کد خبر 1576496
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰
.

وزیر خارجه چین تاکید کرد: چین به توسعه پایدار روابط خود با روسیه ادامه می دهد تا به ثبات استراتژیک آسیا-اقیانوسیه و جهان کمک کند.

به گزارش مشرق به نقل از بخش خاورمیانه رادیو و تلویزیون چین CMG، وانگ یی وزیر امور خارجه چین طی سخنانی در کنفرانس امنیتی مونیخ اظهار داشت که چین به عنوان یک کشور موثر و مسئولیت پذیر، با حفظ تداوم و ثبات سیاست های اصلی خود به عنوان یک نیروی تثبیت کننده در جهان پرتلاطم امروز عمل خواهد کرد.

وی با ذکر این نکته که چین به توسعه پایدار روابط خود با روسیه ادامه می دهد تا به ثبات استراتژیک آسیا-اقیانوسیه و جهان کمک کند، افزود: هدف ما نقش آفرینی به عنوان یک نیروی تثبیت کننده برای پیشبرد همکاری بین کشورهای بزرگ است و در این مسیر به روابط مشارکتی با اتحادیه اروپا نیز پایبند خواهد بود.

عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست با تاکید بر لزوم عمل به عنوان یک نیروی تثبیت کننده در برخورد با مسائل مهم، به نقش آفرینی کشورش در جهت اجرای ابتکارات امنیت جهانی اشاره کرد و گفت: چین به عدم مداخله در امور داخلی دیگر کشورها پایبند خواهد بود و با تحمیل به دیگران و با توسل به زور مخالف است.

وزیر خارجه چین با اشاره به لزوم حمایت از نقش و جایگاه سازمان ملل و شورای امنیت این سازمان در مسائل مربوط به صلح و امنیت جهانی، گفت: تقویت همبستگی و همکاری در "جهان جنوب"، حق بیان نظر و نمایندگی کشورهای در حال توسعه در امور جهانی را ارتقا می دهد.

وی ادامه داد: اقتصاد چین همواره سرشار از پویایی و انعطاف بوده و آشکارتر شدن حرکت رو به جلوی آن آن در بلندمدت، پیام های مثبت بیشتری برای جهان به همراه خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس