راه اصلی مقابله با جنگ شناختی، جهاد تبیین است

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در جنگ شناختی دشمن به دنبال ادراک سازی و اندیشه‌سازی است و راه اصلی مقابله با آن نیز تبیین است.

به گزارش مشرق، سردار یدالله جوانی شنبه ۵ بهمن ماه در جلسه قرارگاه جهاد تبیین استان مرکزی اظهار کرد: در دهه ۶۰ جنگی به مردم تحمیل شد و به ۸ سال دفاع مقدس تبدیل شد که امروز ما به آن افتخار می کنیم، اگر امروز جمهوری اسلامی پابرجاست و استحکام دارد و حرکت رو به جلو در حال انجام است به دلیل همین مجاهدت هاست که انجام گرفته است و در جنگ شناختی نیز باید برنامه‌ریزی مدون شکل گیرد.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: شرایط جنگ سخت بود اما شرایط امروز سخت تر است چرا که از سادگی به سمت پیچیدگی می رود.

وی ادامه داد: هدف دشمن گرفتن امید از مردم و ایجاد یاس و بدبینی در جامعه است و ایجاد قرارگاه های جهاد تبیین به منظور جلوگیری از موفقیت دشمن در حوزه فریب ملی است.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: سال گذشته دشمن تلاش برای دوقطبی سازی بین مردم و نظام را داشت، در واقع تمرکز دشمن در جنگ شناختی، تمرکز بر فریب است. در جنگ شناختی، دشمن به دنبال ادراک سازی و اندیشه‌سازی است و راه اصلی مقابله با آن نیز تبیین است.

وی ادامه داد: دشمنان ما تاکنون در دو حوزه بکارگیری قدرت نظامی و اقتصادی شکست خورده اند و باید تلاش کرد دشمن در جنگ شناختی و ادراکی هم شکست بخورد و جهاد تبیین، مردم پایه شود. در جنگ شناختی اگر دقت نشود اسلام اموی شکل می گیرد و جای حق و باطل عوض می شود.

سردار جوانی بیان کرد: امروز هرجا جمعیتی باشد مورد هدف دشمن قرار می گیرد و امروزه دشمن برای تصرف انسان از طریق ذهن ها بیشترین سرمایه گذاری را انجام می دهد.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: دشمن به دنبال طرح فریب ملی بود که مردم با او همراه نشدند، مهندسی دشمن مبتنی بر فریب است و تمرکز او بر جنگ شناختی است و علت آن هم این است که مردم ما ۴۵ سال است که با قدرت های اصلی مقابله کرده اند. دشمن بقای انقلاب اسلامی را مساوی با نابودی خود می داند.

سردار جوانی بیان کرد: بزرگنمایی مشکلات و ضعف ها و کوچک نمایی توانمندی های ایران در دستور کار دشمنان است، اینها اهداف راهبردی دشمن است که موجب بدبین کردن مردم نسبت به نظام و ناامیدی نسبت به آینده می شود.

وی تاکید کرد: امروز دشمن می خواهد مغز و ذهن مردم را تصرف کند. دشمن موفقیت ها را کم ارزش و کاستی ها را برجسته می کند به گونه ای که جوان ما احساس کند کشورش عقب مانده و دارای مشکلات عدیده است و نتیجه این نوع نگاه بدبینی و بی اعتمادی به مسئولان است. آنها امید دارند که با دوگانه سازی دروغین و فاصله اندازی بین نظام و مردم به اهداف خود برسند.

وی با بیان اینکه در نظرسنجی صورت گرفته در خصوص انتخابات پیش رو، بی اعتمادی و نارضایتی از مسئولان به چشم می خورد گفت: مقام معظم رهبری زودهنگام به انتخابات ورود کردند تا این انتخابات قوی و پرشور برگزار شود.

سردار جوانی خاطرنشان کرد: داده های اطلاعاتی در جنگ شناختی، به مانند انرژی است که دشمنان از آن برای اهداف خود استفاده می کنند و وظیفه ما این است که طرح و نقشه دشمن را بر ملا کرده و روایت درست داشته باشیم.

وی اضافه کرد: مردم و جوانان ما باید واقعیت را آنگونه که هست ببینند چرا که دشمن به دنبال تصویرسازی غلط از جبهه انقلاب است و اگر تصویرسازی غلط باشد، به جای محبت، تنفر شکل می گیرد.

استاندار مرکزی نیز در این نشست گفت: متاسفانه ادراکات مردم به شدت تحت تاثیر فضای مجازی قرار گرفته است.

فرزاد مخلص‌الائمه افزود: در سطح استان مرکزی حول محور جهاد تبیین اقدامات خوبی در حال شکل گیری است اما نباید موازی کاری انجام بگیرد و باید حول محور قرارگاه جهاد تبیین، این اقدامات شتاب گیرد.

استاندار مرکزی با اشاره به نیمه شعبان و تبریک آن بیان کرد: دشمن انتظار برای فرج حضرت مهدی(عج) را هدف قرار داده است تا از این فرصت برای ایجاد ابهام در اعتقادات جوانان سوءاستفاده کند.

سردار محسن کریمی نیز اظهار کرد: سپاه روح الله استان مرکزی در کنار سایر نهادهای دولتی و مردمی از زمانی که مقام معظم رهبری فرمان جهاد دادند به میدان آمد.

وی افزود: استان مرکزی سال گذشته در اغتشاشات جزو استان‌هایی بود که اردوهای راهیان نور را برای دختران برگزار کرد و بیش از ۱۷ هزار نفر به اردوهای راهیان نور اعزام شدند.

کریمی بیان کرد: تشکل‌های مردمی در استان مرکزی به خوبی شکل گرفته است، تلاش بر این بوده که از ظرفیت‌های ایام و مناسبت ها به ویژه اربعین حسینی به خوبی استفاده شود.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: عملیات دشمن عملیات سنگینی است و ۵۰ درصد ارتش دنیا در اختیار جبهه استکبار است، در ۴۵ سال انقلاب هرجا فرامین امامین انقلاب به نحو شایسته انجام شد، ملت از جنگ شناختی و ترکیبی سربلند خارج شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 19
  • تک سوتر DE ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
    0 0
    خسته نباشی. لابد کنسرت و بی هویتی صدا و سیما هم در چهارچوب این تبیین هست دیگه!!!
  • DE ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
    0 0
    جنگ نرم یا جنگ شناختی ، دشمن شناسی یک راهکارش تسلط بر علم روانکاوی اجتماعی و بکارگیری ان در تجزیه و تحلیل جنگ نرم و تسلط بران درمیان نیروهای جهادی درمقابله با دشمنان علیه ایران ، بسیاری از برنامه های شوم پشت پرده دشمنان ایران با بکار گیری این ابزار تجزیه تحلیل کار انگیره شناسی دشمن رو راحت میکنه. راهکار دوم تربیت افراد رسانه ای زینبی و ساختن رسانه شفاف و نمره 20 درجهت منافع ملی ایران و تقویت و تکامل فرهنگی علمی مسلمین. نمونه موفقیت رسانه با موضوعیت " غزه و مبارزه برای حقوق انسانی " باعث شد پرده از روی عملکردهای آپارتاید و جنایات ضد بشری صهیونیست ها و همکاران شون بیافته. راهکار سوم گسترش و تبلغ فرهنگ و بینش عدالت گستری علوی کاربردی برای تولید راهکارهای عملی اجتماعی به عنوان یک مانیفست عمیق اسلامی ، تاریخی و فرهنگی 1400 ساله برای حل مشکلات همه شیعیان، مسلمین و حتی بشریت. راهکار بعدی یک اقدام زیر بنایی عمیق تقویت ابزار نرم شیعی علوی ، دینی آموزش نهج البلاغه شناسی موضوعی از کلاس پنجم دبستان تا دیپلم تحصیل و تا اتمام دوره دانشگاهی، تا اتمام دوره مشاغل فنی و حرفه ای. یعنی این هشتادو پنج میلیون ایرانی بعد از چند سال فراگیری خود بزرگترین نهج البلاغه شناسان جهان باشند. اگر این اقدام شروع شود، جهان هفت میلیاردنفری نیز تغییر خواهد کرد.
  • IR ۰۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    0 0
    راه مقابله با جنگ ادارکی کارآمدیه.شما یه نگاه به وضعیت اقتصادی جامعه بنداز.به عنوان مثال بخش خودروسازی و مسکن.خودروی دو دهه قبل قدیمی فرانسوی و آتو آشغالایی مثل کوویک و ساینا که مشتقات پراید هستن رو با قیمت نجومی به نام تولید ملی به مردم تحمیل میکنن.انحصار و زیاده خواهی عدم ابلاغ قانون واردات خودرو نو و کارکرده و اعمال تعرفه های سنگین بر واردات خودرو باعث شده امروز خودروهای با پلتفرم قدیمی فرانسوی تو کشور ما نجومی بشن.خودروی چینی که تو همین کشورهای همسایه قسطی خریدار نداره تو کشور ما ۳ برابر قیمت جهانی به فروش میرسه.کشورهای حاشیه خلیج فارس رو ولش کنید ببینید تو همین کشور عراق الان وضع چطوره.آخرین مدل خودروهای برند رو دارن سوار میشن با تسهیلات.برندهایی مثل بنز و بی ام و و تویوتا و فورد و....بعد تو کشور ما خودرو چینی آرزو شده.گفتن واردات میکنیم رفتن خودروهایی که تو بازار جهانی اقتصادی محسوب میشن رو آوردن و بالای ۲ میلیارد عرضه کردن.خوروهایی اقتصادی دنیا واسه ملت ایران لاکچری شدن.در مورد وضع افتضاح مسکن و اشتغال و بی عدالتی کنکورو نابودی جووانان هم هیچی نگیم بهتره.این وضع رو درست کردین بعد میگین دشمن دشمن.بحش بزرگی از مشکلات ما حاصل بی عرضگی و فساد مسعولینه نه تحریم آمریکا.دشمن گفته شما خودروی ۴۰ سال پیشو به اسم تولید ملی تحمیل کنی به مردم؟یا دشمن گفته خودرو چینی رو ۳ برابر قیمت بدی مردم؟؟
  • IR ۰۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    2 5
    درروز خجسته میلادامام زمان عج بارشهاو نزولات اسمانی هم افزایش میآبد
  • Iran IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    5 5
    چرا تمام این سالها سرمایه و پول کشور هزاران میلیارد هزاران میلیارد به سمت کسانی سرازیر شده که به هیچ دردی نخورده اند
  • محمد مهدی اسلامی IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    2 6
    با سلام و درود بر سردار جوانی وفقه اللّه تعالی و بت شکر از این بزر گوار ، عرض می کنم که متأسفانه دشمنان اسلام از ضعف اطلاعات و آگاهی های مسلمانا ن در مورد مسائل اسلامی سوء استفاده کرده و تلاش می کند که هر چه بیشتر آنان را نسبت بیکدیگر بد بین و از هم متنفر کند تا بتواند بین مسلمین وحدت شکنی کند ، لذا همه عزیزان اگر با سعه صدر و با محبت بجای تاختن بر یکدیگر و ایجاد تنفر از هم ، بکوشند دامنه ی شناختشان از دین خدارا وسعت دهند و هیچ سخنی را بدون دلیل و برهان از کسی نپذیرند آن شاءاللّه دشمنان را نا امید خواهند کرد و تیر آنان بسنگ خواهد خورد . . عجولانه هرگز مکن داوری __اگر عقل داری و دین باوری __ درست فکر کردن برو پیشه کن __ بدنیا و عقبایت اندیشه کن __ بکار خودش هر کسی هست رهین __ مکن غیبت این و آن و شهین __بکن تا توانی بخلق یاوری __ اگر خواسته ای خیر بدست آوری __
    • محمد مهدی اسلامی IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
      0 0
      لطفاََ اصلاح بفرمائید : 1_ باتشکر ، 2 __ دشمن اسلام ، صحیح است که متأسفانه این حقیر طبق معمول بی دقتی کرده ام . متشکرم .
  • کارشناس IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
    0 3
    تنها را مقابله با جنگ
  • محمدایوب IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
    0 0
    سلام سردار وفق الله دائم از دشمن آمریکا و انگلیس واسراییل می گویید عزیز دل والله درست می گویید اما تنها آنها نیستند سربازان آنها در داخل چندین بار بیشتر خسارت میزنند شما زحمت بکشید یک بار گزارش بولتن نیوز را در خصوص تعاونی مسکن دانشگاه آزاد رودهن بخوانید 768خانواده 21سال قبل زمینی را با پول خود خریدند به امید ساخت سرپناهی 21سال است در پیچ وخم ادارات گرفتار هستند اکنون با روی کارآمدن دولت انقلابی کورسویی دردل این اعضا روشن شد با مراجعه به استاندار تهران سردار فخاری ایشان در مقابل چشم اعضا به شهردار رودهن دستور همکاری با تعاونی را داد اما متاسفانه شهردار از اجرای دستور استاندار سرباز می زند اعضا نامه به رییس‌جمهور زدند و چند بار از آقای فخاری تقاضای ملاقات مجدد کردند متاسفانه موفق نشدند عزیز برادر لطفا سری به ادارات بزنید دشمن بیرون نیست درداخل سربازان دشمن اسب تروای اسراییل در داخل است را 21سال برای ساخت خانه بدوند حضرت امام فرمود اگر سپاه نبود کشور نبود پای شما را می بوسیم اما بیایید واقعیت را ببینید خون به دل مردم میکنند این اعضا بارها مقابل فرمانداری استانداری تجمع کردند چرا یکی پیدا نمی شود به درد اینها رسیدگی کند فقط با یک حساب سرانگشتی 768خانواده میانگین 3نفر حساب کنید حدود 2300نفر چه. خانواده با 5خانواده در ارتباط باشند چندین نفر را به انقلاب وکشور واسلام بدبین می کنند حال باید من و شما آنقدر بگوییم بیایید رای بدهید مشرق عزیز امیدوارم این را انعکاس دهید شاید کارساز باشد خداخیرتان دهد
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
    0 0
    سردار جوانی، وجود تورم ۴۵درصدی چند ساله، عبور نرخ دلار از مرز ۵۵۰۰۰ تومان، کاهش شدید قدرت خرید طبقه محروم و متوسط کشور، گسترش فزاینده فقر و تهیدستی ، وجود اختلاس، رانت در بین مدیران و ناتوانی دولت در اجرای وعده های انتخاباتی رئیس جمهور و ... قطعا چیزی جز شکست اقتصادی نظام نمی باشد. لطفا با مردم صادق باشید و به شعورشان احترام بگذارید.
  • محمدایوب IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
    0 0
    مشرق امروز فقط توی اعلام این چند نظر موندی
  • محمدایوب IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
    0 0
    عزیزان مشرق صبح یک کامنت گذاشتم در جواب سردار جوانی تا کنون نگذاشتید عزیزان این یک واقعیت است باید بدانند من ضد انقلاب نیستم برادر شهید وپاسدار وجانم را فدای رهبری میکنم ولی اینها هم باید سر از لاک خود بیرون بیاورند واقعیت ها را ببینند شماهم گزارش بولتن نیوز درباره تعاونی مسکن بخوانید ببینید همه اعضا خون گریه می کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس