کد خبر 1577343
تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸

به گزارش مشرق، عبدالرحیم انصاری، فعال رسانه در تلگرام خود نوشت:

آمریکا بار دیگر قطعنامه شورای امنیت برای برقراری آتش بس در غزه را بر خلاف اکثریت آرا وتو کرد تا بار دیگر خود را همدست شماره یک رژیم صهیونیستی در جنایت معرفی کند. تا زمانی که اسرائیل خود مجبور به پذیرش آتش بس نشود، انتظار از آمریکا برای همراهی با شورای امنیت امری بی حاصل است.

قانون مسخره وتو هرچند سازمان ملل را به گروگان چند کشور و خصوصا آمریکا در آورده، اما همین شنای آمریکا در خلاف جهت آب هم در شرایطی که ملت های جهان به طرفداری از فلسطین به پا خاسته اند خود یک دستاورد برای مظلومان غزه و صد البته نشانه ضعف و انزوای ایالات متحده آمریکا و اسرائیل است.

آمریکا میخواهد اسرائیل را پیروز جلوه دهد و او را راضی نگه دارد، و نتانیاهو میخواهد از جنگی که هم از نظر نظامی و هم به لحاظ اخلاقی در آن بازنده است پیروز خارج شود که تا به امروز موفق نبوده است.

هرچه این مسیر تا پایان جنگ غزه طولانی تر شود، شرایط برای آمریکا و اسرائیل هم سخت تر خواهد شد. پس از شکایت آفریقای جنوبی به دادگاه لاهه، حالا رئیس جمهور برزیل هم حسابی از خجالتشان درآمده و البته رئیس جمهور کلمبیا هم حرف های لولا داسیلوا را تایید کرده است.

اسرائیل در به در به دنبال یک پیروزی حداقلی است و هرگونه توقف جنگ بدون دستاورد منجر به مفتضح شدن این رژیم میشود. از آنجا که نتانیاهو حیات سیاسی خود را به این جنگ گره زده است، علیرغم همه فشارها همچنان مقاومت میکند. آمریکا نیز بی میل به آتش بس نیست، اما آتش بسی میخواهد که بتواند از دل آن برای اسرائیل پیروزی به دست بیاورد. به همین دلیل بر توقف های کوتاه مدت و نه کامل جنگ تاکید دارد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حماس IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
    0 0
    یک روزی آمریکا یا اسرائیل یکیشون نابود میشه.. این‌همه دارن میگن💜🌹😭
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
    0 0
    اگر کشورهای عربی هم مرز با فلسطين مرزها ی خود بروی کالا وآذوغه برای مردم غزه باز می کردن واز طرفی کشورهای عربی واسلامی رابطه‌ خود با اسرائيل قطع می کردن آمريکا نمی توانست قطع نامه آتش‌ بس را وتو کند چون‌ اسرائيل درتنگنای سختی قرار می‌داد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس