به گزارش مشرق، کانال تلگرامی مطالعات یمن در مطلبی با عنوان تلاش قبیله "جهم" برای بازگشایی مسیر مأرب-صنعا از طریق صرواح به پست توئیتری رئیس دفتر حزب اصلاح(اخوان المسلمین) اشاره کرد و نوشت:

مبخوت بن عبود الشریف، رئیس دفتر حزب اصلاح(اخوان المسلمین) در استان مأرب در حساب خود از تلاش قبیله "جهم" برای بازگشایی مسیر بین مأرب و صنعا از طریق صرواح و همچنین بازگشت اهالی این منطقه مطابق یک طرح پیشنهادی خبر داد.

وی نوشت: فرزندان قبیله جهم که برخی از آن‌ها متحد ما بوده(و در مأرب آواره هستند) و برخی دیگر متحد انصارالله بوده(و در صنعا آواره هستند) بین خود به توافقی رسیده و دو نامه برای صنعا و مأرب فرستاده‌ و پیشنهاد خود را ارائه کرده‌اند.

آنها به دو طرف پیشنهاد داده‌اند که تامین امنیت منطقه صرواح به قبیله جهم داده شود و دو طرف تنها اجازه در دست داشتن یک پایگاه برای نظارت و رصد(در مرز منطقه صوراح) را داشته باشند. آنها اعلام کرده‌اند که امنیت عبور و مرور تمام افراد را تامین خواهند کرد.

اهالی قبیله جهم اعلام کرده‌اند که با این توافق، مردم آواره از هر دو طرف می‌توانند به خانه و زمین‌های خود بازگردند(البته متحدین دو طرف اجازه ورود به مناطق دیگری را ندارند) و تحت حمایت قبیله جهم زندگی کنند.

تلاش قبیله "جهم" برای بازگشایی مسیر مأرب-صنعا از طریق صرواح

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس