نکونام، مهمان مورد علاقه لیگ برتری‌ها/ طلسم ۵ ماهه استقلال

آبی‌های پایتخت بیش از ۵ ماه است که در خارج از خانه به پیروزی نرسیده‌اند و یک جام و ۱۵ امتیاز در لیگ برتر را از دست داده‌اند.

به گزارش مشرق، دیشب شاگردان جواد نکونام با قبول شکست برابر مس رفسنجان از جام حذفی کنار رفتند تا استقلال تمام تمرکزش روی لیگ برتر و البته رفع مهم‌ترین نقطه ضعف خود بگذارد. نقطه ضعفی که تاکنون یک جام و ۱۵ امتیاز را از آبی‌های پایتخت گرفته و اگر نکونام فکری به حال تیمش نکند، ممکن است همین صدرنشینی لیگ برتر هم از او و تیمش بگیرد.

استقلال در این فصل ۱۰ بار در خارج از خانه به مصاف رقبای خود رفته که تنها به ۲ پیروزی رسیده است و ۶ تساوی و ۲ شکست نیز متحمل شده است. شاگردان نکونام با وجود صدرنشینی در لیگ برتر، ضعف عجیبی در نتیجه گرفتن در خانه حریف دارند و به نوعی مهمان مورد علاقه تیم‌های لیگ برتری به حساب می‌آیند. نتیجه نگرفتن در آخرین بازی خارج از خانه استقلال به منزله از دست رفتن یک جام تمام شد و فینالیست فصل قبل جام حذفی در نخستین دیدار خود در مسابقات این فصل وداع زودهنگامی داشت.

۱۵ امتیاز پر

به جز این مورد، اوضاع نتایج خارج از خانه استقلال در لیگ برتر هم تعریفی ندارد. آن‌ها تنها باخت خود در لیگ را در اصفهان و برابر سپاهان در هفته سوم متحمل شدند. آبی‌ها از ۱۳ مهر و پیروزی یک بر صفر برابر مس در رفسنجان، دیگر در خارج از خانه پیروز نشده‌اند و حدود ۵ ماه است که رنگ برد بیرون از خانه را ندیده‌اند. نتایج ضعیف استقلال در خارج از خانه باعث شده تا این تیم از ۲۷ امتیاز ممکن خارج از خانه، تنها ۱۲ امتیاز کسب کند و تنها ۲۲ درصد از این بازی‌ها را برده باشد.

تنها بردهای خارج از خانه استقلال برابر صنعت نفت آبادان و مس رفسنجان در لیگ برتر بوده است. آن‌ها بعد از ۱۳ مهر، مهمان تیم‌های پرسپولیس، شمس آذر قزوین، ذوب‌آهن، فولاد، گل‌گهر و ملوان در لیگ برتر بوده‌اند که همه این بازی‌ها به تساوی ختم شده است؛ موضوعی که تنها نکته امیدوارکننده دیدارهای خارج از خانه استقلال بوده است. آخرین مهمانی استقلالی‌ها نیز در رفسنجان بود که ضعف تیم نکونام در بازی‌های خارج از خانه به قیمت از دست رفتن یک جام تمام شد.

سپاهان ۱ – ۰ استقلال (هفته سوم)
پرسپولیس ۱ – ۱ استقلال (هفته پنحم)
شمس آذر قزو.ین ۲ – ۲ استقلال (هفته نهم)
ذوب‌آهن ۱ – ۱ استقلال (هفته یازدهم)
فولاد ۰ – ۰ استقلال (هفته دوازدهم)
گل‌گهر سبرجان ۱ – ۱ لستقلال (هفته چهاردهم)
ملوان ۱ – ۱ استقلال (هفته هفدهم)
مس رفسنجان ۲ - ۰ استقلال (یک شانزدهم نهایی جام حذفی)

آبی‌ها جمعه این هفته باید در اهواز مهمان هم‌نام خوزستانی خود باشند و این فرصت مناسبی برای استقلال است تا به این طلسم ۵ ماهه پایان دهد و اگر باز هم امتیاز از دست دهد، نفس‌های پرسپولیس و سپاهان را پشت گوش خود احساس خواهد کرد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۰۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
    0 0
    ناداوری هم در برخی از همین چند بازی خارج از خانه دمار استقلال در آورده.گل سالم به مس مردود و...الان هم با این خبر تیم را وارد حاشیه و بیشتر از لحاظ روحی لطمه می زنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس