فراکسیون اقلیت اصلاح‌طلبان در مجلس آینده تشکیل می‌شود/نوبخت و باهنر را غرور انتخاباتی گرفت

سخنگوی حزب ندای ایرانیان با اشاره به ترکیب سیاسی مجلس دوازدهم، گفت: در مجموع دستاورد مورد انتظار ما برای تشکیل فراکسیونی که مد نظر داشتیم محقق شد.

به گزارش مشرق، «سعید نورمحمدی» سخنگوی حزب ندای ایرانیان نتایج انتخابات ۱۱ اسفند را واجد درس‌های قابل‌توجهی برای مسئولان، احزاب، گروه‌های سیاسی و همه آنهایی که علاقمند به سرنوشت ایران هستند ارزیابی کرد.

وی با بیان اینکه در تهران ۲۰ درصد از مردم در انتخابات شرکت کردند و بخش قابل توجهی از آراء هم باطله است، اظهار کرد: برخی از افرادی که وارد مجلس می‌شوند حائز ۲۰ درصد آراء صحیح ۲۰ درصد از مردم تهران هستند، و این یعنی یک جریان اقلیت پیروز انتخابات تهران شده است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به میزان مشارکت و آراء منتخبین در قیاس با آمار ادوار گذشته انتخابات، تأکید کرد: هیچ مسئول دلسوز و هیچ نهاد حاکمیتی که برای اقتدار ایران اهمیت قائل باشد، نمی‌تواند از کنار این آمار بی‌تفاوت بگذرد و حتما باید برای آن راهکاری اندیشیده شود که همه مردم احساس کنند در مجالس آینده دارای نماینده هستند، درغیراینصورت با کاهش مشارکت بیشتری مواجه خواهیم شد.

نورمحمدی در پاسخ به سوالی در مورد اینکه با توجه به نتایج انتخابات چه تعداد از افرادی که از احزاب اصلاح‌طلب از آنها حمایت کردند به مجلس راه یافتند و آیا فراکسیون اقلیت در مجلس آینده شکل خواهد گرفت؟ تصریح کرد: از نظر چهار حزبی که از مشارکت در انتخابات حمایت کردیم، نتیجه کلی انتخابات همان چیزی بود که به دنبال آن بودیم، چرا که از ابتدا دنبال نتیجه ایده‌آل نبودیم و کاملا واقع‌گرایانه به انتخابات نگاه می‌کردیم. از میان افرادی که چهار حزب اصلاح‌طلب کارگزاران سازندگی، اعتماد ملی، ندای ایرانیان و اعتدال و توسعه به عنوان گزینه‌های خودشان در انتخابات معرفی کردند، در سراسر کشور ۳۰ نفر رأی آوردند و انتظار ما هم بیش از این نبود.

وی با اشاره به عدم توفیق محمدباقر نوبخت و علی مطهری در کسب آراء مردم رشت و تهران، تصریح کرد: رأی نیاوردن این آقایان محاسبات‌ ما را به‌ هم ریخت. اما در مجموع دستاورد مورد انتظار ما برای تشکیل فراکسیونی که مد نظر داشتیم محقق شد.

سخنگوی حزب ندای ایرانیان دلیل عدم توفیق افراد شاخصی نظیر نوبخت و باهنر در حوزه‌هایی خارج از تهران با وجود رقابتی بودن انتخابات را بی‌توجهی این افراد به روی کار آمدن نسل جدید عنوان کرد و گفت: به نظر نمی‌رسد این نتیجه حاوی پیام خاصی از طرف مردم آن حوزه‌ها باشد، بلکه مهم‌ترین دلیل این مسأله این بود که هم آقای نوبخت و هم آقای باهنر مدت‌ها در این شهرها حضور نداشتند و از زمان نمایندگی آنها در این شهرها سال‌ها گذشته بود و در این مدت نسل‌های جدیدی روی کار آمده‌اند که هیچ خاطره و قرابت فکری با این افراد احساس نمی‌کنند.

نورمحمدی با بیان این‌که در برخی حوزه‌ها چهره‌های شاخصی نامزد شدند و به دلیل این‌که ارتباط‌شان با حوزه‌های انتخابیه قطع نشده بود و با نسل‌های جدید ارتباط داشتند توانستند رأی بیاوردند، تأکید کرد: به نظر ما دلیل عدم توفیق این افراد قطع ارتباط‌شان با نسل‌های جدید بود؛ این افراد متوجه تغییر نسل نشدند و تصورشان این بود به صرف اینکه در دوران نمایندگی در آن حوزه‌ها کارنامه موفقی داشتند، بعد از ۲۰ سال می‌توانند برگردند و به راحتی دوباره اقبال مردم را به دست آورند.

وی با بیان اینکه ستادهای انتخاباتی هر دو آن‌ها بسیار ضعیف بود به این دلیل که تصور می‌کردند نیازی به ستاد انتخاباتی ندارند و خودشان به تنهایی یک رسانه بزرگ هستند، از این‌رو ستاد جدی تشکیل ندادند، اظهار کرد: شاید هم این افراد دچار غرور انتخاباتی شدند و حضور خودشان را برای رأی‌آوری کافی دانستند.

این فعال سیاسی همچنین به گزارش‌های تأییدنشده‌ای اشاره کرد که برخی افراد ادعا می‌کردند هنگام مراجعه به شعب اخذ رأی به آن‌ها اعلام شده کد ملی آن‌ها قبلا در سیستم احراز هویت ثبت شده است، در حالی‌که این افراد اصلا در انتخابات شرکت نکرده بودند.

سخنگوی حزب ندای ایرانیان گفت: این موارد را بررسی می‌کنیم و به وزارت کشور اعلام می‌کنیم تا برای ادوار بعدی انتخابات مدنظر داشته و اشکالات احتمالی را مرتفع کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 33
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
    14 8
    حسن روحانی کذاب، دزد و خائن، هاشمی رفسنجانی ملعون و فتنه گر، خاتمی منافق، علی مطهری بی سواد، نوبخت دزد ، محسن هاشمی رفسنجانی ملعون و .... برای همیشه به زباله دان تاریخ پرتاب شدند.
    • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
      6 10
      چه خبر از ۳/۵ میلیارد دلار چای دبش(محض اطلاع بگم طبق گفته قوه قضائیه فقط چند میلیون دلار در زمان دولت قبل بود)
    • IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
      2 8
      معلوم شد ۷۰۰ میلیارد دلار(فقط از فروش نفت) در زمان محمود احمدی‌نژاد کجاها هزینه شد؟؟
    • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
      3 4
      سوال؛؛ معاونین کدوم رئیس جمهور جملگی در زندان بودن؟؟ خاوری دزد در زمان کدام رئیس جمهور با چند هزار میلیارد از ایران متواری شد؟؟ دکل دز زمان چه دولتی ناپدید شد؟؟ و....
    • IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
      6 4
      خداوند به واسطه کسانی که ضمن شرکت در انتخابات با رأی خداپسندانه خود موجب رضای او شدند این کشور را اقتدار بخشیده و حفظ فرموده است و کسانی هم که نسبت به انتخابات بی تفاوت بوده و یا به خواست دشمنان این نظام مقدس با آن مخالفت می کنند از تصدّق سری همان گروه نخست از نعمات این نظام بهره می برند ولو به ظاهر منکر باشند!!!
    • DE ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
      0 0
      غرور؟ مگر برای حس خدمت وارد میدان نشده بودن؟ مردم از خادمان مغرور منزجر هستند
  • لعنتی DE ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
    2 3
    اگر محقق شده باشه باید به حال مردم ایران گریست.
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
    10 3
    باهنر و نوبخت ماله کش روی کثافات حسن روحانی نکبت هستند .
    • IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
      0 0
      من کرمانی ام به باهنر رای ندادم ، نه به خاطر اینکه سالها در کرمان نبوده ، دیگه از این جماعت و امثال تو حالم به هم می خوره ، گم شو برو ...ماله کشِ سرمایه ی صهیونیست
    • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
      0 0
      خاتمی رییس جمهور اسبق: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم.ـــ پس آقای خاتمی ؛ کتمان رای 88 مردم را چطوری توجیه میکنی؟ کتمانی که باعث ؛ اغتشاشات سال 88 و متعاقب آن آغاز تحریم های بیش از ده سال بر مردم ایران شد.
  • احمدشعبانی IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
    6 0
    اقای نور محمدی تخیلات ذهنی خودش درباره رای نیاوردن اقای نوبخت وباهنر را ذکر میکند ویابهتر بگویم میخواهدشکست سنگین اینها راتوجیه کند ومیگوید شکست این دونفر پیام خاصی ندارد کاملا حرف غلطی است من به عنوان یکی از اهالی رشت با اعتقاددرباره اقای نوبخت میگویم کاملا رای مردم پیام داشت امار بالایی از شرکت کنندگان درسن خاصی بودند که ایشان رامیشناختند وبرای نه گفتن به ایشان رای ندادند اقای نوبخت مردم را احمق فرض کرده بودوچوب هم خورد یک از کم رای ترین اقای نوبخت در زادگاه خودش لشت نشاء بود
  • IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
    4 0
    شما ساکت بذار دولت گنندهای شیخ بنفش رو پاک کنه -اعتماد مردم رو جلب کنه- شما هم برو با توهمات خوش باش
  • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
    1 0
    هی داری زور میزنی
  • IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
    1 1
    با این افتراها وتهمت ها وتوهین ها که نسبت دادی شما مسلمان هستی ؟!!!!!!!!!!!!!!
  • جد IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
    3 0
    باور بفرمایید باهنر. مشنگ نوبخت کلاهبردار. هم ابزار بودند
  • IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
    2 0
    افراد دزد رانتی ومزدور غرب هرچه توسط مردم طرد شوند بهتره امید است که ملت بزرگ ایران به يقين کامل برسد علت گرفتاری این چند ده کشور افساد طلبان غرب گرا بودن وبرای هميشه کشور از شر آنها خلاص کنند
  • علی IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
    1 1
    با سلام اصولگراها در تهران ۲۰درصد طرفدار دارن اصولگراها تقریبا ۳ درصد بقیه مردم تهران هم قشر خاکستری هستن
  • علی IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
    1 1
    با سلام اصولگراها در تهران ۲۰درصد طرفدار دارن اصلاح طلبها تقریبا ۳ درصد بقیه مردم تهران هم قشر خاکستری هستن
  • IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
    0 0
    نوبخت امد رشت و رای نیاورد بعد میگفت امدم رای ندادید و رفتم و انگار پیامبر خدا امده بود که مردم هجوم ببرند رای بدهند و تصور میکرد خدا از زبانش حرف میزند و این جور داشتانها. طی 30 سال اخیر یک کار مثبت برای بهداشت و اقتصاد و کشاورزی مردم گیلان نکرد و عمده جوانان معتاد و ولگرد و بیهویت شده اند و دستگیر و رد مال هم نشده تابحال
  • IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
    0 0
    من در رابطه با شهر خودم حرف میزنم. منتخب شهر ما که به چاپیدن هم معروفه قبل از انتخابات شام و تبلیغات زیادی داشت و انتخاب هم شد.روز رای گیری از چند نفر که صحبتهایشان را شنیدم و فهمیدم که به همین فرد رای دادند پرسیدم چطور شد که به ایشان رای دادید ماحصل حرفشان این بود که بقیه رو نمیشناسیم و احتمالا ادمهای ناواردی هستند پس بهتر به همین فرد معلوم الحال رای بدیم و دادیم. خیلی بحث انتخاب افراد را فلسفی نکنید.خیلی از افراد بخاطر اینکه نسبت به بقیه سناخته شده بودند رای اوردند.البته شناخته شدنشان هم به واسطه هدایا و شام و ناهار و کادو بود.
    • IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
      0 0
      مثل شهبازی که در کرمان رای آورد، استفراغ سیرجانی ها را کرمانی ها برداشتند
  • محمدایوب IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
    3 0
    آخه احمق سرت رو از زیر لحاف بیار بیرون نوبخت چوب پاچه خواری های روحانی را خورد وبا وجود حمایت لاریجانی مطرود مردم بازهم رای نیاورد علی مطهری را چی میگی او که در تهران بود چند ماه مانده به انتخابات دررسانه ها جولان میداد آملی لاریجانی را چی میگی باهنر یک سال مانده به انتخابات دررسانه ها طرح میداد ولی خواست کشور را عوض کند ومجلس بسازد چی شد بابا بفهمید جوانها که گول شمارا می خوردند وشهوت آنها جوش آمده بود وشما از آزادی وو دم می زدید به آزادی شهوانی رسیدند وپیر شدند الان دیگر گول نمی خورند
  • IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
    2 0
    سیلی ملت به صورت نوبخت و باهنر معروف خدا را شکر می کنیم . فکر کردند فقط اینها باید باشند ولاغیر
  • IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
    0 0
    حالا آنویای که غرور نگرفتشون چه غلطی کردن
  • IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
    0 0
    ملعون کسیه که دایم به صورت بزرگان کشورش چنگ می اندازه وبعلت مزدوری وحس حقارت وجهل وبیسوادی دیگران رالعن می کند درحالی که خودش شایسته تربت فرد برای لغت ونفربن است البته این افراد موردلعن خدا قرارگرفته تند اما خودشان پعلت این بودن این لغت روحی نمی کنند
  • علی IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
    2 0
    باسلام اصولگراها تو تهران ۲۰درصد طرفدار دارن. اصلاح طلبها ۲درصد بقیه مردم تهران قشر خاکستری هستن
    • IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
      0 0
      بیست درصد از بیست درصد رای دهندگان. متوجهی؟؟؟؟
    • IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
      0 0
      ۲۰درصد روخوب امدی فعلا که خودرابه خواب زده اید وهیچ چیزی ازعدم مشارکت مردم درک نکردید
  • IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
    0 0
    نوبخت لب غنچه ای نوبر بود!!!
  • عبدالله IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
    0 0
    اونایی که تو تهران زندگی می کنند قطعا امکاناتشان از شهرستانیا بیشتر است و اونایی در رای گیری شرکت نکردند ناشکری کرده و قطعا چوبش رو خواهند خورد.
  • IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
    0 0
    اقایون افساد طلب شما باختین بدم باختین ،باختین به ناکارامدی،دروغ و نیرنگ،به فرافکنی،به تجمل گرایی به پررویی نجومیتون 😔🤮🦵
  • مونا IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
    0 0
    کسایی که نیامدید رای بدید ما رفتیم رای دادیم نماینده انتخاب کردیم امیدواریم بپسندید ببخشید اگر سلیقه شما نبود کاش زحمت میکشیدید خودتون هم نظری می دادید حالا صبر کنید تا 4 سال دیگه انشاالله خودتون تشریف بیارید در انتخاب مشارکت داشته باشید باز اگر نیامدید ما همچنان حاضریم جور شما را بکشیم . ایرادی نداره
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
    1 0
    باهنر و مطهری هر دو نفرشان رانت خار هستند !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس