جریمه ۵۲۵ هزار راننده موبایل به دست در پایتخت

رییس پلیس راهور: امکانات دولتی به تنهایی قادر به کاستن از ترافیک و کاهش حوادث جاده‌ای نخواهد بود، بنابراین بهره‌گیری از ظرفیت ارزشمند بخش خصوصی در این حوزه بسیار ضروری است.

به گزارش مشرق، سردار سید تیمور حسینی روز پنجشنبه در رزمایش انتظامی و امدادی نوروزی مازندران افزود: هرچه زیر ساخت‌های پلیس راهور افزایش یابد کمتر از ۳۰ درصد در پیشگیری از حوادث رانندگی اثر گذار است.

وی اظهار کرد: عامل انسانی بیشترین علت را در بروز حوادث جاده ای دارد که با بهره مندی از ظرفیت بخش خصوصی باید آن را کاهش دهیم.

سردار حسینی با بیان این مطلب که سیاست‌های تنبیه و تشویق در کاهش آمار حوادث رانندگی اثر گذار است، ادامه داد: در نشست روز گذشته هیات دولت این موضوع بحث شد و افزایش جریمه‌ها برای پیشگیری از حوادث رانندگی در دستور کار قرار گرفت.

رییس پلیس راهوار فراجا با ذکر این نکته که باید به گونه ای عمل شود که ارتکاب به جرم مقرون به صرفه نباشد، ادامه داد: برای رسیدن به این هدف بسته‌های تشویقی خوب باید مد نظر قرار گیرد که در این بحث پیشنهادهایی ارائه شد.

وی ادامه داد: در سال آینده ناوگان خودرویی پلیس راهور افزایش خواهد یافت که این افزایش برای استان مازندران هم اعمال خواهد شد.

سردار حسینی افزود: مازندران با آمار هشت درصدی تردد در کشور از جمله استان‌های پرتردد است که در همه فصل‌ها مسافران و گردشگران زیادی به آن سفر می‌کنند.

رییس پلیس راهوار با بیان این مطلب که با توجه به هم‌نشینی ماه مبارک رمضان و عید نوروز الگوی سفر شهروندان تغییر کرد، ادامه داد: این تغییر الگوی سفر سبب افزایش خواب آلودگی خواهد شد که همه باید این مهم را مورد توجه ویژه قرار دهند.

این مقام انتظامی مسوول تصریح کرد: با راه اندازی ایستگاه‌های سلامت در طرح نوروزی از رانندگان خواسته می‌شود در صورت خستگی در استراحت کنند تا در کاهش حوادث اثر گذار باشد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
    2 0
    ماشین خوب بدین دست مردم بخشی از مشکلات رفع میشه
    • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
      0 0
      بهتر از خودرو خوب دانش رانندگی صحیح می باشد
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
    1 0
    فقط دنبال اینید که از مردم بکنی. چه خدماتی به مردم میدید بابت اینهمه مالیات و عوارض و جریمه؟
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
    1 0
    آقای پلیس جریمه کردن و افزایش جریمه هیچ هنر مدیریتی ندارد اولا خودروی سالم و ایمنی و دوما جاده استاندارد این دو معیار فاقد باشد جریمه چه نقشی برای کاهش تصادفات را بازی می کند . به غیر از خالی کردن جیب مردم با این وضعیت معیشت زندگی که سوغات مدیران بیسواد هستند. بفکر درمان باشید نه مسکن کردن درد. ای کاش پلیس های ما را به کشورهای همسایه ببرند وضعیت جاده های آنها را نگاه کنند و خودروی که سوار میشند ایمنی و هوش مصنوعی خودروها را بنگرند. برای کاهش سرعت نیاز نیست ترمز بگیرند خودرو خودش با وضعیت جاده تطبیق می کند. اگر سرعت مجاز 90 باشد هرچه هم گاز بدی خودرو به غیراز سرعت تعیین شده بالا نمی رود.
  • IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
    0 0
    تو جاده سرعت رو زیر 70 آوردم باز پیامک جریمه برام اومد!! حاجی میخوای سرعت مجاز رو بیار زیر 40 خیال همه رو راحت کن! میخوای اصلا ماشینها رو جمع کن دوچرخه بده دست مردم دیگه کسی سرعت زیادی نتونه بره!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس