کد خبر 1584483
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵
حمله هوایی ترکیه به نوار مرزی شمال عراق

پهپادهای ترکیه ارتفاعات منطقه برادوست در استان اربیل در شمال عراق را بمباران کردند.

به گزارش مشرق، المیادین روز چهارشنبه اعلام کرد: پهپادهایی که گمان می رود متعلق به ارتش ترکیه باشند روستاهای (پیرمکه، سنین و لولان) در منطقه برادوست استان اربیل عراق را بمباران کردند.

این در حالی است که روز گذشته مسوولان نظامی ترکیه با مقامات محلی مناطق مرزی شمال عراق دیدار کردند.

وزارت دفاع ترکیه در این باره اعلام کرد: فرمانده ارتش دوم ترکیه و هیأت همراه وی، نشستی را با مسوولان محلی عراقی در منطقه عملیات «چنگال قفل» کردند که در این نشست، امنیت نوار مرزی بین ۲ کشور مورد بررسی قرار گرفت.

براساس بیانیه وزارت دفاع ترکیه، عملیات نظامی این کشور با هماهنگی کامل نیروهای نظامی عراق انجام می شود.

ارتش ترکیه ۱۷ آوریل ۲۰۲۲ عملیات «چنگال قفل» را علیه مواضع حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در مناطق متینا، زاب، افشین و باسیان در شمال عراق آغاز کرد.

ترکیه مدت‌هاست به بهانه مقابله با عناصر گروه مسلح موسوم به کارگران کردستان ترکیه (پ. ک. ک) که در فهرست تروریستی کشورهای ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا قرار دارد، تمامیت ارضی عراق را نقض می‌کند.

بغداد بارها حملات ترکیه به شمال عراق را مصداق اشغالگری خوانده و بسیاری از مناطق شمال سوریه و عراق به دنبال حملات پیاپی ارتش ترکیه خالی از سکنه شده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ایرانی عصبانی ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    0 5
    جانوران سیاسی و ضد اقلیمی ناتو با افزایش عملکردهای خود در خارج از حد قوانین بین المللی در ده های گذشته از جمله افقانستان عراق سوریه اوکراین یمن غزه و فلسطین و ..... که هر کدام حاعز بحث است قوانین بین المللی را تبدیل به قوانین جنگل کرده اند. اینگونه نقوظ قوانین بین المللی تنها زمانی کمتر و یا متوقف خواهد شد که یک پیوند نظامی نظیر ناتو در بین کشورهای مخالف سیاست یک جانبه و استکباری غرب پیاده شود.و البته این سیاست باید در همگامگی و هماهنگی این کشورها از خروج/و عدم وابستگی اقتصادی به سیستم بانکی سوعیفت صورت گیرد.
  • ایرانی عصبانی ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    0 0
    جانوران سیاسی و ضد اقلیمی ناتو با افزایش عملکردهای خود در خارج از حدود قوانین بین المللی در ده های گذشته از جمله درافقانستان عراق سوریه اوکراین یمن غزه و فلسطین و.........که هر کدام حاعز بحث است قوانین بین المللی را تبدیل به قوانین جنگل کرده اند. اینگونه نقوظ قوانین بین المللی تنها زمانی کمتر و یا متوقف خواهد شد که یک پیوند نظامی نظیر ناتو در بین کشورهای مخالف سیاست یک جانبه و استکباری غرب پیاده شود.و البته این سیاست باید در همگامگی و هماهنگی این کشورها از خروج/و عدم وابستگی اقتصادی به سیستم بانکی سوعیفت صورت گیرد.
    • محمد.... IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
      1 0
      وجود تروریست ها در شمال عراق رو با مجاهدان پاک فلسطین قاطی نکن، پ ک ک از اسرائیل تغذیه می‌کنه و به امید خدا روز به روز زخمش عفونی تر میشه و به زودی تروریست‌های پ ک ک ناراحت تر از قبل خواهند شد، به امید تشکیل حکومت مستقل فلسطین انشاالله
  • IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    1 1
    عالی
  • نیما IR ۰۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
    0 1
    دولت ترکیه همیشه دروغ می‌گوید جرعت جنگ رودرو با پ ک ک رو ندارد
    • IR ۰۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
      1 0
      تو عفرین هم همین ها رو می گفتید اما عفرین به دست ترکیه فتح شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس