در حالی که فقط چهار سال از بایدن ۸۱ ساله جوان‌تر است، کهولت سن رقیب خود را به استهزا می‌گیرد.

دونالد ترامپ روز دوشنبه در شبکه خبری «سی‌ان‌بی‌سی» در مورد بایدن گفت: «فرض من این است که او نامزد خواهد شد. به غیر از زندگی [اشاره به مرگ با توجه به سن و سال بایدن] من تنها رقیب او هستم.»

اکثر نظرسنجی‌های اولیه در کشور نشان می‌دهند که ترامپ نسبت به بایدن در چندین ایالت کلیدی که به «میدان نبرد» شهرت دارند، برتری جزئی دارد.

با این حال او با چهار کیفرخواست بی‌سابقه، شامل ۹۱ مورد اتهامی، مواجه است. یکی از این محاکمه‌ها در فروردین آغاز می‌شود. هنوز مشخص نیست که محاکمه‌های دیگر پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه آبان آغاز شود.

نامزدی جو بایدن و دونالد ترامپ در جریان برگزاری کنوانسیون احزاب دموکرات و جمهوری‌خواه به طور رسمی تأیید می‌شود. کنوانسیون حزب جمهوری‌خواه در ماه تیر و کنوانسیون حزب دموکرات احتمالا در ماه مرداد برگزار خواهد شد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۰۵:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
    0 0
    ترامپ هزاران بار از بایدن باهوش تر است
  • IR ۰۶:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
    0 0
    فکر کنم ترامپ پیروز میشه بایدن خیلی تعطیله
  • GB ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
    0 0
    مردم از خنده راست میگید دو خرفت
  • امید IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
    0 0
    قحط الرجال سیاسی در ابر قدرت به حدی رسیده که مردم ناچارند از بین. « پت » و « مت » یکی رو انتخاب کنند! عقل و آزادی در آمریکا دو عنصر نایاب است.
  • TR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
    0 0
    جالب بود
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
    0 0
    ترامپ یک اسرائیلی خائن است ، وترامپ خائن با تولید و گسترش ویروس کرونا دو میلیون مسیحی آمریکایی و اروپایی را به سینه قبرستان فرستاد تا انتقام هولوکاست را از مسیحیان اروپا بگیرد ، با رفتن ترامپ ویروس نحس کرونا هم با او رفت وهر آمریکایی احمق و خری که دوست دارد که ویروس کرونا یا مشابهش دوباره برگردد و با ویروس کرونا خفه شود به جانوری موزی وقاتل چون ترامپ رای دهد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس