کد خبر 1576864
تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۸
چین اسرائیل

یک بررسی تاریخی ساده نشان می دهد که اساسا اکنون اتباع چینی صهیونیست وجود ندارند یا بسیار اندک و حتی انگشت شمار هستند.

سرویس جهان مشرق- رفتار دیپلماتیک پکن در قبال جنایت ها و نسل کشی صهیونیست ها در غزه باعث شد تا برخی تصاویر انتشاری درباره مبارزه برخی اشخاص در ارتش رژیم اسرائیل، شائبه هایی را ایجاد کند که این اشخاص چینی هستند و چگونه است که در ارتش متجاوز حضور دارند؟ آیا شهروندان چینی در قالب های مستشاری یا نیروی میدانی، در حال فعالیت و همکاری با صهیونیست ها هستند یا ابهاماتی دیگر که تا کنون نیز بدان پاسخی در خور داده نشده است. اما واقعیت چیست؟

بیشتر بخوانید:

آیا چینی‌ها در جنگ غزه کشته شده‌اند؟

خلاصه حرف پکن در جنگ غزه چیست؟

جنگی که عرب‌ها را به چین رساند!

چینی‌ها در جنگ غزه دقیقا چه می‌کنند؟

اگرچه با انقلاب دهقانی، بسیاری از موضوعات دینی و فرهنگی در چین دچار تغییرات گسترده و اساسی شد اما این سرزمین دارای سنت قابل توجه یهودی است. در منابع تاریخی، از قرن هفتم میلادی به عنوان بروز و ظهور اولیه یهودیت در این سرزمین پهناور یاد شده اما هرگز جمعیت و ساختاری گسترده و قابل توجه نداشته اند. از آن زمان تا کنون، عمده یهودیان مستقر در چین نیز بازرگانان بوده اند که در قرون نوزدهم و بیستم افزایش قابل توجهی داشته اند اما در طول تاریخ، همواره اقلیتی بوده اند که جمعیتی بسیار اندک داشته و به همین دلیل، در معادلات و اتفاقات نادیده گرفته شده اند.

همین جمعیت اندک در دو نقطه اصلی اقامت داشته‌اند؛ جامعه کیفنگ و شانگهای. می توان اذعان داشت که اصلی ترین و کهن‌ترین جامعه یهودیان در منطقه کیفنگ واقع در استان هنان امروزی است. نکته قابل توجه این است که شمار قابل توجهی از این جمعیت، در زمان پایان جنگ جهانی دوم و تاسیس جمهوری خلق چین، راهی اراضی اشغالی شدند یا به دیگر کشورهای اروپایی مهاجرت کردند. آنهایی نیز که ماندند، بسیار اندک بوده و غالبا جذب سایر ادیان شدند. در واقع، یک مهاجرت گسترده و فراگیر صورت گرفت که جامعه یهودی ساکن در چین را به یک نقطه پایان غیررسمی رساند.

دیگر بخش جمعیت یهودیان چینی نیز در شانگهای هستند که عمدتا تاجران و بازرگانانی هستند که در این بخش نیز شاهد افزایش مهاجرت آنها از سال ۲۰۰۰ تا کنون هستیم. این گروه نیز از این سال عمدتا به اراضی اشغالی رفتند. در حال حاضر نیز پیش بینی می شود که کمتر از ۳ هزار یهودی در کل جمهوری خلق چین حضور داشته باشند که عمدتا در شانگهای هستند و به امور تجاری و بازرگانی مشغول هستند.

آیا در ارتش اسرائیل سرباز چینی هم وجود دارد؟

با این تفاصیل، اساسا یهودیان، جمعیتی گم و بی اثر در چین کنونی هستند که بروز و زیست جدی ندارند. پیروزی انقلاب دهقانی و تاسیس جمهوری خلق چین موجب شد تا شاهد مهاجرت همین جمعیت اندک باشیم که به رقم ناچیز کنونی رسیده است. در واقع، در دهه های گذشته معادلی برای جامعه یهودیان چین باقی نمانده و دهه ها پیش شاهد مهاجرت آنها به غرب یا اراضی اشغالی هستیم.

اگر تصاویری از چینی ها در لباس نظامیان صهیونیست یا مانند این منتشر می شود، چینی الاصل هایی است که بین هفت تا سه دهه قبل مهاجرت کرده و دیگر چینی به شمار نمی روند و ارتباط میهنی با سرزمین شرقی ندارند. در این باره، مواردی نیز وجود دارد که در مطالب بعدی بدان ها خواهیم پرداخت که حتی چینی الاصل های ساکن در اراضی اشغالی نیز دارای اصالتی غیر چینی هستند!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
    0 0
    حالا مگه چین تعهدی نسبت به فلسطینی ها داده که اگه چند تا سرباز چینی اسرائیلی پیدا شد اهمیت داشته باشه؟
  • IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
    0 0
    ریشه این حرفهای بی اساس در این جملات است : چون غالب مردم نسبت به جنایات صهیونیست ها نفرت پیدا کرده اند و همزمان جمهوری اسلامی با دولت چین روابط خوب اقتصادی دارد ، ماموریت نفرت پراکنان غربگدا این شده است که از تنفر مردم از صهیونیست جماعت استفاده کرده و بیزاری از چین را تقویت کنند.
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
    7 7
    ایرانی چطور؟
    • حمید IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
      0 0
      دختر شهناز تهرانی
  • GB ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
    0 0
    شر ور کم بگویید ؟
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
    0 0
    از قدیم الایام در دستور کار یهودیت وابسته به صهیونیسم انواع طرح ها و نقشه های شیطانی کشیده و پیاده می شود که گاهی انتظار به هدف رسیدن آنرا پس از چند نسل دارند!، بنظر می رسد که صهیونیست ها علاوه بر نیاز به نیروی انسانی بیشتر در فلسطین اشغال شده، به انواع نژادها (از نظر چهره) هم نیازمند هستند که از طرفی به افکار عمومی در جهان تلقین کنند که دارای انواع تابعیت در داخل سرزمین اشغالی با تنوع نژادها و چهره ها و رنگ پوستها را دارا هستند، که با این روش در مردم جهان همزاد پنداری را تلقین کنند و از سوی دیگر در جاسوسی ها و نفوذ در سایر کشورها ، راحت تر بتوانند در خارج از سرزمین اشغال شده فلسطین فعالیت نفوذ داشته باشند!؛ از دلایل آنهم این است که با ایجاد قحطی و گرسنگی در آفریقا(که احتمال دارد قحطی هم با نقشه ی غرب و صهیونیست ها صورت گرفته باشد) نتیجه این شد که جمعیت فالاشه ها را که سیاه پوست بودند، به عنوان حمایت از یهودیان قحطی زده ی افریقا ، به فلسطین اشغالی منتقل کردند! . در ترکیه عده ای از یهودیان ظاهراً مسلمان شده که به " دونمه " معروف شدند و در نفوذ و پیاده شدن برخی نقشه های آنان فعالیت داشتند! ؛ در کشور ما هم یهودیانی علی الظاهر مسلمان شدند، ولی فرزندان آنان خیانت کردند!؛ و اینگونه نقشه های آنان منحصر به تاریخ دوران اخیر نیست و قرنها قبل با نفوذ زنی یهودی در کاخ پادشاهی ایران و قتل عام مردم این سرزمین با نقشه ی یهودیت اجرا شد که صهیونیست ها هنوز هم سالگرد آنرا بعنوان عید پوریم جشن می گیرند!. لذا بایستی در خنثی کردن اینگونه نقشه های شیاطین صهیونیست دقت و اقدام شود!. البته جنایت و نسل کشی صهیونیست ها در غزه ، باعث آگاهی افکار عمومی جهان شده و مردم جهان از صهیونیست متنفر شده اند و نابودی صهیونیست بسیار نزدیک است، انشاالله.
  • DE ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
    0 0
    يعني مشرق شده مدافع دولت هاي روسيه و چين! فكر كنم خود دولت چين هم اينجور نمي تونست فضيه را ماستمالي كنه! نظرت در مورد يهوديان روسيه عزيز چيه؟
  • ج د ا IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
    7 1
    و بر همین اساس دولت چین هم هیچ علاقه ای به اندک افراد چینی یهودی ساکن اراضی اشغالی ندارد...
  • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
    0 0
    چین خودش درحال نسل کشی مسلمونهای ایغور بوده وهستش
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
    0 0
    بله وجود دارد چون اول چینی ها با کرونای اسراییلی همکاری کردند تا جمعیت زیاد خودشون رو کم کنند
  • ولش کن IR ۰۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
    2 1
    چین تو کشورش اردوگاه اجباری برای ترک تبار آن مسلمان دارد این کارا ازش بعید نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس