کد خبر 1576787
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۲
ابراز تاسف بورل از معطل ماندن مذاکرات وین

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از معطل ماندن مذاکرات درباره از سرگیری اجرای کامل برجام که پس از مذاکرات فشرده دیپلماتیک در وین، به‌دلیل تعلل در تصمیم‌گیری و طرح درخواست‌های جدید از سوی ایالات متحده آ

به گزارش مشرق، جوزپ بورل روز دوشنبه در حاشیه اجلاس شورای وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا به خبرنگاران در بروکسل گفت: من با ایران در خصوص توافق هسته‌ای صحبت می‌کنم اما متاسفانه گفت‌وگوها در این مقطع متوقف شده است.

وی افزود که در شرایط کنونی درگیر مذاکره با ایران درباره این پرونده نیست.

گفتنی است مذاکرات برای از سرگیری اجرای برجام در هشت دور با حضور نمایندگان گروه ۱+۴، اتحادیه اروپا و ایران در وین برگزار شد. هیات آمریکایی نیز به صورت غیر مستقیم در گفت‌وگوها حاضر بود. اما نتیجه مذاکرات به دلیل عواملی همچون تناقض در رفتار، تعلل در تصمیم‌گیری، زیاده‌خواهی و طرح درخواست‌های جدید از سوی آمریکا معطل ماند.

تجربه گفت‌وگوهای وین نشان داد که کاخ سفید باوجود ادعای دیپلماسی، اراده لازم را برای تصمیم‌گیری در زمینه بازگشت به برجام و جبران سیاست شکست خورده دولت دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری سابق آمریکا علیه ایران ندارد.

این درحالیست که ایران به عنوان کشوری مسئولیت‌پذیر همواره اعلام کرده است که برای عقد توافقی پایدار و قابل اتکا که تحریم‌ها را به نحوی تضمین شده رفع کند و موضوعی به عنوان اهرم فشار جهت استفاده علیه ایران در آینده باقی نماند، آمادگی دارد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ساعاتی پیش طی نشستی با خبرنگاران گفت: برجام همچنان در دستور کار جمهوری اسلامی ایران است و بارها اعلام شده است که با وجود خنثی سازی تحریم‌ها یکی از رویکردهای اساسی دولت و دستگاه دیپلماسی است، اما رفع تحریم‌های ظالمانه در چارچوب برجام و برگرداندن متعهدانه و مسئولانه دیگر طرف‌های برجامی هم مدنظر دستگاه دیپلماسی است.

وی افزود: تلاش های دیپلماتیک متوقف نشده و گفت‌وگوهایی هم در این زمینه انجام شده و کانال‌های ارتباطی تبادل پیام در این زمینه برقرار است و برای تامین حقوق ملت فرصتی را از دست نمی‌دهیم و به مذاکره برای رفع تحریم‌ها پایبند هستیم.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمود IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    2 0
    این اروپای خبیث حقوق بشری هر وقت در مسائل امنیتی و نظامی خود چه در جنگ اوکراین و چه در خاورمیانه کم می آورد یاد برجام می افتند.زبون بسته های کت و شلواری ایران را دست کم گرفتند.یادمان باشد در قرآن کریم آمده این قوم یهود و نصاری تا شما را از راه اسلام و راه حق دور نکنند هرگز دست از سر شما بر نمی دارند.
    • IR ۰۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
      0 0
      دقیقا👌👌 ولی آخرهای دوره پر از نکبت و کثافت و نسل کشی اروپای پیر هست به اذن الله
  • ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    0 0
    جناب آقای بورل نمیدانم احمق هستید یا خودتان را به نادانی زده اید اگر اروپا به تعهداتش عمل کرده بود برجام به انجام میرسید و گرنه بی مایه فطیره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس