واگذاری زمین به ۲ میلیون متقاضی در شهرها و روستاها تا پایان دولت سیزدهم

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی از برنامه واگذاری زمین به ۲ میلیون متقاضی شهری و روستایی تا پایان دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش مشرق، با اعلام پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، «ابوالفضل نوروزی» در نشست عملکرد استان‌های سراسر کشور در اجرای طرح نهضت ملی مسکن، گفت: برنامه امسال و سال آینده تامین زمین برای ۲ میلیون متقاضی است که نیمی از آن اراضی در روستاها و نیمی دیگر در شهرها واگذار خواهد شد.

وی بیان‌داشت: به دلیل قدردانی از خانواده‌های ایثارگران، این واگذاری‌ها در طرح جوانی جمعیت و نهضت ملی مسکن شامل خانواده‌های ایثارگران نیز خواهد شد.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن ادامه‌داد: برنامه امسال برای واگذاری زمین در طرح جوانی جمعیت، واگذاری زمین به ۷۰ هزار متقاضی بوده که هم‌اکنون بیش از ۷۰ هزار قطعه واگذاری و بیش از ظرفیت انجام شده است.

نوروزی توضیح‌داد: در قانون اجاره‌بها در ماده ۱۴ که به‌تازگی در شورای نگهبان تصویب شده، تاکید شده است که چنانچه زمینی واگذار شود تا قبل از پایان ساخت و فروش امتیاز نهضت ملی، امکان نقل و انتقال به هر صورتی از جمله فروش رسمی، وکالتی، هبه و غیره وجود ندارد و در صورت واگذاری، معامله انجام شده در محاکم قضایی و اداره‌ها پذیرفته نخواهد شد.

وی تصریح‌کرد: امتیاز نهضت ملی مسکن تا قبل از اتمام ساخت، امکان نقل و انتقال ندارد.

نوروزی خاطرنشان‌کرد: پیشرفت ساخت و ساز در پروژه های که مدیریت ساخت توسط مردم انجام می‌شود در مقایسه با پروژه‌های انبوه‌سازی بیشتر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۰۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
    0 0
    شما قرار بود سالی یک میلیون مسکن تحویل بدید حالا می خواهید در پایان دولت تازه دو میلیون زمین تحویل بدی؟ به خون شهید عجمیان همین دو میلیون زمین رو هم تحویل نخواهید داد.
  • حمیدرضا IR ۰۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
    0 0
    *** رسانه محترم مشرق نیوز لطفاً چنانچه مقررات امکان انعکاس این پاسخ را می دهد این نظر با مسولیت حقوقی بنده منعکس گردد .... خطاب به ابوالفضل نوروزی ... لازم بذمر است در اداره کلی که شما مسولیت دارید ... تقسیم زمین دارای موارد قابل بررسی می باشد که عامدا این مهم ساماندهی شده است ... طرح بسیار مهم ملی مسکن و آثار مثبت آن در تورم و رفاه مردم با بی تدبیری و بی کفایتی به یک بحث روزمره تبدیل شده است .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس