کد خبر 1577518
تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۶

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی اندیشکده راهبردی تبیین نوشت:

اعراب نمی‌خواهند ایران را خشمگین کنند / «نه» امارات به آمریکا

نشریه آمریکایی پولیتیکو در گزارشی از رویکرد امارات در قبال حملات آمریکا علیه ایران و متحدان آن می نویسد: برخی از کشورهای عربی از جمله امارات، به طور فزاینده‌ آمریکا را از استفاده از امکانات نظامی در خاک خود برای انجام حملات هوایی تلافی جویانه علیه نیروهای نیابتی ایران محدود کرده اند.

ایالات متحده از مدت‌ها قبل هزاران نیرو را در تاسیسات و پایگاه‌ها در امارات متحده عربی، کویت، عمان، قطر و سایر نقاط خاورمیانه مستقر کرده و نقش کشورهای عربی در حمایت از فعالیت‌های نظامی ایالات متحده از زمان آغاز جنگ اسرائیل و حماس در ماه اکتبر تحت نظارت شدید قرار گرفته است.

تنش و درگیری کنونی در منطقه، منافع دولت‌های عربی را در دو جهت روبه‌روی هم قرار داده است. از یک طرف در کنترل خشم شهروندان این کشورها نسبت به اسرائیل و از سوی دیگر در مقابل تمایل آنها برای کمک به واشنگتن برای دفع حملات مورد حمایت ایران.

به گفته یکی از مقامات غربی، دلیل اینکه امارات متحده عربی به‌ویژه این کار را انجام می‌دهد این است که آنها نمی‌خواهند این‌گونه به نظر برسند که مخالف ایران هستند و همچنین اینکه نمی‌خواهند از دید افکار عمومی خود خیلی به غرب و اسرائیل نزدیک شوند.

محدودیت‌های مربوط به فعالیت‌های ایالات متحده در خاک این کشورها، منعکس‌کننده محاسبات اعراب در مورد این واقعیت است که چقدر می‌توانند حمایت کنند، بدون اینکه ایران خشمگین شود.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
    7 0
    امارات جرات دارد به آمریکایی ها حرفی بزنند ؟ این مطالب دروغ را منتشر می کنند که اگر امریکایی ها غلطی بر علیه ایران کردند ایران پایگاههای امارات و عربستان و بحرین و .... را شخم نزند . ولی کور خوانده اند اگر امریکا بر علیه ایران غلطی بکند از پایگاه اینجرلیک تا .... دیه گو گارسیا زیر اتش است و حتی جایی که آنها فکرش نمی کنند
  • US ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
    15 3
    این توهم و تحلیل آبکی شما هست ، با آنها همکاری تا خرخره دارند
    • IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
      1 0
      انگار اینقدر عصبانی بودی که نخوندی که نشریه پولیتیکو این خبر رو رفته. نشریه ای که واسه کشور خودته
  • IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
    0 0
    عرب های خلیج فارس از ایران می ترسند فقط کافیه یمنی ها با چند تا موشک امارات را بزنند امارات به عصر شتر باز می گرده
  • IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
    0 0
    بروید توی یوتوب عربی امارات چون با اسراییل همکاری داشته کل مردم عرب منطقه ضد امارات شده اند و فحش و لعنت نثار امارات می کنند
  • IR ۰۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
    2 1
    آنها رسما برای جزایر سه گانه ما دهن میخوانند تا جاییکه تا کنون هیچ رییس جمهوری بجز جاوید الاثر احمدی نژاد جرات و جنم پا نهادن به جزایر سه گانه را پیدا نکرده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس