کد خبر 1576785
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۸
کنعانی: از توافق فلسطینی-فلسطینی حمایت می‌کنیم

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: قطعا جمهوری اسلامی ایران از خواست سیاسی ملت فلسطین حمایت می‌کند و انتظار دارد که جامعه جهانی فرصت سیاسی را در اختیار فلسطین قرار بدهد.

به گزارش مشرق، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در حاشیه نمایشگاه رسانه‌های ایران در غرفه خبرگزاری جمهوری اسلامی حاضر شد. وی در جریان این بازدید با اشاره به اینکه مساله غزه تراژدی دردناکی است خاطرنشان کرد: بیش از چهار ماه و نیم است که شاهد استمرار جنایات جنگی و نسل کشی فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی هستیم.

وی گفت: رژیم صهیونیستی در عملیات طوفان الاقصی و در میدان، شکست دیگری را تجربه کرد. همه کارشناسان و آگاهان منصف دنیا اکنون اعتراف می‌کنند که ماحصل ماه‌ها جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، غیر از کشتار و جنایت دستاوردی نداشته و رژیم صهیونیستی به هیچ کدام از اهدافی که از آغاز عملیات نظامی خود علیه غزه مدعی آن بود دست نیافت.

کنعانی افزود: جنگ نتیجه مطلوبی را برای رژیم صهیونیستی به دنبال نخواهد داشت ملت فلسطین در طول ۴ ماه و نیم گذشته نشان داد که برای تمسک به حق ازادی سرزمین خویش از هیچگونه ایثار و فداکاری دریغ نکرده است.

وی ادامه داد: رژیمی که به دنبال کوچاندن مردم غزه بود بعد از ۴ ماه و نیم جنایت خود شاهد است که هزاران نفر از مردم غزه به رغم تمام سختی‌ها و محاصره کامل همچنان در مناطق جنگ زده و منازل خود حضور دارند و راضی به ترک وطن خود نیستند.

سخنگوی وزارت امور خارجه بیان کرد: رژیم صهیونیستی نه تنها در برابر مقاومت فلسطین از جمله حماس و جهاد توان مقابله ندارد بلکه توان مقابله با کلیت ملت فلسطین را هم ندارد.

کنعانی تصریح کرد: ملت فلسطین اجازه نخواهد داد که ذره‌ای از اهداف رژیم غاصب صهیونیستی محقق شود، جنگ یک مسیر بن بُست برای تمام طرف‌هایی است که از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند و همه شاهدند که این جنگ هیچ دستاوردی برای رژیم اشغالگر قدس تا این لحظه نداشته و نخواهد داشت و امروز آتش بس یک مطالبه جهانی است.

کنعانی با بیان اینکه حمایت تمام عیار و تسلیحاتی رژیم آمریکا از رژیم صهیونیستی نشان دهنده آن است که واشنگتن یک طرف جنگ ایستاده است ادامه داد: مصوبه شرم آور سنای آمریکا در اعطای ۱۴میلیارد دلار کمک به رژیم غاصب صهیونیستی چیزی جز مشارکت تمام عیار در جنایات جنگی و نسل کشی صهیونیست‌ها علیه فلسطین نیست.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کششورمان افزود: وقت آن رسیده است که جنگ طلبان در آمریکا صدای مردم آزادی خواه را بشنوند و از حمایت خود از رژیم اشغالگر قدس دست بردارند و اجازه دهند محاصره غزه پایان پیدا کند و ملت فلسطین بتوانند در یک رویکرد سیاسی مبتنی بر آنچه حقوق مسلم و شناخته شده آنها در حوزه بین المللی است سرنوشت سیاسی خود را در چهارچوب توافق فلسطینی فلسطینی و گفت وگوهای داخلی رقم بزنند.

کنعانی تاکید کرد: قطعا جمهوری اسلامی ایران از خواست سیاسی ملت فلسطین حمایت می‌کند و انتظار دارد که جامعه جهانی فرصت سیاسی را در اختیار فلسطین قرار بدهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • فاطمه IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    1 0
    کی جنگ رو شروع کرد؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس