یدالله اکبری

پیشکسوت استقلال گفت: این استقلال چیزی برای قهرمانی کم ندارد هم روی نیمکت مربیگری و هم در زمین مسابقه، فقط امیدوارم اتفاق عجیب و غریبی در اتاق مدیریت رخ ندهد.

سرویس ورزش مشرق - یدالله اکبری، بازیکن اسبق تیم استقلال در گفتگو با مشرق، درباره پیروزی استقلال در دیدار بیرون از خانه مقابل استقلال خوزستان پیش از رویارویی با پرسپولیس در مصاف دربی یکصدوسوم اظهاراتی را مطرح کرد.

دیدار تیم‌های استقلال و همنام خوزستانی‌اش را چطور دیدید و فکر می‌کنید استقلال مستحق این پیروزی بود؟

با وجود وقفه چند دقیقه‌ای که در ابتدای بازی رخ داد کمی نگران شدم که مبادا شرایط استقلال برای ورود به بازی حساس ماقبل دربی تا حدی سخت شود اما خوشبختانه بازی به گونه‌ای پیشرفت که با وجود گذشت زمان کم کم استقلال سوار بر بازی شد و توانست به آنچه مد نظر کادر فنی‌اش بود دست پیدا کند.

به طور کلی بازی‌های ماقبل دربی تا چه اندازه روی روحیه تیمی تاثیر منفی می‌گذارد؟

معمولا استرس و اضطراب بازی‌های قبل از بازی تا حدی زیاد است. در این بازی هم می‌شد احساس کرد که بچه‌های تیم استقلال تا حدی نگران هستند. البته چند بازیکن تیم ما در خطر محرومیت هم قرار داشتند که این موضوع نیز باعث شده بود تا حدودی دست به عصا باشند اما من چیز خاصی احساس نکردم و خوشبختانه بچه‌ها خیلی خوب و با قدرت در زمین مسابقه حضور پیدا کرده بودند.

فقط مدیریت باشگاه می‌تواند مانع برد استقلال در دربی شود/ بلانکو با این گل در دربی هم گل می‌زند

با وجود اتفاقات اخیر شرایط این بازی و مسابقه در خوزستان را چطور دیدید؟

به نظرم استقلال خوب کار کرد. یکی از اتفاقات مهم در این بازی گل زنی بازیکن آرژانتینی بود که مدت‌ها بود برای استقلال گل نمی‌زد. اگر اشتباه نکنم او از بازی با تراکتور که در دور رفت توانسته بود یک گل بزند دیگر گلی نزده بود. وقتی بازیکن خارجی می‌آوریم توقع داریم تاثیرگذار بازی کند. یعنی یا گل بزند یا گلسازی کند. اتفاقی که در پرسپولیس درباره بازیکن ازبکستانی تازه وارد این تیم افتاد را می‌توان به راحتی مثال زد. اما فکر می‌کنم این گل و شرایط تازه‌ای که برای مهاجم آرژانتینی ایجاد شد در بازی ماقبل دربی به سود او خواهد بود و حتی ممکن است در دربی هم گلزنی کند.

سایر نفرات تیم استقلال را چطور ارزیابی کردید؟ به نظر شما بقیه بازیکنان شرایط خوبی داشتند؟

به نظرم همه بازیکنان خوب بودند. قطعاً استقلال خوزستان با توجه به شرایط خطرناکی که دارد و ممکن است سقوط کند انگیزه زیادی داشت که استقلال را شکست بدهد و یا لااقل در خانه خود نبازد اما خوشبختانه بچه‌های استقلال با روحیه‌تر بودند و توانستند با تکیه بر تجربه و توانایی‌هایشان به آنچه می‌خواستند دست پیدا کنند. این سه امتیاز بیرون از خانه در شرایطی که استقلال مدت‌ها بود در بازی‌های بیرون از خانه نتیجه نمی‌گرفت اهمیت زیادی داشت. ما باید قدر این سه امتیازها را بدانیم. الان استقلال مدت‌هاست که نمی‌بازد و در صدر جدول جایگاهش را تثبیت کرده است.

فقط مدیریت باشگاه می‌تواند مانع برد استقلال در دربی شود/ بلانکو با این گل در دربی هم گل می‌زند

این صدرنشینی در نهایت به قهرمانی منجر می‌شود؟

ما یکی دو بازی ۶ امتیازی دیگر پیش رو داریم. اگر بتوانیم در آنها هم امتیاز بگیریم قطعاً می‌توانیم این فصل قهرمان شویم. این تیم چیزی برای قهرمانی کم ندارد هم روی نیمکت مربیگری و هم در زمین مسابقه. استقلال انصافاً تیم خیلی خوبی است که فقط گاهی اوقات دچار بحران‌های مدیریتی در سطح کلان می‌شود که امیدوارم این موضوع هم آرام آرام از بین برود.

بازی بعدی دربی و مقابل پرسپولیس است. به نظر شما این دیدار برای استقلال تا چه اندازه می‌تواند دشوار باشد؟

با توجه به حضور بازیکنان با تجربه در جمع نفرات استقلال و البته نتایج خوبی که تیم ما تا اینجا گرفته بعید می‌دانم مشکل خاصی برای بچه‌های تیم وجود داشته باشد. البته پرسپولیس هم در این یکی دو هفته نشان داده بعد از رفتن گل محمدی بازی روبه جلوتری را ارائه می دهد اما به هر حال نباید فراموش کنیم که سرمربی پرسپولیس اولین دربی اش را تجربه می کند.

فقط مدیریت باشگاه می‌تواند مانع برد استقلال در دربی شود/ بلانکو با این گل در دربی هم گل می‌زند

وضعیت سپاهان را چطور می بینید؟

با توجه به شرایطی که سپاهان دچار آن شده بعید می‌دانم که دیگر بتواند در این فصل مشکل خاصی برای قهرمانی استقلال به وجود بیاورد. اما نباید از پرسپولیس غافل شد این تیم با توجه به تغییراتی که در کادر فنی خودش داشته حالا وضعیت خوبی دارد و هر آن ممکن است که با یک لغزش از استقلال جلو بزند.

مهمترین نکته برای بازی دربی چیست؟

به نظرم استقلال باید بیش از هر چیز در این چند روز روی آرامش و شرایط روحی روانی بازیکنان کار کند. این بچه‌ها دیگر بعد از ۱۹ هفته فوتبال بازی کردن کنار هم مشکل چندانی از نظر هماهنگی ندارند و تنها مسئله می‌تواند شرایط روحی روانی باشد. ما باید در روزهای باقیمانده تا دربی بیشتر از هر چیز روی مسائل ذهنی و آمادگی بچه‌ها کار کنیم. هر تیمی در دربی به لحاظ روحی روانی در شرایط راحت‌تر و بهتری باشد قطعاً می‌تواند نتیجه بهتری هم بگیرد. امیدوارم اتفاق عجیب و غریبی در اتاق مدیریت رخ ندهد که باعث برهم ریخته شدن تمرکز تیم شود چون حتی ممکن است منجر به باخت تیم شود. در غیر اینصورت استقلال همه ابزار برتری در دربی را دارد، هم روی نیمکت، هم درون زمین و هم روی سکو.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    9 10
    تنها مانع برد تاج تو دربی داوره.مخصوصا اون خانومه داور وی ای ار که همه میدونن لنگیه مهناز ذکایی عکسهاش هست تو استادیوم داره لنگو تشویق میکنهواین ذکایی باید کنار گذاشته بشه
    • IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
      4 5
      پس قبلا به پوزه تو هم لنگ بسته!!!خخخخخخخخخخخخخ
    • IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
      5 3
      طرفدار تیممان باشیم خیلی خوب است ولی اصرار در تاج نامیدن آن ؟! تاج منسوب به طاغوت بود اگر معتقد به طاغوتی بودن تیممان باشیم و خودمان سلطنت طلب فبها وگرنه باید مثل همه مراکز و سازمان ها و غیره که پس از انقلاب نامشان به تناسب تغیر کرد هماهنگ باشیم
    • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
      3 2
      تاج چیه آخه با افتخار 35 سال هوادار استقلالم .تاج رفت زباله دان تاریخ
    • GB ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
      1 2
      برو بابا ( منظورم به سومین نظر است نه اولی )
    • IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
      1 2
      حاجی چطور رئیس فدراسیونتون اسمش تاجه این تیم با اصالت نباید اسمش تاج باشه؟
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    0 5
    تنها عامل برد کیسه داور هست. عین بازی رفت و اخراج نکردن حامدی‌فر. این دیگه عیان هست....
    • رضا IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
      4 0
      کاملا درست می فرمایید برای همین هم بود که در جام حذفی وقتی آقا اشکانتان نتیجه بازی را برای تیم لنگ درآورد در جشن اهدای جام اسنپ از همه خوشحالتر بود!!؟؟
    • رضا IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
      4 0
      کاملا درست می فرمایید برای همین هم بود که در جام حذفی وقتی آقا اشکانتان نتیجه بازی را برای تیم لنگ درآورد در جشن اهدای جام اسنپ از همه خوشحالتر بود!!؟؟
  • ایرانی IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    0 6
    تنها عامل برد استقلال فقط لابی کردن خطیر و داوران می باشد که اون هم بحم اله نمی تواند مانع برد پرسپولیس شود.
    • رضا IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
      3 0
      به همین خیال باش!!
  • حمید IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    1 5
    والا تاکتیک استقلال فقط بزن زیرش هست و پرواز نکو کنار زمین. نمیدانم از قلعه نویی ایراد می‌گرفت ولی خودش از او بهتره😂😂
  • رضا IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    8 0
    آقای اکبری موانعی مثل وزارت ورزش، فدراسیون فوتبال، کمیته داوران، کمیته اخلاق (خخخخ) کمیته انضباطی و..... زنجیره ای از مافیای لنگ هستند!!
  • ع ق QA ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    0 0
    وای مردم از کارشناس و کارشناسی شما را بخدا اینا. با همه توطئه و جعل و دوپینگ تیمی جک تری دی و دوپینگ تعویض خون و ملق زدن با ماشین و بدون ماشین باز همون شش تائی های لیگ سومی هستید
  • وحید IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    0 0
    جبهه نیروهای مردمی پاک و اصیل ایران آریایی هرگونه ظلم به تیم مردمی پرسپولیس آریایی را محکوم می کند و در صورت ظلم داورهای انتخابی جواد چکش به پرسپولیس مردمی خواستار این است که طرفداران پرسپولیس در تهران و شهرستانها ایران را به آتش بکشند. جاوید پرسپولیس آریایی.
  • ناهید IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    0 0
    دیدن فوتبال ایران حرام شرعی است. دیدن داورهای کثیف ششتقلالی کاجی حرام شرعی است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس