رویت پدیده‌ای جدید در غزه؛ «کودکان ۵ ساله مرگ را ترجیح می‌دهند»!

رییس سازمان پزشکان بدون مرز می‌گوید که تیم‌های پزشکی مستقر در نوار غزه با یک پدیده جدید موسوم به «WCNSF» مواجه شده‌اند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، کریستوفر لاکِر، رییس سازمان پزشکان بدون مرز می‌گوید که به شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرده است که تیم‌های پزشکی در نوار غزه با پدیده جدید به نام «کودکان زخمی بی‌خانواده/WCNSF» مواجه شده‌اند.

وی تاکید کرد: کودکانی که از این جنگ جان سالم به‌در می‌برند، نه‌تنها متحمل زخم‌های آشکار روانی خواهند شد، بلکه از زخم‌های پنهان روانی نیز رنج خواهند برد. آوارگی و کوچیدن‌های مکرر، ترس دائمی و دیدن قطع عضو شدن اعضای خانواده مقابل چشم‌هایشان، صدمات روانی زیادی را به آنها وارد می‌آورد به‌طوری که کودکان پنج ساله می‌گویند «مرگ را ترجیح می‌دهند»!

لاکر با انتقاد شدید از آمریکا گفت از اینکه این کشور به دفعات از قدرت وتو برای ممانعت شورای امنیت از درخواست آتش‌بس بشردوستانه فوری در جنگ غزه استفاده می‌کند، بهت‌زده است.

وی تصریح کرد: مردم غزه نیازمند آتش‌بس هستند و همین حالا به آن نیاز دارند نه وقتی که عملی باشد! آنها به آتش‌بس پایدار نیاز دارند. هر تصمیمی غیر از این، گناهی فاحش است.

آمریکا از آغاز جنگ غزه در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) و پس از عملیات طوفان الاقصی حماس علیه رژیم صهونیستی، تاکنون سه بار قطعنامه پیشنهادی شورای امنیت برای آتش‌بس را وتو کرده است و تازه‌ترین آن سه‌شنبه هفته گذشته بود. ژانگ جون، سفیر چین در سازمان ملل گفته است که گزارش لاکر، «تکان‌دهنده» است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
    0 1
    کودکان در غزه دارن از گرسنگی میمیرن ما به فکر انتخاباتیم.وااسفا
    • IR ۰۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
      0 0
      خاک بر سر مدعیان حقوق بشر غربپرست ...
  • IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
    1 0
    سکوت هر مسلمان خیانت است به قرآن
  • IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
    0 1
    جنگ اتمی جهانی سوم تاچندوقت دیگه باحضور متفقین(روسیه،ایران،کره شمالی وچین...)ونابودی وانزوای متحدین(آمریکا،غرب،اروپا،اسرائیل...)قطعیست(کشورهای مثل ترکیه وعربستان... که آخورشان هم درابرقدرت غرب وهم ابرقدرت شرق است محو ونابود میشوند)بعد چین همه را میبلعدومیشود ابرقدرت جهان بجای آمریکاوروسیه
    • IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
      0 0
      کشور ما چی به سرش میاد با این بمب های اتمی؟
  • IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
    0 0
    خدایا به حق منجی عالم بشریت قسمت میدم به داد دل این مردم مظلوم برس چی شده که بچه ارزوی مرگ میکنه خدا سران بی خاصیت وکثیف عرب رو از روی زمین برداره 🤲🤲🤲
  • IR ۰۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
    0 0
    خاک بر سر مدعیان حقوق بشر غربپرست ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس