کد خبر 1583824
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۳

آسانسورهای آینده

آسانسورها در آینده با توجه به پیشرفت فناوری هایی مانند هوش مصنوعی و گرایش بیشتر افراد به زندگی شهر نشینی قطعا متفاوت خواهند بود. بالابرهای آینده امکان صحبت با شما را خواهند داشت و همچنین پاسخ شما را به درستی می دهند. آنها چهره شما را با یکبار استفاده شناسایی می کنند. در استفاده های بعدی از بالابر، ورود شما را با نام تان خوش آمد خواهند گفت.

این سیستم های پیشرفته بدون نیاز به لمس دکمه آسانسور شما را به طبقه مدنظرتان میرسانند. بالابرها قادرند بدون وقفه کار کنند و برای کاهش زمان انتظار، صرفه جویی در انرژی و بهبود زندگی شهری، اطلاعات دریافتی شما را ذخیره و با دیگر بالابرهای سطح شهر به اشتراک بگذارند. این گفته ها بی شک تنها گوشه ای از تکنولوژی های بالابرها در آینده است.


آسانسورهای آینده چگونه خواهد بود

پیشرفت تکنولوژی در صنعت آسانسور

پیشرفت تکنولوژی در آسانسور از گذشته تا به امروز منجر به تولید سیستم های با کیفیت تر شده است. از جمله تکنولوژی های این صنعت، تولید بالابرهایی با ترمز مطمئن تر، امکان استفاده از این محصول بدون اپراتور، جایگزینی طناب‌ها با تسمه‌های تخت انعطاف‌پذیر، موتور کوچک‌تر، صرفه‌جویی در مصرف انرژی و حرکت نرم‌تر است. در دهه های اخیر نیز اینترنت در تهیه قطعات بالابر و مداخلات از راه دور و بالا بردن امنیت نقش موثری داشته است.

بالابرهای مدرن همچنین دارای مشخصاتی مانند، صرفه جویی در فضا و انرژی، سرعت بالا، هزینه تعمیر و نگهداری پایین و دوام بی همتا هستند. این سیستم ها، موج جدیدی از پیشرفت را در حمل و نقل ارائه کرده اند که امکان نظارت بر عملکرد بهتر، تصمیم گیری در زمان واقعی برای تعمیر و نگهداری را از راه دور فراهم می‌کنند. برخی از فناوری های مدرن بالابرهای هوشمند در آینده، در ادامه آمده است.

چشم انداز تغییرات آسانسورها در آینده

  1. پنل های تعاملی در کابین آسانسور مثل صفحه نمایش های لمسی، با هدف ارائه اطلاعات، سرگرمی و حتی ارتقاء ایمنی است. از این پنل ها همچنین برای نمایش اطلاعات مربوط به ساختمان، مانند پنل طبقه، مسیرها و رویدادهای بعدی استفاده می کنند.
  2. فاکتورهایی برای پیش بینی نگهداری آسانسور، که حاوی فناوری های مبتنی بر تجزیه و تحلیل داده جهت نظارت و پیش بینی نیازهای تعمیر و نگهداری است.
  3. بالابرهای بدون کابل یا طناب به دلیل انعطاف پذیری در ساختمان و پتانسیل کاهش مصرف انرژی محبوبیت پیدا کرده اند. با این تکنولوژی، بالابر تقریبا دو برابر سریعتر حرکت می کند و همچنین فضای کمتری را در ساختمان اشغال میکند.
  4. ربات سازی در بالابر با استفاده از تکنولوژی هایی مانند رباتیک، اتوماسیون و هوش مصنوعی از دیگر فناوری های جدید در این سیستم حمل و نقل است.
  5. از تکنولوژی های جدید ربات سازی می توان، سیستم کنترل مقصد، دکمه های آسانسور بدون تماس با رابط مادون قرمز و وجود سنسورهای شناسایی مشکل برای تعمیر و نگهداری را بیان کرد.
  6. تجهیزات نظافتی و رباتیک نیز روز به روز بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. این ربات ها با استفاده از اشعه ماوراء بنفش و اسپری های ضد عفونی کننده برای رهایی از شر ویروس ها و باکتری ها از تمیز بودن محیط برای مسافران اطمینان حاصل می کنند.
  7. برخی از سیستم های بالابر اکنون با فناوری توزیع هوشمند عرضه می شوند که از داده های بلادرنگ برای بهینه سازی حرکت آسانسور در ساختمان استفاده می کنند. این فناوری به منظور خدمات بهتر به مسافران و کاهش زمان انتظار، اجازه میدهد تا سرعت و جهت بالابر به صورت خودکار تنظیم شود.

افزایش ایمنی در آسانسور ها

از فناوری های مدرن ایمنی می توان به، اسکنر اثر انگشت، ابزارهایی امنیتی بیومتریک یا ورود با صفحه کلید اشاره کرد. ویژگی های دیگر امنیتی شامل سیستم های ترمزهای اضطراری، شیشه های مقاوم در برابر آتش و سنسورهای پیشرفته برای تشخیص موانع است. با ورود هوش مصنوعی به عرصه طراحی بالابرها، قوانین و دستورالعمل های ایمنی مشخص برای بالابرها در نظر گرفته خواهد شد. با توجه به این موضوع آسانسورهایی تولید می‌شوند که از بالاترین استانداردهای ایمنی پیروی می کنند و در کاهش خطرات نقش موثری دارند.

طراحی آسانسورهای آینده به چه صورت است؟

طراحی آسانسورها از ظاهر گرفته تا امنیت، کارکرد، سرگرمی، شناسایی چهره، جذابیت و تعمیر و نگهداری تغییرات چشمگیری خواهند داشت. در این بخش تصمیم داریم پیرامون این تغییرات سخن بگوییم.

جنبه های سرگرمی

آسانسورهای شما این پتانسیل را دارند که از جعبه‌های خسته‌کننده‌ای که مسافران و محموله‌ها را از مکانی به مکان دیگر منتقل می‌کنند، به مراکز سرگرمی دیجیتال تبدیل شوند. همچنین آسانسورهای آینده امکان ایجاد نمایش های بصری هیجان انگیز را بر روی دیوار و نمایشگرهای مخصوص دارند.

تغییر در سیستم حرکت آسانسور

سیستم حرکت آسانسور در طول دهه ها تغییر چندانی نکرده است، اما امکان تغییر در آینده را دارد. بالابرها در آینده قرار است توسط آهنرباهای هدایتی حرکت کنند. از مزایای بالقوه ناشی از این تغییر میتوان، افزایش در ظرفیت، بهره وری و کاهش وزن سیستم درایو را بیان کرد.

سیستم های پیشرفته تغییر چهره + حرکت متفاوت و تغییر در معماری ساختمان ها

جدیدترین بالابرها در آینده می توانند چهره شما را شناسایی کرده و با شما احوال پرسی کنند. آنها می توانند به سوالات شما در زمینه یافتن مسیر، پاسخ صحیح و کامل دهند. بالابرها در آینده علاوه بر حرکت عمودی می توانند افقی نیز حرکت کنند و تغییراتی شگفت انگیز در معماری ایجاد کنند.

جذابیت + تعمیر و نگهدار آسانسورها در آینده

بخشی از فروش بالای این بالابرها قطعا به سواری متفاوت، طراحی جذاب و جنبه های سرگرمی مربوط خواهد شد. هنگامی که یک آسانسور نیاز به تعویض قطعه دارد، فناوری پیشرفته هوش مصنوعی با هدف پیشگیری به مکانیک مسئول اطلاع می دهد و انباردار را نیز برای آماده سازی قطعه مطلع می کند. در صورتی که انبار به نقطه سفارش مجدد خود نزدیک شود، به تامین‌کننده قطعه یا کارخانه اطلاع می‌دهد. حتی این سیستم قادر است با سیستم ناوبری مکانیک ادغام شود و در جهت برنامه‌ریزی و تعمیر به صورت کارآمد گام های موثری بردارد.

آسانسورهای آینده چگونه خواهد بودآ

سانسورهای شگفت انگیز برای ساختمان های مرتفع

کلام آخر

آسانسورها جزء سیستم های حمل و نقل هستند که بیش از 150 سال است که انتقال آسان افراد به مکان های مختلف را فراهم میکنند. این سیستم جذاب و منحصر به فرد با پیشرفت تکنولوژی در حال توسعه است و هر روز قابلیت های جدیدی به آن اضافه می شود. در آینده های نه چندان دور با ورود هوش مصنوعی به عرصه تکنولوژی، شاهد پیشرفته ترین امکانات در این سیستم حمل و نقل خواهیم بود.

تشخیص چهره، گفتگو با کاربر، تحولات شگفت انگیز در ظاهر بالابر، پیشرفت معماری و افزایش امنیت تنها چند تغییر کوچک است که در آینده شاهد آن خواهیم بود.


این محتوا تبلیغاتی است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس