‌

استانداران سراسر کشور از ملت غیور ایران اسلامی دعوت کردند فردا - ۱۱ اسفندماه - با حضور در پای صندوق‌های رای، حماسه‌ای دیگر را در مقابل چشم جهانیان خلق کنند.

به گزارش مشرق، از مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور، استانداران سراسر کشور روز پنجشنبه - ۱۰ اسفندماه - با انتشار پیام و مصاحبه‌هایی ضمن اعلام فراهم بودن شرایط برای برگزاری انتخاباتی در شان ملت ایران، تاکید کردند: ملت با حضور حماسی و آگاهانه خویش پرچمدار و طلایه‌دار مشارکت خواهند بود و موجبات اقتدارو امنیت هرچه بیشتر کشور و یاس و ناامیدی دشمنان ایران اسلامی را رقم خواهند زد.

گزارش های دریافتی از روابط عمومی استانداری های سراسر کشور نیز نشان می دهد شور و شوق قابل توجهی در اقصی نقاط ایران اسلامی برای برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری فراهم شده است.

بارش باران و برف در اقصی نقاط ایران و در آستانه برگزاری انتخابات موجب نشاط و شادی بیشتر مردم به خصوص روستاییان شده و " نزول برکت " و " انتخابات " محور بحث و گفت وگوهای محافل مردمی و خانواده ها است.

استانداران و مسئولان امر نیز گزارش داده اند شرایط لازم از جمله در مناطق صعب العبور و برف گیر برای حضور مردم در شعب اخذ رای فراهم شده است و همه دستگاه ها تا زمان اعلام نتیجه انتخابات در آماده باش کامل بسر می برند.

استانداران در این پیام ها که در آستانه دو انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، صادر کرده اند، خطاب به دست اندرکاران اجرایی و نظارتی انتخابات، بر برگزاری انتخابات براساس ۴ راهبرد مقام معظم رهبری مبنی بر "مشارکت"، "امنیت"، "رقابت" و "سلامت" تاکید کردند.

استانداران همچنین، هیات های بازرسی را جهت نظارت بر اجرای دقیق قانون و جلوگیری از هرگونه تخلف انتخاباتی فراخوانده و به هیات های اجرایی نیز آخرین تذکرات را برای پیش بینی های لازم در روز رای گیری ابلاغ کردند.

در همین حال، مقام های محلی اعم از ائمه جمعه، مسئولان اجرایی و شخصیت های برجسته در سطح استان ها و شهرستان ها نیز طی روزهای اخیر مردم را برای شرکت گسترده و همه جانبه در پای صندوق های رای فراخوانده اند.

زمان تبلیغات نامزدهای انتخابات از ساعت ۸ صبح امروز ( پنجشنبه ۱۰ اسفند ) به پایان رسیده و ساعت صبح فردا ( جمعه ) رای گیری در سراسر کشور آغاز می شود و ساعت ۱۸ به پایان می‌رسد و در عین حال، امکان تمدید رای‌گیری وجود دارد.

براساس قانون جدید انتخابات، رای‌دهندگان با ارائه هر یک از مدارک پنج‌گانه شامل شناسنامه، کارت ملی، گواهینامه رانندگی، کارت پایان خدمت و گذرنامه می‌توانند رای بدهند و ضرب مهر در شناسنامه صورت نمی‌گیرد.

همچنین احراز هویت با کد ملی خواهد بود و البته اگر شناسنامه یا مدرک قدیمی باشد که کد ملی در آن درج نشده باید مدرکی که کد ملی در آن وجود دارد همراه رای‌دهنده باشد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سیدمسعود قائم مقامی IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۰
    17 0
    امیدوارم دعوت استانداران خشک و خالی نباشه و حداقل فردا یه ناهار و شامی بدن.
  • IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۰
    0 20
    به امید مشارکت حداکثری
    • US ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۰
      7 0
      امیدوار نباش
    • IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۰
      0 3
      ایشاله
  • ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
    1 0
    من_رای_نمیدهم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس