به گزارش مشرق،کانال تلگرامی امریکانا مطلبی با عنوان افزایش شکاف‌ مشارکت بین رای دهندگان سفیدپوست و رنگین پوست منتشر کرد که به شرح زیر است:

گزارشی جدید از مرکز عدالت برنان، که به بررسی حقوق رای و دموکراسی می‌پردازد، نشان می‌دهد که نرخ مشارکت رنگین‌پوستان در انتخابات نسبت به سفیدپوستان پایین‌تر است و این شکاف در حال افزایش است.

این مشکل از سال ۲۰۱۳ و زمانی که دیوان عالی ایالات متحده تغییر قوانین رای‌گیری را بدون نیاز به تایید اولیه برای مناطق خاص، آسان‌تر کرد، تشدید شده است. این مناطق سابقه تبعیض در حق رای سیاه‌پوستان را داشته‌اند و به همین دلیل ملزم به دریافت مجوز برای تغییر قوانین رای‌گیری بودند.

افزایش شکاف‌ مشارکت بین رای‌دهندگان سفیدپوست و رنگین پوست در آمریکا

گزارش مرکز عدالت برنان نشان می‌دهد که قوانین جدید رای‌گیری که موانع بیشتری برای رای‌گیری ایجاد می‌کنند، عامل اصلی کاهش مشارکت رنگین‌پوستان در انتخابات هستند. این موضوع نه فقط در مناطقی که تحت‌تأثیر تصمیم دیوان عالی قرار گرفته‌اند، بلکه در سراسر ایالات متحده مشاهده می‌شود.

در انتخابات ۲۰۲۲ شکاف نژادی در میزان مشارکت بین سفیدپوستان و رنگین‌پوستان بیشتر از هر انتخابات میان‌دوره‌ای دیگری از سال ۲۰۰۶ بود. محققان می‌گویند افزایش مشارکت رنگین‌پوستان در انتخابات می‌تواند به تغییر نتایج انتخابات کمک کند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس