هند با موفقیت‌ یک ماهواره هواشناسی را به فضا پرتاب کرد

موسسه تحقیقات فضایی هند، ماهواره هواشناسی GSLV-F14/INSAT-3DS را با موفقیت از ایستگاه فضایی «ساتیش داوان» به فضا پرتاب کرد.

به گزارش مشرق از هندوستان تایمز، ماهواره هواشناسی INSAT-3DS روز شنبه با یک موشک «ژئوسنکرون» (GSLV) از سریهاریکوتا، ایالت آندرا پرادش با موفقیت به فضا پرتاب شد.

موشک GSLV در شانزدهمین ماموریت خود، ماهواره هواشناسی INSAT-3DS را در مدار مورد نظر مستقر کرد.

موسسه تحقیقات فضایی هند، با تبریک به تیم عملیات، استقرار موفقیت آمیز پنل های خورشیدی را تأیید کرد.

هدف این ماموریت حفظ تداوم خدمات ارائه شده توسط ماهواره های عملیاتی فعلی INSAT-3D و INSAT-3DR است. این مرکز بر مشاهدات هواشناسی پیشرفته، نظارت بر سطح زمین و اقیانوس برای پیش بینی آب و هوا و هشدار بلایا، همراه با ارائه خدمات جستجو و نجات با کمک ماهواره تمرکز دارد.

براساس این گزارش، اهداف این ماهواره «نظارت بر سطح زمین، مشاهده اقیانوس ها، و تجزیه و تحلیل محیط از طریق دیدگاه های مختلف هواشناسی ضروری»؛ «ارائه اطلاعات در مورد شرایط جوی متنوع از طریق پروفایل های عمودی»؛ « مدیریت جمع آوری و انتشار داده ها از بسترهای جمع آوری داده ها (DCPs)» و «پشتیبانی از خدمات جستجو و نجات» اعلام شده است.

رئیس موسسه تحقیقات فضایی هند تایید کرد که برنامه بعدی این سازمان، ماموریت مشترک با سازمان ملی هوانوردی و فضایی آمریکا (ناسا) به نام نثار (NISAR) است.

نثار، (NISAR) یک ماموریت مشترک رصد زمین بین ناسا و سازمان تحقیقات فضایی هند است که از 2 رادار استفاده می‌کند که هر یک برای مشاهده طیف وسیع‌تری از تغییرات بهینه‌سازی شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس