به گزارش مشرق، حسین نجابت، نماینده دوره‌های هفتم، هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری درباره مجلس دوازدهم، گفت: «فرمایشات رهبری را باید کاملا ملی و فراملی تحلیل کنیم. این مطالبی که برخی از دوستان بیان می‌کنند، نگاه یک‌جانبه به فرمایشات رهبری است. آن‌گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند هر مجلس جدیدی وارد تاریخ تازه‌ای می‌شود و بالطبع بالای 60 درصد نمایندگان تغییر می‌کنند. به‌نوعی خون تازه‌ای وارد می‌شود و حتی خلاقیت ایجاد می‌کند.»

جامعه وحدت و آرامش می‌خواهد

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب پیش از این، این‌گونه سخنان را در عید فطر هم بیان داشتند، تصریح کرد: «آن‌گونه که رهبر معظم انقلاب تذکراتی در عید فطر مطرح کردند، وحدت و آرامش مسأله اصلی کشور است. باید گفت هر کسی که خودش را تابع سخنان رهبری می‌داند، نباید تنش‌آفرینی کند.»

لزوم دوری کردن از بداخلاقی‌های سیاسی

نجابت ادامه داد: «در دور اول انتخابات یک بداخلاقی اتفاق افتاد و طبیعی است که برخی بی‌محابا مطالبی را عرض می‌کنند. رهبری می‌فرمایند کام مردم را تلخ نکنیم و به موضوعات سطحی ورود نداشته باشیم. اینکه برای رسیدن به پست و مقام دچار لرزش و اشتباهات شوند، نباید این‌گونه باشد. آفاتی که نباید به آن وارد و یا آن را مرتکب شد.»

خستگی مردم از دعواهای سیاسی

این فعال سیاسی کشورمان ادامه داد: «در موضوعات کلان و مهم کشور باید وحدت باشد و اگر هم می‌بینیم برخی سخنان به تنش‌های سیاسی منجر می‌شود از این دست سخنان یا رفتارها دوری کنیم. ما با وحدت کلمه باید هر فریادی را که داریم بر سر آمریکا بزنیم. نباید راست و دروغ‌هایی را که در فضای مجازی رها شده و موج می‌زند، دنبال کنیم. این دست رفتارها و گفتارها مردم را خسته می‌کند و باید از آن دوری کنیم. مردم اصلاح بهبود معیشت و شرایط اقتصادی را می‌خواهند نه دعواهای سیاسی.»

وی با اشاره به اینکه دعواهای سیاسی گرهی از مشکلات مردمی را باز نمی‌کند، افزود: «مردم تحت فشار هستند و آرزوی بهبود شرایط معیشت و اقتصاد را دارند. اینکه موضوعات مجلس جناحی و یا در فضای مجازی دنبال شود، مجلس فشل می‌شود، چیزی که رهبری بارها بر آن تأکید کردند تا از این دست مسائل دوری و دغدغه‌ها و مطالبات مردمی دنبال شود. آن‌گونه که مقام معظم رهبری تأکید کردند، در کارهای سیاسی، در برخوردهای سیاسی، در دسته‌بندی‌های سیاسی که قهرا با اختلاف سلیقه نوعی دسته‌بندی وجود دارد باید مراعات تقوی و اخلاق‌مداری کرد.»

جناحی شدن برخی موضوعات منجر به فشل شدن مجلس می‌شود

نجابت با اشاره به اینکه یکی از کم‌کاری‌ها در مجلس قبلی، ابتر ماندن فضای مجازی بود، گفت: «اگرچه در مجلس‌های گذشته خیلی از کارهای مثبت و مؤثر صورت گرفت؛ اما یک موضوع ابتر ماند و آن فضای مجازی است. اختلافاتی که با نگاه‌های بخشی بود نه ملی، موجب شد لایحه فضای مجازی تصویب نشود.

اینجاست که می‌توان گفت جناحی شدن در مجلس منجر به فشل شدن برخی موضوع‌ها می‌شود. خوشبختانه با فرمایشاتی که رهبری هم بر آن تأکید داشتند، نمایندگان تازه‌ای در مجلس جدید وارد می‌شوند، در کنار آنها نمایندگان مجربی هم از دوره‌ قبل یا دوره‌های قبل هستند، این یک ترکیب خیلی خوب است، مجموعه‌ خوبی که در آن ابتکار و نوآوری وجود دارد. این یک سرمایه‌ باارزش است.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس