رسانه عبری: یک فلسطینی مهندس انتقال کمک‌ها به غزه از طریق دریاست

در پی اعلام ابتکارعملی برای انتقال کمک‌ها از طریق دریا به نوار غزه، یک رسانه عبری‌زبان مدعی شد که یکی از رهبران جنبش فتح مهندس این طرح است.

به گزارش مشرق، شبکه عبری‌زبان «مکان» گزارش داد که امارات متحده عربی مسئول عملیات خط کمک‌های بشردوستانه در سراسر دریاست که از جزیره قبرس تا سواحل نوار غزه امتداد دارد.

این شبکه خبری مدعی شد: مهندس این عملیات، «محمد دحلان» رهبر ارشد سابق جنبش فتح است.

منابع آگاه در این باره مدعی شدند که دحلان در حال هماهنگی با حماس در خصوص روند انتقال کمک‌های بشردوستانه از قبرس است و حتی سه هفته پیش با رهبری جنبش حماس در دوحه دیدار کرده بود.

محمد دحلان در حال حاضر در ابوظبی زندگی می‌کند و با «محمد بن زاید» رئیس امارات رابطه نزدیکی دارد.

این اظهارات پس از آن مطرح شد که آمریکا ساخت یک بندر موقت را برای انتقال کمک‌ها به نوار غزه در نظر گرفته است.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا (پنج‌شنبه) اعلام کرد کشورش یک بندر موقت در سواحل نوار غزه در دریای مدیترانه احداث خواهد کرد تا از آن برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به این باریکه استفاده شود.

«پت رایدر» سخنگوی پنتاگون نیز در این باره گفت این بندر به ارائه بیش از ۲ میلیون وعده غذایی در روز به ساکنان نوار غزه کمک می‌کند و خاطرنشان کرد که واشنگتن به هماهنگی با طرف‌های شریک (که نامی از آنها نبرد و جزئیات بیشتری هم ارائه نکرد) از جمله اسرائیل که مسؤولیت امنیتی را بر عهده خواهد داشت، به تلاش ادامه خواهد داد.

سخنگوی پنتاگون به مطبوعات توضیح داد که ارتش ایالات متحده یک اسکله شناور در سواحل غزه ایجاد خواهد کرد تا کشتی‌های باری بزرگ را قادر سازد در آنجا پهلو بگیرند و کالاهای خود را در قایق‌های کوچک‌تر تخلیه کنند تا این کمک‌ها را به یک پل دریایی موقت که به ساحل غزه متصل می‌شود، منتقل کنند.

مقامات آمریکایی نحوه عملکرد این بندر در غیاب پرسنل نظامی آمریکایی در غزه را مشخص نکردند، اما تلویحا گفتند که «شرکا و متحدان» علاوه بر سازمان ملل و سازمان‌های امدادی در اجرای این پروژه مشارکت خواهند داشت.

این در حالی است که به دلیل جنگ و محدودیت‌های اعمال شده توسط اشغالگران، ساکنان غزه در سایه کمبود شدید مواد غذایی، آب، دارو و ذخایر سوخت در آستانه قحطی قرار دارند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    0 0
    اسرائیل باید خطوط انتقالو بزنه
  • DE ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    0 0
    وقت خواب!
  • IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    0 0
    بندر موقت ... یعنی پایگاه آمریکا در غزه برای کنترل نزدیک حماس
  • طلا US ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    0 0
    باز حماس گول عربها را خورد. امارات می خواهد دحلان خیانتکار را با غذارسانی سفیدشویی کند و حاکم فلسطین و خر خودش را براند. کم سودان و لیبی و یمن را چزانده.
  • IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    0 0
    سریعا باید شکار شه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس