ترجمه «ثبت و ضبط تاریخ شفاهی» روانه بازار نشر شد

کتاب «ثبت و ضبط تاریخ شفاهی» نوشته والری رالی‌یو با ترجمه حسین فراهانی توسط انتشارات سوره مهر منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش مشرق، کتاب «ثبت و ضبط تاریخ شفاهی» نوشته والری رالی‌یو به‌تازگی با ترجمه حسین فراهانی توسط انتشارات سوره مهر منتشر و روانه بازار نشر شده است. این‌کتاب راهنمایی برای علوم‌انسانی و علوم‌اجتماعی (به همراه اصول و روش‌های مصاحبه) است.

رالی یو در نگارش کتاب «ثبت و ضبط تاریخ شفاهی» به تفصیل عمل کرده و خواننده می‌تواند مباحث مطرح شده را سرفصل‌های مطالعات بعدی خود قرار دهد و به تدریج دانش خود را در این رشته بیفزاید.

در مقدمه «ثبت و ضبط تاریخ شفاهی» درباره ضرورت ترجمه چنین‌کتابی آمده است:

«دو دهه قبل، با اینکه استفاده از روش تاریخ شفاهی برای ثبت و ضبط خاطرات مربوط به دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس جنبه کاربردی یافته است، به دلیل فقدان منابع مکتوب و جامعی که به درستی و دقت طرح‌کننده و شناسای مباحث نظری مربوط به علم تاریخ شفاهی باشند، عمده محققان و فعالان عرصه گردآوری و ثبت و ضبط خاطرات به دنبال شناسایی مراجع آموزشی مناسب برای شناخت دقیق‌تر تاریخ شفاهی، به مثابه ابزار و روش پژوهش در حوزه تاریخ معاصر بوده‌اند.»

کتاب شامل یازده فصل است شامل: «مقدمه‌ای بر مصاحبه عمقی»، «تاریخ شفاهی و خاطره»، «آماده شدن برای مصاحبه»، «فنون مصاحبه»، «مسائل حقوقی و اخلاقی»، «روابط افراد در مصاحبه»، «انواع طرح‌های تاریخ شفاهی»، «انواع طرح‌های تاریخ شفاهی؛ زندگی‌نامه»، «انواع طرح‌های تاریخ شفاهی؛ تحقیق در خانواده»، «تحلیل و تفسیر» و «پایان طرح».

این‌اثر برای محققانی که برای مصاحبه عمقی به راهنما نیاز دارند، نوشته شده و با پرداختن به مسایل اخلاقی و پرسش‌های مربوط به روابط بین مصاحبه‌کننده و راوی و فنون مصاحبه، به محققان و استفاده‌کنندگان مصاحبه عمقی کمک می‌کند.

این کتاب با شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۳۹۵ هزار تومان عرضه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس