درخواست پارلمان اروپا از فیفا و یوفا برای تحریم فوتبال رژیم صهیونیستی + عکس

پارلمان اروپا از فدراسیون بین‌المللی فوتبال(فیفا) و اتحادیه فوتبال اروپا(یوفا) خواست تا فوتبال اسرائیل را تعلیق کنند.

به گزارش مشرق، تعدادی از نمایندگان پارلمان اروپا در حمایت از مردم فلسطین، با ارسال نامه‌ای به فیفا و یوفا خواستار تعلیق تیم فوتبال اسرائیل و باشگاه‌های این کشور از حضور در مسابقات بین‌المللی شدند.

در بخشی از این نامه آمده است: ما به عنوان اعضای پارلمان اروپا و نمایندگان سیاسی مردم این قاره از فیفا، یوفا و سایر نهادهای ذی‌صلاح می‌خواهیم تا مقابل نقض بی‌وقفه حقوق بشر در فلسطین اقدامی قاطعانه انجام دهند. فیفا و یوفا هر دو متعهد به ترویج ارزش‌ها هستند. بدون شک، همه (این ارزش‌ها) امروز در نوار غزه نقض می‌شوند. فوتبال نباید به دستاویزی برای اشغال و نابودی مردم فلسطین کمک کند. به همین دلایل و با تبعیت از نمونه‌های تاریخی مانند وتوی رژیم آپارتاید در آفریقای جنوبی، ما خواهان تعلیق فوری اسرائیل، به عنوان یک اهرم فشار هستیم. تیم اسرائیل و باشگاه‌های فوتبال آن باید تا اتمام این نسل‌کشی، از تمام مسابقات اروپایی و بین‌المللی محروم شوند.

درخواست پارلمان اروپا از فیفا و یوفا برای تحریم فوتبال رژیم صهیونیستی +عکس

تاریخ ارسال این نامه ۱۵ فوریه(۲۶ بهمن) است و ۱۳ نماینده پارلمان اروپا به نمایندگی از کشورهای اسپانیا، ایرلند و آلمان آن را امضا کرده‌اند.

پس از عملیات بزرگ «طوفان‌الاقصی» مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) علیه رژیم صهیونیستی در هفتم اکتبر (۱۵ مهر)، نیروهای رژیم صهونیستی در اقدامی تلافی‌جویانه و وحشیانه، نوار غزه را هدف حملات بی‌وقفه قرار داده‌اند به طوری که تاکنون بالغ بر ۲۹ هزار فلسطینی در این باریکه به شهادت رسیده‌اند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس