اقدام خطرناک رژیم صهیونیستی در مسجدالاقصی+ فیلم

رژیم صهیونیستی اقدام خطرناک جدیدی را در منطقه پیرامونی مسجدالاقصی به انجام رسانده است.

به گزارش مشرق به نقل از وفا، ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه تشدید محدودیت‌ها برای ورود فلسطینی ها به مسجدالاقصی اقدام خطرناک جدیدی را در این مکان مقدس اسلامی به انجام رسانده است.

بر این اساس نظامیان ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی سیم خاردارهایی را روی دیوار حایل مسجدالاقصی در منطقه «باب الاسباط» نصب کرده‌اند.

استاندار قدس با صدور بیانیه‌ای در این رابطه اعلام کرد: در اقدامی خطرناک و بی‌سابقه از سال ۱۹۶۷ میلادی تاکنون، ارتش رژیم اشغالگر امروز سیم خاردارهایی را روی دیوار حایل مسجدالاقصی در منطقه باب الاسباط نصب کردند.

«ناصر قوس» مسوول جنبش فتح در بخش قدیمی قدس نیز بیان کرد که هدف رژیم اشغالگر صهیونیستی از این اقدام ممانعت از ورود نمازگزاران به مسجدالاقصی برای ادای نماز است.

گفتنی است نظامیان اشغالگر صهیونیستی از ۵ ماه پیش و همزمان با آغاز عملیات طوفان الاقصی محدودیت‌های شدیدی را در مسجدالاقصی به اجرا گذاشته و مانع از ورود فلسطینیان به این مکان مقدس اسلامی شده‌اند. همچنین رژیم صهیونیستی ده‌ها حکم تبعید را برای اهالی قدس اشغالی صادر کرده است تا از ادای نماز از سوی فلسطینیان در این مکان مقدس اسلامی طی ماه مبارک رمضان جلوگیری کند.

روز گذشته نیز خبرنگار الجزیره گزارش داد که رژیم اشغالگر صهیونیستی اقدامات خود در ورودی‌های مسجدالاقصی را تشدید کرده و مانع از ورود جوانان فلسطینی به این مکان مقدس جهت ادای نماز عشا و نماز تراویح شده است.

نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در ورودی‌های مسجدالاقصی تنها به مردانی که بالای ۴۰ سال داشته باشند اجازه ورود به این مکان مقدس اسلامی را می‌دهند. همچنین زنان فلسطینی نیز می‌توانند برای ادای نماز به مسجدالاقصی مشرف بشوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    0 0
    نشنال اینترست: پیوند عمیق حماس با ایران چالش بزرگ آمریکاست نشریه آمریکایی نشنال اینترست تاکید کرد: نفوذ ایران در غزه باقی خواهد ماند و شُل کردن اتحاد میان حماس و ایران، بزرگ‌ترین چالش آمریکاست. این نشریه نوشت: جوزف بایدن اخیرا در سخنرانی سالانه در کنگره تأیید کرد که ارتش آمریکا یک «اسکله موقت در سواحل غزه» برای دریافت محموله‌های آب، غذا و دارو ایجاد خواهد کرد. بایدن ضمن تکرار اعتقاد خود به حق اسرائیل برای دفاع از خود در برابر حماس، بحران انسانی در غزه را تخطئه کرد. واشنگتن و شرکای عرب آن متوجه شده‌اند که در بحبوحه حوادث پس از 7 اکتبر، اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها تمایلی به بررسی یک توافق صلح ندارند. به همین ترتیب، آنها اذعان دارند که تشکیلات خودگردان فلسطین که توسط دولت‌های پی‌در‌پی نتانیاهو تضعیف و از سوی مردم فلسطین هم به دلیل بی‌کفایتی و فساد تحقیر شده‌، نمی‌تواند وظیفه اداره غزه را برعهده داشته باشد. اما در خاورمیانه جدید، خلاءهای سیاسی همچنان به بروز خشونت منتهی می‌شود. بنابراین، ما به یک راه‌حل واقع‌بینانه نیاز داریم که بتواند در برابر ناآرامی‌هایی که ناگزیر به دنبال جنگ خواهد بود، مقاومت کند. تشکیلات خودگردان فلسطینی که کاخ سفید از آن حمایت می‌کند، نمی‌تواند بدون تأیید حماس، غزه را اداره کند. ایدئولوژی حماس باقی خواهد ماند و ایران به هر شکل سیاسی که حماس به خود بگیرد، به حمایت از آن ادامه خواهد داد. به طور خلاصه، نفوذ ایران بر غزه باقی خواهد ماند، مهم نیست. سست کردن اتحاد میان حماس و ایران و نفوذ ایران در غزه بزرگ‌ترین چالش آمریکاست. ایالات متحده به یک سیاست روشن در قبال ایران نیاز دارد که در آن، اهداف راهبردی تهران مورد توجه قرار گرفته باشد؛ از بیرون راندن آمریکا از خاورمیانه تا در هم شکستن اسرائیل، که هر دوی اینها در تضاد با منافع ایالات متحده است. توماس فریدمن آن را به خوبی در نیویورک تایمز توصیف کرد: ما نباید در مورد خطرات توهم داشته باشیم زیرا جنگ می‌تواند در هر لحظه از سایه بیرون آمده و جنبه عملی به خود پیدا کند. آمریکا باید بداند که فلسطینی‌ها به یک جایگزین برای ایدئولوژی تبلیغ شده از سوی حماس نیاز دارند: این جایگزین باید امید واقعی برای یافتن مشاغل، تامین مسکن، مدارس و بیمارستان‌ها ایجاد کند. از شکوفایی فلسطین، صلح پایدار حاصل خواهد شد که امنیت و عز
  • IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
    0 0
    نشنال اینترست: پیوند عمیق حماس با ایران چالش بزرگ آمریکاست نشریه آمریکایی نشنال اینترست تاکید کرد: نفوذ ایران در غزه باقی خواهد ماند و شُل کردن اتحاد میان حماس و ایران، بزرگ‌ترین چالش آمریکاست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس