کد خبر 1580104
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰
سفیر سابق آمریکا در کوبا به جاسوسی اعتراف کرد

بر اساس اسناد دادگاه، سفیر سابق ایالات متحده در کوبا به جاسوس چندین دهه ای برای کوبا اعتراف کرده است.

به گزارش مشرق، این اعتراف به گفته وزارت دادگستری آمریکا یکی از طولانی‌ترین نفوذها در دولت آمریکا توسط یک جاسوس خارجی محسوب می‌شود.

به نقل از خبرگزاری رویترز، «ویکتور مانوئل روشا» که از ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۲ سفیر ایالات متحده در بولیوی بود در دسامبر ۲۰۲۳ به ارتکاب چند مورد جرم فدرال از جمله جاسوسی و استفاده گذرنامه تقلبی متهم شد.

واشنگتن، روشا را متهم کرده بود که از سال ۱۹۸۱ به طور مخفیانه از کوبا و ماموریت جمع آوری اطلاعات مخفیانه آن علیه واشنگتن حمایت می‌کند.

بر اساس سیستم پرونده‌های دادگاه آمریکا، او در اواسط فوریه اعتراف کرد که بی‌گناه است، اما طرف‌های پرونده روز پنجشنبه اعلام کردند که این فرد نظر خود را تغییر خواهد داد.

روشا در دسامبر گذشته میلادی دستگیر شد.

به گفته وزارت دادگستری آمریکا، روشا از سال ۱۹۸۱ تا ۲۰۰۲ برای وزارت امور خارجه کار می‌کرد.

این وزارتخانه افزود: او از سال ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۵ در شورای امنیت ملی کاخ سفید خدمت کرد و از حدود سال ۲۰۰۶ تا حدود سال ۲۰۱۲ به عنوان مشاور فرمانده فرماندهی جنوب ارتش ایالات متحده فعالیت داشت.

طبق یک سند دادگاه، روشا در یک سری جلسات در سال های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ با یک مامور مخفی اف.بی.آی که به عنوان نماینده مخفی اداره کل اطلاعات کوبا حضور یافته بود، اعتراف کرد که برای چندین دهه برای کوبا جاسوسی می‌کرد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس