اظهارات شتاب‌زده برخی منتخبان موجب تذکر رهبری شد

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: اکنون که مجلس دوازدهم دارای افراد تازه‌کار و یا باتجربه است، می‌تواند با تصمیم عقلایی و خرد جمعی به مطالبات اصلی مردم در حوزه‌های مختلف پاسخ دهد.

به گزارش مشرق، بیژن مقدم کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به سخنان رهبری درباره مجلس جدید، اظهارکرد: «مجلس جدید درحالی‌که شکل نگرفته است، منتخبان آن با یک نوع شتاب‌زدگی در رفتار و سخنانشان، موضوعاتی را مطرح کردند که موجب شد رهبر معظم انقلاب تذکراتی به منتخبان مجلس دوازدهم یادآوری کنند. سخنانی که معمولا در ابتدای شکل‌گیری مجلس بیان می‌شود؛ اما سخنان شتاب‌زده برخی منتخبان موجب شد ایشان ارشاداتی را نسبت به مجلس مطرح کنند.»

اظهارات شتاب‌زده و دشمن شادکن ممنوع

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه آنچه آرای مردمی و شیرینی حاصل از آن را تلخ می‌کند، اظهارات شتاب‌زده است، افزود: «در برخی از اظهارات منتخبان شادی‌های بی‌قاعده و اظهارات شتاب‌زده دیده می‌شود. روشن است که این‌گونه سخنان، دشمن شادکن است و باید مراقبه صورت گیرد. موضوعی که رهبر معظم انقلاب آن را به منتخبان گوشزد کردند. آن‌گونه که رهبری فرمودند؛ در کارهای سیاسی، در برخوردهای سیاسی، در دسته‌بندی‌های سیاسی که قهرا با اختلاف سلیقه نوعی دسته‌بندی وجود دارد باید مراعات تقوی کرد، مراعات اجتناب از محرمات شرعی را به جد انسان بایستی داشته باشد، این اگر باشد، نتایج کار هم مطلوب خواهد بود.»

ابتکار و نوآوری، انتظار مردمی از مجلس

وی با اشاره به سخنان رهبری درباره اینکه هر مجلس جدیدی حامل امیدهای جدیدی است و وقتی یک مجلس جدیدی تشکیل می‌شود، امیدهای تازه‌ای هم با آن مجلس مطرح می‌شود، تصریح کرد: «آن‌گونه که رهبر معظم اشاره داشتند؛ مجلس جدید چشم‌اندازهای تازه‌ای را می‌تواند پیدا کند. هم دارای ابتکار و هم نوآوری هستند. هر انتخابی با نگاه و امید به آینده شکل می‌گیرد، مبتنی بر مردم شکل می‌گیرد. آنها امید به آینده دارند و اگر به فرد جدیدی در منطقه یا شهرستان خود رأی دادند، بر حسب خواسته‌ها و مطالباتشان بوده است که برآورده کنند.»

مردم تحقق مطالبات را می‌خواهند نه دعواهای سیاسی

مقدم با اشاره به اینکه با حرف‌ها و حاشیه‌های بی‌مورد، مشکل مردم حل نمی‌شود، گفت: «حاشیه‌های تلخ‌کننده، ذائقه مردم را تلخ می‌کند، دعواهای سیاسی بعضی از این افراد فایده ندارد. این اتفاق اگر در میان منتخبان یا دیگر فعالان این عرصه در فضای مجازی یا توسط منتخبان صورت گیرد، برای مردم فایده‌ای ندارد؛ چراکه جامعه منتظر نوآوری‌ها و تحقق مطالباتش است. اکنون که مجلس دوازدهم دارای افراد تازه‌کار و یا باتجربه است، می‌تواند با تصمیم عقلایی و خرد جمعی به مطالبات اصلی مردم در حوزه‌های مختلف پاسخ دهد.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 22
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    8 5
    هرچی رهبر میفرمایند دراین شرایط(اقتصادی،ماه مبارک رمضان واعیاد،سواستفاده های دشمنان وجنگ...)کام مردم راتلخ نکنید،یکتعدادبیشتراختلاف افکنی میکنندومیخواهندبیشتربه مردم فشاربیاورندو جریمه کنند!؟
    • DE ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
      22 4
      بنظرم بهتره حول رای مردم وحدت حفظ بشه نه حول جیب آقازاده ها
    • پدی از پیج همسایه IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
      0 0
      درود بر طالبان
  • محمود IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    8 22
    چرا صدا و سیما با فرمایشات اخیر رهبری در خصوص انتخابات هماهنگ نیست ایانظارتی برصداوسیما نیست
  • IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    22 12
    منتخب هایی که حتی ده درصد هم نیستن چرا
    • IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
      0 1
      دیگه خالی نبند که ؟چرا عادت کردید دروغ بگید .یه ذره آپدیت بشید خالی بندی رو بذارید کنار ...اصلاحات باهمین دروغها وفتوشاپها وخالی بندی‌ها ازچشم مردم افتاده
  • IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    14 10
    یعنی حتی نماینده ها هم ازادی بیان ندارند
  • IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    4 9
    انشااللہ منتخبان ملت نان رابصورت شرعی برای تمام مردم ایران مجانی کنندکہ غم گرسنگی نباشد
  • IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
    0 0
    بر آتیش بیار معرکه لعنت!
  • DE ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    0 0
    حالا که انتخابشون کره اند، آرام سر جاشون بشینن دیگه که دفعه دیگه هم انتخابشون کنند. معلومه‌ چندتاشون تازه‌کامند.
  • IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    3 0
    مگه قرار نبود مجلس در راس امور باشد؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس