کد خبر 1583146
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۸

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی "آن چه که باید در مورد ایالات متحده امریکا دانست" در مطلبی پیرامون انتخاب عروس ترامپ به معاونت رییس کمیته ملی حزب جمهوریخواه نوشت:

در پی انتخاب عروس و یکی از متحدان نزدیک دونالد ترامپ به مقام‌ های رهبری در کمیته ملی حزب جمهوریخواه آمریکا، تسلط رئیس ‌جمهوری سابق بر این حزب تقویت شد.

اعضای کمیته ملی حزب جمهوریخواه در جلسه روز جمعه که در شهر هیوستون ایالت تگزاس برگزار شد، انتخاب مایکل والتلی، رهبر محلی این حزب در ایالت کارولینای شمالی، به عنوان رئیس و لارا ترامپ، عروس دونالد ترامپ، به عنوان نایب رئیس کمیته ملی حزب جمهوری‌خواه را تصویب کردند.

این کمیته در جهت دادن به رای دهندگان و جمع آوری و اختصاص منابع مالی حزب به کارزار انتخابات ریاست جمهوری که روز پنجم نوامبر برگزار می شود نقش تعیین کننده ‌ای دارد.

این اتفاق در شرایطی رخ داده است که بحث‌ در مورد احتمال تقبل جریمه ‌ها و هزینه ‌های قضایی ترامپ از سوی در سطح رهبری حزب جمهوریخواه ادامه دارد.

در پی پیروزی قاطع ترامپ در انتخابات مقدماتی حزب جمهوریخواه در تعداد زیادی از ایالت‌های آمریکا موسوم به «سه شنبه بزرگ» و کناره‌ گیری نیکی هیلی، تنها رقیب او، از رقابت‌ها دیگر تردیدی وجود ندارد که در انتخابات ریاست جمهوری امسال رویارویی دونالد ترامپ و جو بایدن تکرار خواهد شد.

در جلسه روز جمعه کمیته ملی حزب جمهوری‌خواه، رونا مک‌ دانیل از مقام ریاست این کمیته برکنار شد. مک‌ دنیل به دلیل کسب نتایج ضعیف در جمع‌ آوری کمک مالی و میزان آرا حزب مورد انتقاد قرار گرفته بود.

در دوران ریاست او بر این کمیته، دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 شکست خورد و عملکرد حزب جمهوریخواه در انتخابات میاندوره ای کنگره در سال 2022 از آن چه که انتظار می‌رفت ضعیف‌ تر بود.

برخی از اعضای این کمیته از حزب جمهوریخواه خواسته‌اند که جریمه‌ها و هزینه پرونده‌های قضایی دونالد ترامپ را که تاکنون به صدها میلیون دلار رسیده است، پرداخت کند.

فقط در یک فقره از این پرونده‌ها، قاضی یکی از دادگاه‌های نیویورک ‌رئیس‌جمهور سابق آمریکا را به اتهام «کلاهبرداری» ناشی از «اغراق در اعلام دارایی» به پرداخت جریمه‌ای بیش از 354 میلیون دلار محکوم کرد.

ترامپ در پرونده‌ای دیگر به پرداخت 83.3 میلیون دلار به «ای جین کارول»، نویسنده آمریکایی، محکوم شده است.

او درباره محکومیت به این جریمه‌ها درخواست تجدیدنظر کرده است.

حکم دیوان عالی فدرال آمریکا پیش از «سه ‌شنبه بزرگ»، مبنی بر نقض حکم دیوان عالی ایالت کلرادو درباره ممنوعیت نامزدی دونالد ترامپ در انتخابات این ایالت برای او یک پیروزی قابل توجه قضائی بود.

فشار او برای انتخاب همسر پسرش اریک به عنوان نایب رئیس کمیته ملی حزب جمهوریخواه که با موفقیت همراه شد، نشانه آشکار تسلط او بر این حزب و نهادهای رهبری آن با هدف کسب موفقیت‌های انتخاباتی است.

از دهه 1980 که مورین ریگان، دختر رونالد ریگان، رئیس جمهور وقت آمریکا، نایب رئیس این کمیته بود، تاکنون اعضای خانواده یک رئیس جمهور یا نامزد ریاست جمهوری چنین مقام مهمی در رهبری حزب جمهوریخواه نداشته‌اند.

یکی از مهم ترین وظایف رهبری جدید کمیته ملی حزب جمهوریخواه جمع آوری کمک مالی است. کمک مالی که این حزب در سال 2023 جمع آوری کرده است، پائین ‌ترین رقم طی یک دهه اخیر است. کل دارائی آن در پایان ژانویه امسال کم‌ تر از 9 میلیون دلار بود.

بر اساس آمارهای دولت فدرال در همان تاریخ دارایی کمیته ملی حزب دمکرات آمریکا بیش از سه برابر و 24 میلیون دلار بوده است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس