حمله موشکی مقاومت فلسطین به عسقلان+ فیلم

منابع عبری زبان اعلام کردند در حمله موشکی به شهر اشغالی صفد، یک صهیونیست کشته و ۷ نفر دیگر زخمی شدند. این حمله یکی از شدیدترین حملات به اراضی اشغالی از جنوب لبنان طی هفته‌های اخیر بوده است.

سرویس جهان مشرق - سازمان عفو بین الملل در درگاه پایگاه رسمی خود اعلام کرد: دلایل جدیدی مبنی بر وقوع حملات غیرقانونی رژیم صهیونیستی که منجر به کشتار دسته جمعی غیرنظامیان فلسطینی شده، به دست آمده است.

به گزارش رسانه های عربی، عفو بین الملل تأکید کرد: بر اثر وقوع چهار حمله هوایی غیرقانونی به رفح، دستکم ۹۵ غیرنظامی فلسطینی به شهادت رسیده اند که نیمی از آنها کودک هستند.

بنا به اعلام این سازمان، حملات یادشده رژیم صهیونیستی که منجر به شهادت غیرنظامیان در رفح شد، در منطقه ای به وقوع پیوسته است که انتظار می رفت [به دلیل پناه بردن شمار زیادی از آوارگان فلسطینی به آن] از امنیت برخوردار باشد.

بر اساس این گزارش، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به تازگی اعلام کرد که عملیات زمینی در رفح ظرف ۲ هفته آینده آغاز خواهد شد. وی در ادامه گزافه‌گویی‌های خود، خواستار نابودی گردان‌های نظامی جنبش حماس در رفح تا قبل از ماه رمضان شده است.

این در حالی است که کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی نیز از اختلاف بین نتانیاهو و «هرتزی هالوی» رئیس ستاد کل ارتش این رژیم بر سر عملیات احتمالی در رفح خبر داد.

حسام ابو صفیه مدیر بیمارستان کمال عدوان در شمال نوار غزه تصریح کرده که تعدادی از کودکان این منطقه طی روزهای گذشته در نتیجه سوء تغذیه و کمبود غذا و انتشار بیماری‌های مسری که در نتیجه تجاوز نظامی و محاصره غزه توسط رژیم صهیونیستی صورت گرفته، جان خود را از دست داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه بخش اورژانس و بستری در این بیمارستان به علت قطع شدن برق با هم ادغام شده است، تصریح کرد که نوزادانی که تازه متولد می‌شوند، در شرایطی بسیار وخیم به بیمارستان منتقل می‌شوند و به علت سوء تغذیه مادران، نشانه‌های ضعف و لاغری شدید در میان آنها رایج است.

مدیر این بیمارستان اوضاع کودکان تازه متولد شده را فاجعه بار خواند و تصریح کرد که عدم وجود شیر خشک باعث تشدید این بحران می‌شود.

این پزشک فلسطینی می‌افزاید که در صورتی که امدادرسانی فوری به این بیمارستان صورت نگیرد، تعداد بیشتری از کودکان در معرض خطر مرگ قرار دارد.

در حال حاضر بر اساس آمارهای سازمان ملل متحد یک دهم کودکان زیر ۵ سال غزه از سوء تغذیه حاد رنج می‌برند.

موسسه خیریه «أکشن إید» اعلام کرد که تعدادی از مردم غزه برای تامین خوراک خود به خوردن علف‌ها روی آورده‌اند. این موسسه می‌افزاید که در حال حاضر همه مردم غزه از گرسنگی رنج می‌برند و روزانه بین یک و نیم تا ۲ لیتر آب به دست می آورند که آن هم برای نوشیدن مناسب نیست.


تحولات سرزمین های اشغالی - صد و سی امین روز جنگ

نظامیان تیپ گعفانی ارتش رژیم صهیونیستی حاضر به شرکت در عملیات‌ها در غزه نشدند/ ۷۰۰۰ کودک فلسطینی در نوار غزه در نتیجه جنگ خانواده‌های خود را از دست دادند

روزنامه عبری زبان هاآرتص فاش کرد که نظامیان تیپ گعفانی ارتش رژیم صهیونیستی اخیرا حاضر به شرکت در عملیات‌ها در غزه نشدند و فرماندهان خود را به بی‌توجهی به وضعیت روحی و جسمی آن‌ها متهم کردند. این نظامیان همچنین گفتند هنوز استراحت کافی برای بهبود وضعیت روحی و جسمی خود دریافت نکرده‌اند.

هشدار حماس: فلسطینیان حاضر در بیمارستان ناصر به دارو و مواد غذایی دسترسی ندارند/ دستگیری گسترده فلسطینیان در یورش نظامیان صهیونسیت به کرانه باختری/ نظامیان تیپ گعفانی ارتش رژیم صهیونیستی حاضر به شرکت در جنگ غزه نشدند/ ۷۰۰۰ کودک فلسطینی خانواده‌ خود را از دست دادند+ عکس و فیلم
تست سوء تغذیه از کودکان غزه

یونیسف در گزارشی اعلام کرد ۷۰۰۰ کودک فلسطینی در نوار غزه در نتیجه جنگ خانواده‌های خود را از دست دادند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱ کشتار و جنایت دیگر را در این باریکه مرتکب شده است. این وزارتخانه افزود که در این حملات ۱۰۳ فلسطینی شهید و ۱۴۵ نفر دیگر زخمی شدند. بدین ترتیب، شمار شهدای جنگ در غزه از هفتم اکتبر به ۲۸۵۷۶ نفر و شمار مجروحان نیز به ۶۸۲۹۱ نفر افزایش یافت.

هشدار حماس: فلسطینیان حاضر در بیمارستان ناصر به دارو و مواد غذایی دسترسی ندارند/ دستگیری گسترده فلسطینیان در یورش نظامیان صهیونسیت به کرانه باختری/ نظامیان تیپ گعفانی ارتش رژیم صهیونیستی حاضر به شرکت در جنگ غزه نشدند/ ۷۰۰۰ کودک فلسطینی خانواده‌ خود را از دست دادند+ عکس و فیلم
مرکز آنروا غزه بعد از بمباران رژیم صهیونیستی

یک منبع دیپلماتیک آفریقایی در گفتگو با الجزیره اعلام کرد که اتحادیه آفریقا مشارکت مدیرکل وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی در نشست‌های این اتحادیه را نپذیرفته است. این منبع تاکید کرد که آفریقای جنوبی مانع از حضور هیئتی اسرائیلی در نشست این اتحادیه برای ارائه دیدگاه خود در مورد جنگ در غزه شده است. به گفته منبع مذکور، هیئت اسرائیلی مجددا تلاش کرد تا برخی کشورها را به حمایت از عضویت رژیم صهیونیستی در اتحادیه آفریقا به عنوان عضو ناظر متقاعد کند. سخنگوی رئیس جمهور آفریقای جنوبی خواستار تحرک فوری برای تضمین عدم وقوع نسل‌کشی بیشتر در نوار غزه به دست اشغالگران اسرائیلی شد.

هشدار حماس: فلسطینیان حاضر در بیمارستان ناصر به دارو و مواد غذایی دسترسی ندارن/ دستگیری گسترده فلسطینیان طی یورش نظمیان صهیونسیت به کرانه باختری

جنبش مقاومت اسلامی حماس طی بیانیه‌ای نسبت به وضعیت فاجعه‌بار کادر پزشکی، مجروحان و آوارگان فلسطینی در بیمارستان ناصر در خان یونس که تحت محاصره ارتش اشغالگر صهیونیستی قرار دارد و هرگونه کمک‌رسانی به آن متوقف شده، هشدار داد و گفت فلسطینیان حاضر در این بیمارستان به دارو و مواد غذایی دسترسی ندارند و به طور مستقیم هدف تیراندازی نظامیان اسرائیلی قرار می‌گیرند که در پی آن چند نفر هم به شهادت رسیدند. این جنبش خواستار تحرک فوری سازمان ملل و تمامی طرف‌های ذی‌ربط برای جلوگیری از یورش ارتش اشغالگر صهیونیستی به این بیمارستان شد تا جلوی کشتاری وحشیانه در حق کادر پزشکی و درمانی و آوارگان حاضر در این بیمارستان که هیچ سرپناهی ندارند، گرفته شود.

هشدار حماس: فلسطینیان حاضر در بیمارستان ناصر به دارو و مواد غذایی دسترسی ندارند/ دستگیری گسترده فلسطینیان در یورش نظامیان صهیونسیت به کرانه باختری/ نظامیان تیپ گعفانی ارتش رژیم صهیونیستی حاضر به شرکت در جنگ غزه نشدند/ ۷۰۰۰ کودک فلسطینی خانواده‌ خود را از دست دادند+ عکس و فیلم
ادامه کشتار مردم بی گناه غزه توسط رژیم صهیونیستی

نظامیان اشغالگر اسرائیلی بامداد امروز به مناطق مختلف کرانه باختری یورش برده و دست به بازداشت گسترده فلسطینیان زدند. صهیونیست‌ها به شهرک نعلین در غرب رام الله، منطقه عین العرب و شهر دورا در جنوب الخلیل، منطقه شویکه در طولکرم، شهر طوباس، مناطقی در نابلس، شهرک حزما در شمال قدس اشغالی، شهر جنین و اطراف آن، قلقیلیه و برخی مناطق دیگر یورش بردند. در این حملات تعدادی فلسطینی از جمله شماری آزاده فلسطینی به بازداشت نظامیان صهیونیست درآمدند. در برخی مناطق نیز جوانان فلسطینی به مقابله با اشغالگران صهیونیست برخواسته و با آن‌ها درگیر شدند. هیئت امور اسرا اعلام کرد از آغاز جنگ در غزه در هفتم اکتبر گذشته، ارتش رژیم صهیونیستی ۷۰۲۰ فلسطینی را در کرانه باختری بازداشت کرده است.

توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی مرکز و غرب شهر خان یونس در جنوب نوار غزه را هدف حملاتی شدید قرار داد. تانک‌های ارتش این رژیم مناطقی را در دیر البلح در مرکز نوار غزه هدف قرار دادند.

تجمع حمایت از مردم غزه در مقابل سفارت رژیم صهیونیستی

منابع عبری زبان از حمله موشکی گسترده به شهر اشغالی صفد در شمال فلسطین اشغالی از سمت جنوب لبنان خبر دادند. این منابع تاکید کردند که در پی این حمله موشکی آژیر خطر در بخش‌های وسیعی از منطقه الجلیل علیا به صدا درآمده است. منابع اسرائیلی از زخمی شدن ۵ صهیونیست بر اثر این حمله خبر دادند. خبرنگار شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی هم اعلام کرد یک موشک مستقیما به ساختمانی در شهر صفد اصابت کرده و تلفاتی جای بجا گذاشته است.

حمله موشکی شدید از جنوب لبنان به شهر اشغالی صفد

منابع عبری زبان اعلام کردند در حمله موشکی به شهر اشغالی صفد، یک صهیونیست کشته و ۷ نفر دیگر زخمی شدند. این حمله یکی از شدیدترین حملات به اراضی اشغالی از جنوب لبنان طی هفته‌های اخیر بوده است. رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند کابینه جنگ رژیم صهیونیستی چگونگی پاسخ به حمله موشکی شدید حزب الله به صفد را بررسی خواهد کرد.

پس از این حمله ارتش رژیم صهیونیستی اطراف شهرک مروحین و طیر حرفا در جنوب لبنان را هدف قرار داد. همچنین خبرنگار الجزیره اعلام کرد جنگنده‌های اسرائیلی حملات شدیدی را علیه برخی مناطق در دیر البلح در مرکز نوار غزه انجام دادند.

کابوس وحشتناک رژیم صهیونیستی از «الماس» حزب الله

گردان‌های الاقصی اعلام کرد طی روزهای اخیر با نیروهای کماندوی ارتش رژیم صهیونیستی در داخل خانه‌ای در غرب خان یونس در جنوب نوار غزه درگیر شده و ضمن کشتن و زخمی کردن این نیروها، تجهیزاتی نظامی را هم از آن‌ها به غنیمت گرفته است.

در کرانه باختری نیز گروهان‌های قدس ـ گردان جنین اعلام کرد در چارچوب نبرد طوفان الاقصی، وارد درگیری‌های مسلحانه شدیدی با نظامیان اشغالگر اسرائیلی در ایست بازرسی دوتان در جنوب غرب جنین شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    6 8
    پاکستان و ترکیه باید به عنوان پدر اتمی و مادر تمدنی و صنعتی و علمی جهان اسلام به داد فلسطین برسن ایران حماس را چند ماهه رها کرده و جز دعا و داد زدن پشت بلندگو کاری نمی کند!..
    • IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
      0 0
      میدونی جالبیش چیه ایران که تمامی حمایت مالی و تحریمی و مدشکی و اموزشی از فلسطین رو از بدو تاسیس حماس داره و با الفاظ بد و رها کردن خطاب میکنی ولی پاکستان و ترکیه که جز همکاری با اسراییل هیچ غلطی توی عمر سیاسیشون نکردن و ترکیه اسراییلو به رسمیت شناخته و تحریم رو به نفع اسراییل دور میزنه و کالا میفرسته براشون رو مادر تمدنی و پدر صنعتی و علمی و ... نام میبری اخه ا.... معلومه تو از کجا داری پیام میدی
  • IR ۰۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    5 3
    من که شرم می کنم دیگه اخبار کشته های فلسطین رو نگاه کنم
    • IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
      0 1
      موافقم
  • IR ۰۵:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    4 7
    حماس باید منحل بشود
  • IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    3 0
    فقط هشدار؟ برای نجات مردم کاری کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس