انتخابات حقی است که انقلاب اسلامی به مردم ایران بازگرداند

سخنگوی شورای وحدت اصولگرایی گفت: امام با انقلاب اسلامی، حق رأی را به مردم ایران بازگرداند و مردم صاحب حق برای رأی دادن و تشکیل دولت خود شدند.

به گزارش مشرق، منوچهر متکی سخنگوی شورای وحدت اصولگرایی و دبیر کل کانون اسلامی فارغ التحصیلان شبه قاره هند، در چهارمین همایش سراسری اعضای مجمع اسلامی دانشگاه آموختگان ایرانی خارج از کشور پیرامون انتخابات ۱۱ اسفند، گفت: مناسبت‌های انقلاب اسلامی در کشور ما با تعبیر یوم الله شناسانده شده است. اینها روزهای مهمی است که حوادث مهم در تاریخ انقلاب اسلامی رخ داده است، یا بنا است رخ داده شود و حماسه‌ای آفریده شود.

وی افزود: انتخابات تکرار حضور مردم است و ایران از ۱۱۷ سال پیش تجربه قانون نویسی بعد از مشروطیت را دارد که به مرور این حق ایجاد شده در سایه مشروطیت بوده است که متأسفانه در دوره پهلوی عملاً انتخابی در آن صورت نمی‌گرفت.

سخنگوی شورای ائتلاف بیان کرد: آخرین انتخابات مجلس سال ۱۳۵۳ در زمان شاه برگزار شد که آن زمان بنده معلم بودم و در شهرمان این نکته به یک باور جدی تبدیل شده بود که نماینده‌ها در دربار انتخاب شدند و همان‌ها از صندوق خارج می‌شوند، لذا مردم باور نداشتند که انتخابشان تأثیرگذار است، در نتیجه مردم حق رأی به معنای واقعی کلمه و تعیین کننده سرنوشت را نداشتند.

وزیر سابق خارجه کشورمان تاکید کرد: امام با انقلاب اسلامی این حق را به مردم ایران بازگرداند و مردم صاحب حق برای رأی دادن و تشکیل دولت خود شدند و سازه‌های نظام مستقیم و غیر مستقیم به واسطه آرای مردم شکل می‌گیرد.

سخنگوی شورای وحدت در ادامه تاکید کرد: در ۴۵ سال گذشته هم به طور واقعی در ایران انتخابات اتفاق افتاده و در انتخابات گذشته خروجی‌های متفاوت و متضادی را دیدیم و در دوره‌های مختلف انتخاب‌هایی صورت گرفته است که در حد بسیار وسیع با هم متفاوت بوده است، به گونه‌ای که اصلاح طلبان، اصولگرایان و میانه‌روها هر کدام در دوره‌ای مسؤولیت حکمرانی در کشور را بر عهده گرفتند و این گوناگونی دولت‌ها نشان می‌دهد که انتخابات در ایران واقعی است و ظلم است که بگوییم انتخابات مهندسی شده است و رأی مردم بی‌تأثیر است.

متکی با بیان آنکه بر اساس رأی مردم در انتخابات، نتایج مشخص می‌شود، گفت: شاهد بودیم با رأی مردم پس از یک دولت اصولگرا یا میانه‌رو در سال ۷۶، یک دولت اصلاح طلب روی کار آمد. همچنین در آخر دولتی اصلاح طلب، یک دولت اصولگرا روی کار آمد و این موضوع در دولت‌های مختلف تکرار شده است.

متکی گفت: انتخابات در ایران یک واقعیت است و امام راحل آن را برای مردم به وجود آورد.

سخنگوی شورای وحدت ادامه داد: زمزمه‌هایی که برای تحریم انتخابات صورت می‌گیرد، در جهت منافع مردم نیست، در حالی که در همه جای دنیا تبلیغ برای عدم شرکت در انتخابات شکل نمی‌گیرد ولی متأسفانه گروه‌های وطنی خارج نشین این کار را انجام می‌دهند و بلندگو دشمن می‌شوند در حالی که این در هیچ کجای جهان مرسوم نیست.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۰۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
    0 0
    معزول احمدی نژاد چطوره؟ خوبی عمووو
  • IR ۰۴:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
    0 0
    احسنت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس