کد خبر 157909
تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۲

عمليات دوخطه کردن بالغ بر 1500کيلومتر از خطوط ريلي کشور با هدف رونق اقتصادي و افزايش سهم راه‌آهن در جابه‌جايي کالا و مسافر به زودي آغاز مي شود.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومي راه‌آهن ، طالب زارع ، قائم‌مقام راه‌آهن  گفت: در آينده نزديك10 هزار ميليارد ريال اوراق مشارکت از سوي راه آهن جمهوري اسلامي ايران منتشر خواهد شد که نقش به‌سزايي در تسريع روند دوخطه شدن خطوط موجود راه‌آهن کشور خواهد داشت.

به گفته زارع دوخطه شدن خطوط راه‌آهن، موجبات تقويت ظرفيت باري کشور را فراهم خواهد آورد.

وي با تاکيد بر اينکه صنعت حمل‌و ‌نقل ريلي کشور بعد از برنامه چهارم توسعه، سرعت شتاباني به خود گرفته است، افزود: با گذشت يک قرن از فعاليت اين صنعت، راه‌آهن با قدرت تحريم‌ها را پشت سر گذاشته و امروز ظرفيت‌هاي خوبي در اين حوزه ايجاد شده است.

به گفته زارع در اين راستا خصوصي‌سازي وچابک‌سازي راه‌آهن با جديت دنبال مي‌شود و بر اين اساس تا به امروز 100‌درصد ناوگان مسافري و بيش از 95 درصد ناوگان باري به بخش خصوصي واگذار شده است.

وي با تاکيد بر اينکه در حال‌حاضر 27 شرکت فعال خصوصي در ناوگان ريلي کشور درحال فعاليت است گفت: متناسب با خصوصي‌سازي و واگذاري مالکيت‌ها به بخش خصوصي شاهد کاهش 75‌درصدي پست‌هاي ستادي و به طور متوسط کاهش 40‌درصدي نيروي انساني در شبکه ريلي کشور هستيم.

قائم‌مقام راه‌آهن خاطر نشان کرد: نيروهاي انساني مذکور در راستاي تقويت بخش ريلي خصوصي از بدنه دولتي خارج شدند و با پيوستن به شرکت‌هاي خصوصي گام موثري در جهت تقويت حضور بخش غير‌دولتي راه آهن برداشته شد.

زارع همچنين با اشاره به اينکه در طول سال گذشته در بخش جاده‌اي بيش از 20هزار نفر در سوانح جان خود را از دست داده‌اند، افزود: اين در حالي است که آمار تلفات در حوزه ريلي تنها 58 نفر بوده است که نشان از ايمني ناوگان حمل‌ونقل ريلي دارد.

‌وي که در مراسم توديع  و معارفه مدير‌کل راه‌آهن اراک سخن مي گفت، ضمن تشکر از زحمات عبداله عامري مديرکل سابق راه‌آهن اراک، جلال‌الدين کوکنار را به عنوان سرپرست جديد اداره کل راه‌آهن اراک معرفي و تصريح کرد: عمليات اجرايي دوخطه کردن راه آهن قم – اراک به محض تخصيص منابع اعتباري آغاز خواهد شد.

گفتني است؛ در اين مراسم معاون عمراني و سياسي استانداري استان مرکزي نيز حضور داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس