کد خبر 1582216
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۹
کامالا هریس: ترامپ باید متوقف شود

معاون رئیس جمهور آمریکا از رای دهندگان خواست دونالد ترامپ را متوقف کنند.

به گزارش مشرق، به دنبال برگزاری ده‌ها رقابت مقدماتی احزاب دموکرات و جمهوریخواه در روز سه‌شنبه موسوم به «سه‌شنبه بزرگ» در آمریکا، ترامپ و بایدن به نوار پیروزی‌های خود در این رقابت‌ها ادامه دادند و با این پیروزی‌ها حالا احتمال تکرار دوباره رقابت بین این دو سیاستمدار کهنسال در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ بالا گرفته است.

ترامپ در ۱۲ انتخابات مقدماتی از ۱۵ رقابت مقدماتی جمهوری‌خواهان در روز سه‌شنبه پیروز شد و نتایج از سوی ایالت‌های آلاسکا، ورمونت و یوتا فعلا منتشر نشده است.

شبکه ان‌بی‌سی نیوز اعلام کرد که ترامپ تاکنون رای ۹۱۱ هیات نمایندگی را به دست آورده، در حالی که نیکی هیلی، رقیب او که سابقا سفیر آمریکا در سازمان ملل بود، به رای ۷۸ هیات نمایندگی دست یافته است.

ترامپ برای تضمین نامزدی جمهوری‌خواهان به رای ۱۲۱۵ هیات نمایندگی نیاز دارد.

پانزده ایالت آمریکا از جمله آلاباما، کالیفرنیا، کلرادو، مین، ماساچوست، تگزاس و ویرجینیا، انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان را در روز سه‌شنبه برگزار کردند، در حالی که آلاسکا و یوتا در حال برگزاری جلسات حزبی هستند.

در سه‌شنبه بزرگ، به جای یک رای‌گیری مقدماتی یا نشست‌ها یا همان گردهمایی‌های حزبی، ۱۵ ایالت برای جمهوری‌خواهان و ۱۶ ایالت هم برای دموکرات‎ها، در یک روز، در سراسر این کشور انتخابات برگزار می‌کنند.

جو بایدن هم در شانزده ایالتی که دموکرات‌ها در آن انتخابات مقدماتی دارند، تاکنون به رای ۵۷۵ هیات نمایندگی دست یافته است. پیش‌بینی می‌شود ترامپ و بایدن در تمام ایالت‌هایی که شاهد رای‌گیری هستند، به موفقیت برسند. البته بایدن در میان دموکرات‌ها رقیب و چالش خاصی ندارد.

کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا در واکنش به پیروزی‌های بایدن گفت که سه‌شنبه بزرگ یک روز «انرژی بخش» برای کارزار او و بایدن بوده است.

او در صحبت‌هایی در راستای پیشبرد تبلیغات انتخاباتی به نفع خود و بایدن بیان کرد: «آمریکایی‌های متعلق به همه اقشار نشان می‌دهند که فوریت این انتخابات را درک می‌کنند و حاضر به ایستادگی در کنار بایدن و من در مبارزه بر سر آزادی‌های اساسی ما هستند. دونالد ترامپ باید متوقف شود.»

این معاون رئیس جمهور آمریکا اضافه کرد: «رئیس جمهور آمریکا و من می‌دانیم که باید به پیروزی مجدد در انتخابات برسیم و ما به تلاش خود برای جلب آرای هر رای‌دهنده‌ای که ممکن باشد ادامه می‌دهیم. برای پیروزی در نبرد بر سر آزادی‌های اساسی خود لازم است که از هیچ چیز دریغ نکنیم.»

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
    0 0
    خوب ،برو جلوش
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
    0 0
    ترامپ یک اسرائیلی خائن است ، وترامپ خائن با تولید و گسترش ویروس کرونا وبه راه انداختن جنگ جهانی بیولوژیک کرونا دو میلیون مسیحی آمریکایی و اروپایی را به سینه قبرستان فرستاد تا انتقام هولوکاست یهود و اسرائیل را از مسیحیان اروپا بگیرد ، با رفتن ترامپ ویروس نحس کرونا هم با او رفت وهر آمریکایی احمق و خری که دوست دارد ویروس کرونا یا مشابهش دوباره برگردد و با ویروس کرونا خفه شود به جانوری موزی وقاتل چون ترامپ رای دهد. ترامپ بانی جنگ جهانی بیولوژیک کرونا بود واین جانور به جرم کشتن ۶ میلیون انسان باید در دم اعدام شود .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس