استونی مدعی شد : ۱۰ تن به ظن جاسوسی برای روسیه بازداشت شدند

سرویس امنیت داخلی استونی (ISS) روز سه‌شنبه اعلام کرد که از ماه دسامبر تاکنون ۱۰ نفر را به ظن جاسوسی و اقدام از طرف یک سرویس ویژه روسیه بازداشت کرده است.

به گزارش مشرق، بر اساس بیانیه ISS، شواهدی که برای پرونده جنایی جمع‌آوری شده است، نشان می‌دهد که سرویس ویژه روسیه یک «عملیات ترکیبی» را علیه استونی هماهنگ کرده است.

بازرسان استونیایی ظن آن دارند که بازداشت‌شدگان اطلاعاتی را برای آماده‌سازی حملات به این کشور جمع‌آوری کرده‌اند. هویت مظنونان فاش نشده است.

در بیانیه سرویس امنیت داخلی استونی آمده است که هدف از این فعالیت ممکن است «ایجاد ترس و تنش در جامعه استونی» باشد.

استونی مدعی است که بازداشت‌شدگان دستور ارتکاب اعمال مجرمانه مختلف از جمله شکستن شیشه خودروهای وزیر کشور و یک خبرنگار و تخریب بناهای یادبود را دریافت کرده بودند.

مارگو پالوسون مدیر کل ISS گفت که برخی از مظنونان از طریق رسانه‌های اجتماعی استخدام شده بودند.

پالوسون افزود: سرویس‌های ویژه روسیه سال‌هاست که در تلاش برای ایجاد تنش در استونی هستند.

آلار کاریس رئیس جمهوری استونی دوشنبه در مقاله‌ای در پولیتیکو مدعی شد روسیه تهدیدی علیه سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و اتحادیه اروپا است و این نهادها نمی‌توانند مانند شرایط صلح عمل کنند.

وی افزود: حمله روسیه به اوکراین تعجبی برای ما نداشت. مسکو هر چیز محافظت نشده‌ای را تصرف می‌کند بنابراین ما نباید هیچ چیزی را محافظت‌نشده باقی بگذاریم.

رئیس جمهوری استونی ادعا کرد: ما موفقیت خود را با رشد اقتصادی و بهبود رفاه اجتماعی می‌سنجیم در حالی که روسیه از معیارهای امپریالیستی برای گسترش قلمرو و قدرت نظامی خود استفاده می‌کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس