کد خبر 1580375
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۹
مهر وفاداری زنان در شناسنامه ایران

جای جای استان همدان از صبح امروز شاهد حضور مردمی بود که با تک تک قدم‌هایشان به سمت شعب اخذ رأی وفاداری خود به رهبر معظم انقلاب نظام مقدس جمهوری اسلامی و کشور سرافراز ایران را ابراز کردند.

به گزارش مشرق، جای جای استان همدان از صبح امروز شاهد حضور مردمی بود که با تک تک قدم‌هایشان به سمت شعب اخذ رأی وفاداری خود به رهبر معظم انقلاب، نظام مقدس جمهوری اسلامی و کشور سرافراز ایران را ابراز کردند.

اما در این میان زنان باز هم پیشگام و جلوتر از مردان در شعب اخذ رأی حضور یافتند و با دادن رأی مهر وفاداری‌شان به نظام را در شناسنامه خود برای چندمین مرتبه به ثبت رساندند و در رأی‌گیری دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به بصیرت، عزت ملت و تنفر از فساد رأی دادند.

با وجود اینکه بانوان نه تنها در این دوره بلکه در سایر دوره‌های انتخابات کمترین سهم را برای کاندیدا شدن دارند، این مسأله مانع اژ حضور پرشور و پیشگامی آن‌ها برای شرکت در انتخابات نشده است.

بانویی جوان درباره انگیزه حضور خود در انتخابات به خبرنگار ایسنا می‌گوید: به عنوان یک جوان ایرانی وظیفه خود را شرکت در انتخابات و نقش‌آفرینی در سرنوشت و آینده دانستم. انتخابات می‌تواند تحول ایجاد کند و نه تنها حس مؤثر بودن به افراد می‌دهد بلکه با انتخاب فرد اصلح می‌توان در مسیر شایسته‌سالاری گام برداشت.

این بانوی با انگیزه و سرشار از شوق از حضور در تعیین سرنوشت کشور می‌افزاید: معیار در موضوع انتخابات مجلس انتخاب افراد اصلحی بود که با برنامه، دلسوز بودند و برای رأی مردم ارزش قائل هستند چراکه تک تک افرادی که در این مسیر انتخاب می‌شوند باید همواره خود را امانتدار رأی مردم بدانند.

بانوی دیگری که به گفته خود در عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی فعال است، اعلام می‌کند: ما مردم این کشور هستیم و باید انتخاب اصلح داشته باشیم که برای مردم و کشور مفید و کارآمد بوده و اقتدار، امنیت و آرامش ایران حفظ شود.

او رأی دادن را وظیفه هر ایرانی دانسته و ادامه می‌دهد: نماینده اصلح باید حل مشکلات معیشتی، مسکن و اشتغال را در دستور کار قرار داده و در راستای رفع این مشکلات کوشا باشد همچنین در سطح شهر زنان بی‌سرپرستی زندگی می‌کنند که زیرمجموعه هیچ ارگانی نبوده و همچون مردان اما با درآمدی بسیار کمتر از آن‌ها کار می‌کنند بنابراین نمایندگان منتخب باید از این زنان حمایت کرده و قوانینی در این زمینه تصویب کنند.

مهر وفاداری زنان در شناسنامه ایران

این بانوی فداکار که فرزندش را به تنهایی پرورش داده از آینده فرزندش ابرازنگرانی کرده و می‌گوید: اشتغال جوانانی که با خلأ حضور پدر بزرگ شدند همانند فرزندان ایثارگران و شهدا مورد توجه قرار گرفته و از مزایای آنها بهره‌مند شوند.

دختر جوانی که با دوست خود در شعبه حاضر شده و در حال متقاعد کردن دوست همراه خود برای رأی دادن است، اعلام می‌کند: همه به امید زنده‌اند و من هم به امید روزهای بهتر با کنکاش و تحقیق کافی درباره نماینده مورد نظرم رأی می‌دهم تا باری از مشکلات مردم بردارد و ایران را پیش از پیش در مسیر توسعه قرار دهد.

او با بیان اینکه از کاندیداهای مورد نظرم توقع دارم پس از ورود به مجلس شورای اسلامی برای اشتغال تلاش ثمر بخش داشته باشد، اضافه می‌کند: ملت با بصیرت و هوشمند ایران همواره نشان دادند که در بزنگاه‌های سیاسی تا چه اندازه حامی و پشتیبان نظام و رهبری هستند.

بانوی دیگری که فرزند خردسالش را در آغوش گرفته و در این سرما به شعبه آمده و به شیرین زبانی‌های کودکش هنگام بازی با عروسک نگاه می‌کند تا نوبت به او رسیده و برگه را پر کند و در صندوق بیندازد، با بیان اینکه مردم با این امید در انتخابات شرکت می‌کنند تا دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی قوانینی در جهت تسهیل زندگی آن‌ها تصویب کند، می‌گوید: تمام خواسته ما تشکیل ایرانی قوی است تا فرزندانمان در آن با آرامش و امنیت زندگی کنند و نگرانی نداشته باشند.

او که مدتی است به دنبال گرفتن مجوز برای کارگاه‌های تولیدی است، از روند موجود و سنگ‌اندازی‌ها گلایه کرده و ادامه می‌دهد: پیشرفت ایران بنا به فرمایش مقام معظم رهبری در گرو رشد تولید و مهار تورم است و نمایندگان منتخب باید برنامه‌هایی درباره رفع موانع تولید داشته باشند تا مردم از تلاش خود ناامید نشوند.

این مادر تحصیلکرده بیان می‌کند: مردم فعالیت نمایندگان منتخب خود را دنبال می‌کنند و آنها نیز باید به خوبی پاسخگوی اعتماد مردم به آن‌ها باشند.

امروز نیز مانند همیشه بانوان در هر سن و سالی و با هر سلیقه سیاسی و هر زبان و قومیتی برای ساختن ایران قوی پای کار آمده‌اند و می‌خواهند با حضور قوی در انتخابات، مجلسی قوی در رأس امور قرار دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • تک سوتر DE ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
    0 0
    اون وقت مردا بی وفا هستن !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس